Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jan te koop op het internet bij drogisterij Bik &Bik ik heb 74 cm aan gehouden voor de lengte omdat ik een plankje had van die maat en dat tankje is inderdaad de kwik opslag en met sg. heb ik geen rekening gehouden het gaat mij erom dat als ik de gaskraan opendraai er gewoon over twee slangen gelijkmatig kwik omhoog komt .
Want bij stationair draaien vlindert het toch wel .
Groet Eddy. :W
 
Jan te koop op het internet bij drogisterij Bik &Bik ik heb 74 cm aan gehouden voor de lengte omdat ik een plankje had van die maat en dat tankje is inderdaad de kwik opslag en met sg. heb ik geen rekening gehouden het gaat mij erom dat als ik de gaskraan opendraai er gewoon over twee slangen gelijkmatig kwik omhoog komt .
Want bij stationair draaien vlindert het toch wel .
Groet Eddy. :W

Eddy dit systeem werkt toch ook met een andere vloeistof bijvoorbeeld met olie. We meten hier het verschil in vacuüm in de twee buizen. Nadeel is wel als bijvoorbeeld een slangetje losschiet alle vloeistof de motor in wordt gezogen en dan kun je beter olie hebben i.p.v. kwik denk ik.
Groet Jan
 
Jan, onderin het systeem zit alles gelijmd,boven in het systeem maakt het niet zoveel uit want als er iets losschiet zakt het kwik als een ouwe onderbroek in het reservoir. :Y :Y :Y
Het nadeel van olie is dat olie cohesie heeft met vrijwel alle stoffen en zodoende een spoor nalaat ,dit met in tegenstelling van kwik dat eigenlijk alleen maar adhesie heeft met andere stoffen.
Groet Eddy. :W
 
Jan, onderin het systeem zit alles gelijmd,boven in het systeem maakt het niet zoveel uit want als er iets losschiet zakt het kwik als een ouwe onderbroek in het reservoir. :Y :Y :Y
Het nadeel van olie is dat olie cohesie heeft met vrijwel alle stoffen en zodoende een spoor nalaat ,dit met in tegenstelling van kwik dat eigenlijk alleen maar adhesie heeft met andere stoffen.
Groet Eddy. :W
En daar heb jij dan weer een punt. :Y Olie is inderdaad geen goede optie. :N
Ik kan geen kwik vinden bij Bik & Bik. Mijn schoonmoeder heeft zo'n grote barometer aan de muur hangen. Zal ik die maar nemen :( :( :(
Groet Jan :W
 
Als je de relatie met je schoonmoeder wil verstoren , kan dat een optie zijn ! *D
Groet Eddy :W
Ps. het is wel erg mooi weer deze ochtend!
 
Als je de relatie met je schoonmoeder wil verstoren , kan dat een optie zijn ! *D
Groet Eddy :W
Ps. het is wel erg mooi weer deze ochtend!
Zal ik maar niet doen denk ik anders staat ze elke week bij me aan de deur :( :( :( om dat ding weer op te halen. Geen goed idee. Maar het weer is inderdaad perfect om te gaan rijden. Anderzijds ligt er nog op diverse plaatsen veel zout op de weg. Ik ga deze week maar een ritje maken denk ik. :] :] :]
Groet Jan :W
 
Zo hehe de temperatuur begint te stijgen hier in De Bilt. 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Groet Eddy. :W
Ja hier in Dongen ook. 8-) 8-) Morgen heb ik nog geen tijd maar woensdag is de kans groot dat de W de garage weer even gaat verlaten :] :] :] :] :]
Ik hou jullie op de hoogte. Waar is Iwan nou toch :? :? zou hij in Frankrijk zitten :? :? of slaapt hij nog :z :z :z
Groet Jan
 
:Z :Z :z :Z O-) :Z He he, de normale mens kan nog eens niet normaal :Z :Z ontwaken zeg :N :N

:) ;) Was heel druk op me werk, en een en ander :? :? :? maar ik heb wat mooie lange afstand wandelingen gemaakt *O* .
Motor rijden zal toch pas in april worden, eerst nog naar Frankrijk 27ste voor een week *O* *O*
Groeten en een fijne weekend
Iwan
 
:Z :Z :z :Z O-) :Z He he, de normale mens kan nog eens niet normaal :Z :Z ontwaken zeg :N :N

:) ;) Was heel druk op me werk, en een en ander :? :? :? maar ik heb wat mooie lange afstand wandelingen gemaakt *O* .
Motor rijden zal toch pas in april worden, eerst nog naar Frankrijk 27ste voor een week *O* *O*
Groeten en een fijne weekend
Iwan
Mag jij onder werktijd wandelen dan :? :? Ik heb ook nog niet gereden. :] :N Ik vindt het nog te koud. :/ :/ Maar fijn dat we je weer even hebben gehoord. :) :) We begonnen ons toch echt zorgen te maken :) :)
Je hebt zeker niets meer aan je remklauw gedaan :? Hou ons op de hoogte.
Groet Jan :W
 
Mag jij onder werktijd wandelen dan :? :? Ik heb ook nog niet gereden. :] :N Ik vindt het nog te koud. :/ :/ Maar fijn dat we je weer even hebben gehoord. :) :) We begonnen ons toch echt zorgen te maken :) :)
Je hebt zeker niets meer aan je remklauw gedaan :? Hou ons op de hoogte.
Groet Jan :W

:) :) :} :) :/ Kiki's, dat doet mens nou goed :Y je wordt niet vergeten *O* , en wandelen gebuurt meestal in de weekend, of op vrijdag mijn door de senioren regeling " vrije dag " :/ maar het is zo druk dat ik steeds 5 dagen werk en spaar voor de zomer of.... 8-)
Groeten en tot ..... misschien :] :] :] in de april mei .....
Iwan
 
En wat is dan hun onderbouwing waarom die olie erin moet?
Groet Eddy. :W
Omdat we die in ons verkoopprogram hebben :+ :+ Nou geloof ik ook niet dat die olie slecht zal zijn maar ik prefereer toch de olie die jij hebt genomen de Castrol 20W50. :Y :Y
Natuurlijk is Putoline ook een A merk maar ik hou toch wat meer van een wat dikkere olie zoals het onderhoudsboekje ook adviseert.
Groet Jan :W
 
wordt door putoline voorgeschreven en ik heb zolang ik de motor heb altijd 10w40 gebruikt.
Ondanks vele berichten op dit forum herken ik niet het teveel aan motor geluid om zodoende voor een wat dikkere olie te kiezen
Dat is inderdaad per persoon verschillend. :Y :N Ik heb al vele personen met het lawaai van mijn motor geconfronteerd en de meesten horen niets abnormaals, :) maar ik natuurlijk wel. Ik ben wat dat aangaat een behoorlijke zeikerd al zeg ik het zelf. :') :') Ik vergelijk het geluidsniveau van een water en een luchtgekoelde motor en daar gaat het fout natuurlijk. Een luchtgekoelde tweecilinder motor maakt nou eenmaal meer herrie als een watergekoelde viercilinder en dat zal nooit veranderen. :N :N Naar ik heb vernomen is het ook een kwestie van afstelling van de koningsas Mijn motor loopt perfect als hij koud is en ratelt enigszins als hij warm is. Je hebt ook motoren die een gierend geluid maken bij koude motor maar die lopen dan wel iets rustiger in warme toestand.
Maar ik vind wel dat het geluidsniveau een heel stuk is verbeterd nu ik er 20W50 in heb gegooid.
Verder is mijn W-tje weer als nieuw. Nieuwe olie, nieuwe banden voor en achter, nieuwe ketting en tandwielen. Dus hij kan er weer een seizoen tegen aan. :] :]
Groet Jan :W
 
Dat is inderdaad per persoon verschillend. :Y :N Ik heb al vele personen met het lawaai van mijn motor geconfronteerd en de meesten horen niets abnormaals, :) maar ik natuurlijk wel. Ik ben wat dat aangaat een behoorlijke zeikerd al zeg ik het zelf. :') :') Ik vergelijk het geluidsniveau van een water en een luchtgekoelde motor en daar gaat het fout natuurlijk. Een luchtgekoelde tweecilinder motor maakt nou eenmaal meer herrie als een watergekoelde viercilinder en dat zal nooit veranderen. :N :N Naar ik heb vernomen is het ook een kwestie van afstelling van de koningsas Mijn motor loopt perfect als hij koud is en ratelt enigszins als hij warm is. Je hebt ook motoren die een gierend geluid maken bij koude motor maar die lopen dan wel iets rustiger in warme toestand.

Maar ik vind wel dat het geluidsniveau een heel stuk is verbeterd nu ik er 20W50 in heb gegooid.
Verder is mijn W-tje weer als nieuw. Nieuwe olie, nieuwe banden voor en achter, nieuwe ketting en tandwielen. Dus hij kan er weer een seizoen tegen aan. :] :]
Groet Jan :W

Nou ik heb liever dat mij motor rateld dan mij vrouw :Y _O- :Y 8-)
Groeten
Iwan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan