Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er ooit maar gekeken maar vond toen de prijs veel te hoog.
Zeker in vergelijk met een uitvoering zonder abs.
Daarna heb ik er niet meer naar gezocht wellicht is de prijs inmiddels gedaald?

Hoor graag wat jullie kunnen vinden 😉
 
En de sets voor de naked passen niet op de fazer. Daar ben ik al achter gekomen door koop via ebay.
Gelukkig weer door kunnen verkopen.
 
Hallo allemaal. Vandaag heb ik (een week nadat ik geslaagd ben voor mijn AVD) mijn eerste motor gekocht. Een Fzs 600 uit 2001. Helemaal blij mee!

Plaatje:
full


Ik ga nog even de 14 delen van dit forum doorlezen voor tips & tricks ;)
 
Gefeliciteerd met het papiertje de mooie brommert.
Ga je een hoop lol van hebben
 
De fazer is verkocht.

Ik heb nog over
- setje stuurverhogers
- gereedschapset origineel

Hendels nooit gemonteerd, toch de motor verkocht.

Heeft iemand hier baat bij voor een goede prijs ?

bovenstaande delen heb ik nog over van een fazer 600 uit 2004.
interesse,stuur een pb.
 
Laatst bewerkt:
Hehe, heb afgelopen weekend de Fazer maar in de stalling gezet. Bijna een keer onderuit gegleden toen ik op een morgen dat het best redelijke motorweer leek toch ineens een ijsplaat tegenkwam. Dus nu maar even een paar maandjes met de "container".
 
Hehe, heb afgelopen weekend de Fazer maar in de stalling gezet. Bijna een keer onderuit gegleden toen ik op een morgen dat het best redelijke motorweer leek toch ineens een ijsplaat tegenkwam. Dus nu maar even een paar maandjes met de "container".

Waar ben je en ijsplaat tegen gekomen?
 
Hoi mede-Fazers, mijn eerste post hier en dus begin ik maar met de mijne (FZS600 uit 2003). Ik heb hem nu ruim vijf maanden en al ruim 11.000 fijne kilometers mee gemaakt, waaronder een vakantie in Frankrijk.

full.jpg


Nu de vraag:

Vanochtend reed ik naar werk toen ik opeens geen voortstuwing meer had. Ik heb de motor toen naar de vluchtstrook laten rollen en de ANWB gebeld. Na inspectie bleek een verdwenen bout op de aandrijfas verdwenen, waarna het tandwiel op de as is gekomen en daarbij de schroefdraad heeft gemold.

full.jpg


De Wegenwacht heeft toen het tandwiel licht vastgelast zodat ik nog rustig naar huis kon rijden, maar dat is natuurlijk een tijdelijke oplossing. Wat speurwerk leert me in ieder geval dat het een bekend probleem is en dat iig opties zijn om het permanent vast te lassen (en het probleem dan vooruit te schuiven tot een volgende tandwiel/ketting-wissel), de motor uit elkaar te (laten) halen voor een nieuwe as of gewoon een hele nieuwe motor. Laatste twee zijn natuurlijk nogal intensief.

Ik vraag me daarom af of er ervaringen heeft met dit euvel en het oplossen ervan. Ik las op Engelse fora dat Yamaha UK een 'service bulletin' hiervoor heeft uitgebracht met instructies aan dealers om de betreffende bout te vervangen. Nu is dat voor mij te laat, maar zijn er ervaringen met Yamaha NL hiermee, voordat ik evt. contact met ze opneem?

Thanks!
 
Zucht..jij snapt het het echt! motorrijden! beleving! geluid van je uitlaat bv akrapovic..

Nee pokkeherrie :') (ben na 3sec gestopt met kijken!!)

Hier iemand die het wel snapt..

:W

Beetje jammer dit.

Als je zo geilt op geluid van open Akra, had dan even de moeite genomen om de andere filmpjes in de afspeellijst te bekijken.

Sommige mensen kunnen wel twee dingen te gelijk en twee hobby's combineren. Ik luister graag een stukkie muziek met mijn Akra op de achtergrond. Ook tijdens het rijden.

Enne.... Waar zijn jouw geweldige filmpjes?
 
Zucht..jij snapt het het echt! motorrijden! beleving! geluid van je uitlaat bv akrapovic..

Nee pokkeherrie :') (ben na 3sec gestopt met kijken!!)

Hier iemand die het wel snapt..

:W

Wat een k*tgeluid van die CB zeg. Persoonlijk vind ik dit ook weer niets.
Naast dat ik het niet mooi vind, vind ik zulk hard geluid ronduit asociaal.
 
Nog even een update, en weer een vraag. Gelukkig heb ik een vader die (gepensioneerd) monteur is en die een oplossing heeft kunnen maken waarbij niet meteen het hele tandwiel vastgelast is. Het is een buisje over de as (later nog wel te verwijderen), met een splitpen door buisje en as. Rijdt weer prima :)

full.jpg


We zagen wel dat een stukje in de cover dat zo te zien een tikje heeft gekregen. Ik weet niet of het goed te zien is, maar het betreft het stukje in het midden. Is dit iets wat zorgen moet baren? Ik weet ook niet precies wat het is, zodat het evt. vervangen kan worden. In m'n Haynes manual lees ik termen als 'clutch retainer' en 'clutch release mechanism', maar daarop Googlen levert weinig op.

full.jpg
 
Hmm, dat lijkt op iets wat vroeger ook in de FS1 van Yamaha zat. Het is waarschijnlijk de wartel die de koppelingspen (zie de foto van je tandwiel) indruk als hij aangetrokken wordt. Zolang er genoeg 'vlees' op het stuk dat de kabel vasthoudt zit, kun je er nog wel mee doorrijden. Ik zelf zou het vervangen om te voorkomen dat de koppeling het op een gegeven moment niet meer doet. Beetje schoonmaken zou ook niet misstaan. O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan