Motor-Forum

Select Forum

Het nieuwe W650 topic

Reg. datum:
27 dec. 2006
Wees welkom en schroom niet :t
:W
quote:
iwan de erste schreef op 22 juni 2017 @ 19:42:

[...]

Misschien voor het begin is zo een motortoer leuk, bij Eddy op de koffie en dan gaan met die banaan _O- _O- _O-
https://www.motoplus.nl/toeren/veenendaal-2017/
Ik zou zondag vermeiden, en zou goed zijn om twee data's te plannen voor geval dat het gaan ........ uit de hemelen :o
September klinkt goed.

Groeten Iwan

Reg. datum:
17 mrt. 2016
Heren,

ik kwam nog een leuk artikel tegen over de W650, mooie plaatjes van cafe racers op basis daarvan, een paar interessante opmerkingen over de W800 en zelfs iets over de W400, waarvan ik niet eens wist dat die bestond. Zie onderstaande link:

http://www.returnofthecaf...ying-a-kawasaki-w650.html

Veel leesplezier,

Groet, :W

Karel

p.s. is er al uitsluitsel over een datum voor een bijeenkomst. Ik ben komende tijd waarschijnlijk regelmatig in de USA, dus laat het niet van mij afhangen. Als ik kan zal ik graag meedoen!

Reg. datum:
14 jun. 2015
Hoi Karel, ja dat is een mooi artikel we hebben gewoon een heel bijzondere motor!
Afspreken ergens na 20 augustus was geloof ik het plan.
Ik heb sinds een week Dunlops onder de W, moet zeggen stuurt heerlijk licht. :]
Bandenspanning af werkplaats is , voor 2.2 en achter 2.8, ben wel benieuwd met hoeveel de andere W-Brothers voor hun rubber oppompen? :}

Reg. datum:
27 dec. 2006
Ik heb 3 achter en 2.4 voor maar mijn vering staat behoorlijk soft dus het compenseert elkaar ,ga ik van uit

Reg. datum:
12 dec. 2005
quote:
edson54 schreef op 03 juli 2017 @ 19:03:
Ik heb 3 achter en 2.4 voor maar mijn vering staat behoorlijk soft dus het compenseert elkaar ,ga ik van uit

Voor 2.2 achter 2.4 solo :] :] :] rijden maar met zo een achterop _O- _O- _O- 4.8 is nog niet genoeg _O- _O-

a3f2efaeb70f94eb195d97ec2890cbf5--cool-things-cars-motorcycles.jpg

Reg. datum:
27 dec. 2006
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Reg. datum:
13 nov. 2013
Leuk Karel. Ik heb altijd een zwak :9~ :9~ gehad voor de café racer. Ze rijden :] |( verschrikkelijk beroerd maar zijn ook verschrikkelijk mooi *D *D . Mijn bandenspanning is voor 2.2 en achter 2.5 als ze niet lek zijn. Ik heb een tijdje geleden een voorstel gedan voor enkele datums. Graag even doorgeven wanneer wel en wanneer niet.
Groet Jan :W
Born to ride-forced to work

Reg. datum:
17 mrt. 2016
Mijn banden staan op 2.0 voor en 2.25 achter. Dat is wat ik had begrepen uit de service manual. Ik rij dus op de Dunlop TT's.

Ik merk er geen problemen mee, maar vraag me wel af waarom jullie ze zoveel harder oppompen.

Groet :W

Karel

Reg. datum:
13 nov. 2013
quote:
karel211 schreef op 04 juli 2017 @ 18:59:
Mijn banden staan op 2.0 voor en 2.25 achter. Dat is wat ik had begrepen uit de service manual. Ik rij dus op de Dunlop TT's.

Ik merk er geen problemen mee, maar vraag me wel af waarom jullie ze zoveel harder oppompen.

Groet :W

Karel

Ik heb mijn banden net 10% harder dan dat jij hebt en na enkele maanden heb je toch ook weer wat druk verloren dus nauwelijks verschil. 10% harder of zachter merk je echt niet.

Reg. datum:
14 jun. 2015
Ha Ivan, dat meisje heeft gewoon een heel klein motortje :Y

Reg. datum:
14 jun. 2015
Ik heb vorige week nieuwe Dunlops TT met Ride on laten monteren en bij Motoport zeiden ze 2.2 en 2.8. Maar ons gemiddelde komt uit op 2.2 en 2.59. *O*
Jan ik check elke 2 weken de spanning want zachte banden rijd voor geen meter. :N
Meeting in september is prima voor mij.

Groet. :W Peter

Reg. datum:
12 dec. 2005
quote:
PeterdeGrote schreef op 05 juli 2017 @ 10:52:
Ik heb vorige week nieuwe Dunlops TT met Ride on laten monteren en bij Motoport zeiden ze 2.2 en 2.8. Maar ons gemiddelde komt uit op 2.2 en 2.59. *O*
Jan ik check elke 2 weken de spanning want zachte banden rijd voor geen meter. :N
Meeting in september is prima voor mij.

Groet. :W Peter

In de boekje staat Voor 2.0 achter 2.2, maar bij mijn motorboer was v 2.2 en achter 2.4 en dat hou ik aan. Te zachte band ga je zwabberen, en met de te grote spanning grip operavlakte vermindert dus glij je makkelijker weg.
Maar beste is om je motor voor de :] te controleren dat ie op een warde staat die voor jou best aanvoelt :}
En verder kijk her, en of je wat wijzer van wordt _O- _O- _O-
https://www.pneusmart.nl/...ing-voor-mijn-motorbanden

Groeten uit Le douce france
Iwan

Reg. datum:
13 nov. 2013
Nederland is zo mooi, vooral Brabant :9~ :9~ :9~ . Heerlijk ritje :] :] :] gemaakt deze middag. Rondom het landgoed de Utrecht vindt je diverse werken van de Rotterdamse kunstenaar Hannes Verhoeven. Echt realistische kunst zeer mooi. :t :t
1-DSCF2222.JPG

Rondom Oisterwijk vind je diverse schitterend waterplassen.
2-DSCF2227.JPG

Heerlijk gebied voor een :] :] :] :] . Liefhebbers?

Reg. datum:
27 dec. 2006
Das wel een mooi gebiedje zeker landgoed Utrecht

Reg. datum:
13 nov. 2013
quote:
edson54 schreef op 06 juli 2017 @ 18:42:
Das wel een mooi gebiedje zeker landgoed Utrecht

Inderdaad Ed. Een prachtig gebied en bijna geen verkeer. Heerlijk om te :] :] :]

Reg. datum:
12 dec. 2005
Goed gedaan Jan :t *O* :t
Groeten Iwan

ouwerejongere

Reg. datum:
10 dec. 2013
Mooi fietsje, Jan!

Geniet ervan.

Groets, Bertus
Groets, Brikkebrak

Reg. datum:
13 nov. 2013
quote:
Brikkebrak schreef op 07 juli 2017 @ 10:36:
Mooi fietsje, Jan!

Geniet ervan.

Groets, Bertus

Een kwestie van op tijd poetsen Bertus. Ik maak elke week een of twee :] :] :] :] door het mooie Brabantse land. Dat is genieten. Alles goed in Friesland? Nog steeds :] :] :]

ouwerejongere

Reg. datum:
10 dec. 2013
Alles wel, ouwe.

De Enfield pruttelt lekker door, maar 't is geen Commando om het maar eens mildly te putten.

Ik neig naar 'n SR500 of 'n MuZ Skor, jouw favourite Kawa is mij teveel Norton, dan wil ik het echte weer.

De Zane Lav 650 gaat ook wel lekker, wat 'n stuurfiets.

Keep up the sunny side, waarde broeder.
Groets, Brikkebrak

Reg. datum:
13 nov. 2013
quote:
Brikkebrak schreef op 08 juli 2017 @ 18:55:
Alles wel, ouwe.

De Enfield pruttelt lekker door, maar 't is geen Commando om het maar eens mildly te putten.

Ik neig naar 'n SR500 of 'n MuZ Skor, jouw favourite Kawa is mij teveel Norton, dan wil ik het echte weer.

De Zane Lav 650 gaat ook wel lekker, wat 'n stuurfiets.

Keep up the sunny side, waarde broeder.

We houden contact vriend. :t :t

carpe viam

Reg. datum:
27 jun. 2006
Ik rijd nu een tijdje rond op mijn W-span en vandaag viel me op dat in zijn 5 de motor niet boven de 4500 toeren wil komen. In mijn geval betekent dat 120 op de teller, wat op zich een prima snelheid is, maar dan heb ik dus niks meer over. In zijn 4 gaat hij makkelijk tot 6000 toeren en haal ik 140 op de teller.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
live free and die ridin'

nadenken kost me te veel moeite, dus ik heb gewoon meteen mijn oordeel klaar

Reg. datum:
12 dec. 2005
quote:
Grandia schreef op 15 juli 2017 @ 22:40:
Ik rijd nu een tijdje rond op mijn W-span en vandaag viel me op dat in zijn 5 de motor niet boven de 4500 toeren wil komen. In mijn geval betekent dat 120 op de teller, wat op zich een prima snelheid is, maar dan heb ik dus niks meer over. In zijn 4 gaat hij makkelijk tot 6000 toeren en haal ik 140 op de teller.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

:/ :N :? Overbrengingsverhouding en het belasting moeten in een goede verhouding zijn :Y dus lees dit goed :t
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overbrengingsverhouding

Groeten Iwan

carpe viam

Reg. datum:
27 jun. 2006
quote:
Een zijspancombinatie zou in de hoogste versnelling het maximum toerental niet halen, door het gewicht en de luchtweerstand van het zijspan. Dit wordt opgelost door de toepassing van autobanden, die een kleinere diameter hebben en daardoor een lagere gearing opleveren. De snelheid wordt ingeleverd ten behoeve van de trekkracht.

Dank je 👍
live free and die ridin'

nadenken kost me te veel moeite, dus ik heb gewoon meteen mijn oordeel klaar

Reg. datum:
13 nov. 2013
Het weer was perfect 8-) 8-) 8-) en de omgeving schitterend *D *D *D dus dat was :] :] :]

2-DSCF2233.JPG
1-DSCF2229.JPG

Jullie even mee genieten.

Reg. datum:
12 dec. 2005
quote:
Tigujan schreef op 17 juli 2017 @ 16:51:
Het weer was perfect 8-) 8-) 8-) en de omgeving schitterend *D *D *D dus dat was :] :] :]

[afbeelding]
[afbeelding]

Jullie even mee genieten.

:o :o :o En wij maar hard werken zeg :o _O- _O- _O- Zaterdag terug uit Frankrijk en dacht gisteren nog te gaan :] :] :] maar was toch wandelen geworden :Y *O*
Groeten Iwan

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.