Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
bougies vervangen kan alleen als je de radiateur losmaakt. Met een beetje geluk hoef je de radiateur niet te verwijderen. ( met mijn kleine handjes is het gelukt in ieder geval)
 
1477556900-800-x-1067px-IMG_20161027_090306.jpg


Bij gebrek aan een service wagen maar wat reserve materiaal en gereedschap in de koffer en zo naar de klant.
Die keek wat vreemd toen ik in mijn motorpak en helm in de hand ineens binnen stond.
Storing kunnen oplossen en vervolgens terug naar de zaak op standje "vermijd snelwegen" van de tomtom.

Niks mis met motorrijden als service engineer :+
 
Zoals in enkele berichten hiervoor te lezen ga ik mijn bougies vervangen .
Hiervoor verwijder ik toch de radiateur. Weet iemand wat voor koelvloeistof ik hiervoor kan gebruiken ( dezelfde als bij een auto ) ? Weet iemand hoe je deze ontlucht ? Warm draaien , wachten tot de fan aanslaat en het reservoir vullen tussen de merktekens ?
 
[afbeelding]

Bij gebrek aan een service wagen maar wat reserve materiaal en gereedschap in de koffer en zo naar de klant.
Die keek wat vreemd toen ik in mijn motorpak en helm in de hand ineens binnen stond.
Storing kunnen oplossen en vervolgens terug naar de zaak op standje "vermijd snelwegen" van de tomtom.

Niks mis met motorrijden als service engineer :+

Hahah geweldig! _O- Heb je wel netjes gedaan moet ik zeggen :t
 
Hallo allemaal!

Ik mag per 18 juni 2017 afrijden voor vol vermogen. Nu twijfel ik enorm tussen een supersport (600-750) en een FZ1 Fazer (2007-heden). Zijn er hier mensen die beide (gehad) hebben en hier ervaringen over willen delen? Waarom juist een FZ1 Fazer, of waarom, naar jullie eigen ervaringen, juist een supersport?

Ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal!

Ik mag per 18 juni 2017 afrijden voor vol vermogen. Nu twijfel ik enorm tussen een supersport (600-750) en een FZ1 Fazer (2007-heden). Zijn er hier mensen die beide (gehad) hebben en hier ervaringen over willen delen? Waarom juist een FZ1 Fazer, of waarom, naar jullie eigen ervaringen, juist een supersport?

Ik hoor het graag.

/Robin.

Fazer zit pak ontspannender en zal meer macht hebben onderin.
Maakt dat je voor woon werk, rustige toertjes meer plezier zal hebben aan de fz1.

Als je vooral wil gaan circuit rijden en maar af en toe eens een klein toertje op de baan wilt maken zal de supersport dan weer fijner zijn.
 
Bedankt voor je snelle reactie! Ik zal meer gaan toeren dan circuit rijden. Dus dat is alweer een reden om Fazer te gaan rijden. Lekker ontspannen sturen...
 
Fazer zit pak ontspannender en zal meer macht hebben onderin.
Maakt dat je voor woon werk, rustige toertjes meer plezier zal hebben aan de fz1.

Als je vooral wil gaan circuit rijden en maar af en toe eens een klein toertje op de baan wilt maken zal de supersport dan weer fijner zijn.

:^

Ik heb de FZ1n en hiervoor jaren sportmotoren (ook op circuit) gereden naast mijn Fazer600.
Ik vind een sportmotor om te zien nog steeds het mooiste maar nu de jaren gaan tellen doet de FZ1 voor mij alles tot 150Km/h gewoon veel makkelijker/ontspannender als op een sportmotor, een prima keus dus voor "normaal" motorrijden binnen NL.
Wil je (continue) hard(er kunnen) rijden en ook als het eens wat slechter weer is dan is de windbescherming van de FZ1 Fazer idd denk wel prettig.
Wil je echt veel het circuit op is een sportmotor gewoon wel de beste keus..
 
:^

Ik heb de FZ1n en hiervoor jaren sportmotoren (ook op circuit) gereden naast mijn Fazer600.
Ik vind een sportmotor om te zien nog steeds het mooiste maar nu de jaren gaan tellen doet de FZ1 voor mij alles tot 150Km/h gewoon veel makkelijker/ontspannender als op een sportmotor, een prima keus dus voor "normaal" motorrijden binnen NL.
Wil je (continue) hard(er kunnen) rijden en ook als het eens wat slechter weer is dan is de windbescherming van de FZ1 Fazer idd denk wel prettig.
Wil je echt veel het circuit op is een sportmotor gewoon wel de beste keus..

Exact... Het gaat mij zeker niet om het constant hard willen rijden, maar ik vind windbescherming over het algemeen wel prettig. Dus een of andere naked zou het ook nog kunnen worden, maar ben bang dat ik daar achteraf spijt van ga krijgen. Een Fazer lijkt daarom gewoon perfect.
 
Ik heb een gsxr gehad maar nooit meer een supersport voor mij... Of er moet een superbike stuur op zitten. Nu 2 fazers gehad en de volgende wordt waarschijnlijk ook weer een fazer
 
Rij nu bijna 1 jaar op de FZ1 fazer en heb nog nooit zo een makkelijk ren fijn rijdende motor gehad. Heb er nu 10 000 km mee gereden in dat jaar.
 
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Mijn motor heeft vanochtend na een kort ritje best veel koelvloeistof gelekt uit het motorblok, gelukkig is het geen scheurtje maar komt het uit een gaatje in mijn motorblok. In de afgelopen tijd is er niet aan gesleuteld. Het probleem doet zich aan beide zijden van het blok voor.

full

Zit hier iets van een overdruk ventiel ofzo? Ik kon in de handleiding geen reden voor dit gaatje vinden.

Ik heb een Yamaha fazer 600 uit 1998. Dit is de eerste keer dat die dit probleem heeft.
 
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Mijn motor heeft vanochtend na een kort ritje best veel koelvloeistof gelekt uit het motorblok, gelukkig is het geen scheurtje maar komt het uit een gaatje in mijn motorblok. In de afgelopen tijd is er niet aan gesleuteld. Het probleem doet zich aan beide zijden van het blok voor.

[afbeelding]
Zit hier iets van een overdruk ventiel ofzo? Ik kon in de handleiding geen reden voor dit gaatje vinden.

Ik heb een Yamaha fazer 600 uit 1998. Dit is de eerste keer dat die dit probleem heeft.


Heeft tie in de regen gestaan? dit is overloop voor de bougies.

Om zeker te zijn ff niveau koelvloeistof checken!
 
Een ander uitlaatje gescoord..zonder E-keur MIG 'not for highway use'

Snelweg zit ik toch nooit :+

Owja moet ff knipperlichten aanpassen achter, komt tegen de uitlaat aan..

:]
full
 
Laatst bewerkt:
Zoals in enkele berichten hiervoor te lezen ga ik mijn bougies vervangen .
Hiervoor verwijder ik toch de radiateur. Weet iemand wat voor koelvloeistof ik hiervoor kan gebruiken ( dezelfde als bij een auto ) ? Weet iemand hoe je deze ontlucht ? Warm draaien , wachten tot de fan aanslaat en het reservoir vullen tussen de merktekens ?

Koelvloeistof heb ik .

Iemand nog ervaring met ontluchten van een FZ1 ?
 
Het is niet mijn bedoeling om de Fz1 rijders ongerust te maken, maar het is wellicht een goed idee om bij elke 10.000 km even de klepspeling te (laten) controleren.

Waarom? Lees: Te grote inlaat klepspeling yamaha fz1

Volgens mij is dit een zeldzaam geval. Overigens wel een probleem waar je niet echt vrolijk van wordt :/ ik ga aankomend voorjaar de kleppen laten stellen en ben met 43.000km ietsjes over tijd. We gaan het zien :)

Hij loopt overigens nog heel netjes zonder getik van de kleppen of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit een zeldzaam geval. Overigens wel een probleem waar je niet echt vrolijk van wordt :/ ik ga aankomend voorjaar de kleppen laten stellen en ben met 43.000km ietsjes over tijd. We gaan het zien :)

Hij loopt overigens nog heel netjes zonder getik van de kleppen of wat dan ook.
Eigenlijk heel weinig blok problemen al gehoord over de fz1
 
Volgend jaar eens op de bank gaan voor af te stellen.
(Al zouden arrow bochten en stacks het afmaken voor k laat afstellen)

Maar goed, zal meer hebben aan nieuwe bandjes en misschien veren laten afstellen, vervangen.
 
Ik Ben op zoek naar staal omvlochten remleidingen voor m'n fz1 fazer met ABS 2007.
Zijn er mensen die dit ook hebben en welk merk heb je?

De meeste sets dit ik tegen kom zijn voor de niet ABS versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan