Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bagster tankhoes FZS1000
full
 
Laatst bewerkt:
In het FZ1 en FZ8 topic in Naked bikes werd er interesse getoond in een meeting voor de FZ motoren, Nou hangen veel FZ rijders ook in dit subforum rond, en zijn de fazers ook van harte welkom.

Mocht er interesse zijn dan zie ik het graag terug in de datumprikker! Dan kan er worden gekeken of er veel animo is voor bepaalde dagen. (zaterdag, zondag, feestdagen).

Eigenlijk is het FZ gedeelte een subdeel van de Fazer hè.....

Maar vooruit, we waarderen je initiatief.
 
full


Hoi, Ik heb een givi rek met koffers gemonteerd op m'n FZ1. Alleen die richtingaanwijzers. Niet mooi.

Heeft iemand een mooiere oplossing?
Graag met foto.
 
Poosje terug zag ik in een post van PatrickSoler LED smoke achterlicht + Smoke knipperlicht glaasjes voor de Fazer.
Na enige tijd overwegen toch ook maar besteld .. ben benieuwd!

Foto volgt .. O-)
 
Dat meen je niet.... _O-
Zit ik al ruim 1 jaar hier op het forum, blijken ze ook nog een plekje voor Fazer rijders
te hebben...ook goedemorgen :+
Nou bij deze:
Ik bezit en rijd ook een Fazer, een 2004 FZ6 in het zilver/zwart
Wat er tot nu toe aan is veranderd:
- andere demper, die van MP die ene Martin aanbied, wel met extra eigen binnenpijpjes als db killer
- gele lampen in de koplampunit om beter gezien te worden, intussen ook doorgeschakeld zodat beide
lampen tegelijk branden












De reden waarom ik hier nu pas terecht kom, is dat ik info zocht over een hogere ruit en info
of MLM parts wel slim was om bij te bestellen....tot op heden nog niet echt iets negatiefs
gevonden, dus ik gok dat het daarvandaan gaat komen.

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen:
-Puig 9cm hoger nr:1647
-Ermax 10cm hoger nr:010202075/C0102075
-Givi 12.5cm hoger nr:D136ST

De Puig lijkt een donker onderstuk te hebben....als dat echt zo is, dan valt die al af
De Ermaxx in smoke ziet er goed uit, en de Givi lijkt ook nog wel een goede keus.
Iemand negatieve ervaring met 1 van de 3??
 
Ik heb op mijn 99 Fazer een double bubble ruitje. Ik weet zo geen merk, zat er al op. Werkt heel goed. Vooral als ik helemaal rechtop ga zitten zit ik goed uit de wind.

Hoe heb jij je koplampen doorverbonden? Ik zie wel allerlei setjes á 70 euro maar volgens mij moet het zelf ook te doen zijn.
 
Yep, is zat zelf te doen.
Ik heb 1x H4 + 1x H7 erin zitten, en volgens mij in de 1e serie Fazers ook, ik heb een nieuwe stekker
gekocht met 3 draden ipv 2, en van de H7 unit waar al 2 draden opzaten, de missende draad
doorgetrokken, en alles aan elkaar gesoldeerd met krimpkous.
Je merkt wel met stationair draaien, dat het voltage niet optimaal is, maar daar merk je
met rijden niets van.
 
Laatst bewerkt:
Voor de bezitters van een fz1 uit 2007, welk oliefilter hebben jullie erop ? Ik heb zojuist online een oliefilter type Hf 204 besteld omdat die eruit kwam bij het selecteren van een fz1 2007 echter zie ik net op mijn fz1 dat er een hf 303 gemonteerd is. Kan dit kwaad of moet ik mijn bestelling aanpassen?
 
Voor de bezitters van een fz1 uit 2007, welk oliefilter hebben jullie erop ? Ik heb zojuist online een oliefilter type Hf 204 besteld omdat die eruit kwam bij het selecteren van een fz1 2007 echter zie ik net op mijn fz1 dat er een hf 303 gemonteerd is. Kan dit kwaad of moet ik mijn bestelling aanpassen?

Ik had precies hetzelfde met mijn fzs600.
Ik had van de week een nieuwe (originele) Yamaha oliefilter gehaald en toen ik later keek wat er nu op zit bleek er ook een HF303 op te zitten!
Googelen .. blijkt de 303 niet bedoelt te zijn voor een fzs600 maar een fzs1000.
Motoport heeft dit 2 jaar geleden gemonteerd, neem aan dat het geen kwaad kan? :)
 
@peekaa, de gedeukte zat erop en degene in het doosje zit er nu op. Let niet teveel op de beschadigingen. Het filter zat muurvast.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn 99 Fazer een double bubble ruitje. Ik weet zo geen merk, zat er al op. Werkt heel goed. Vooral als ik helemaal rechtop ga zitten zit ik goed uit de wind.

Hoe heb jij je koplampen doorverbonden? Ik zie wel allerlei setjes á 70 euro maar volgens mij moet het zelf ook te doen zijn.

Er zit duidelijk verschil tussen de koplampen van een FZS600 uit 99 en een FZ6 uit 2004.

Voor de FZS moet je even mijn site (zie onderschrift) bekijken zoek daar op koplamp modificatie en neem daar modificatie 1 (gewoon 1 draad trekken vanuit het doosje onder je tank.
Doorverbinden van de koplamp is niet zo verstandig, want dan schakelt hij niet goed om als je grootlicht wilt gebruiken en smelt je lamp er zo ongeveer uit.
 
Helaas, die pagina doet het niet. Ik krijg dan een blanco pagina van Verburch Tennis waar ik niets mee kan ;).

Ik heb volgens mij inderdaad andere lampen, namelijk H1 en H4. Ik zit al te kijken voor een Xenon setje voor dimlicht. Dat zal wel schelen in zichtbaarheid en zicht denk ik.
 
@peekaa, de gedeukte zat erop en degene in het doosje zit er nu op. Let niet teveel op de beschadigingen. Het filter zat muurvast.[afbeelding]

Gelukkig krijg ik het juiste filter dan. Komt me bekend voor zo'n gesloopt filter :+ Die dingen zijn vaak niet zonder geweld los te krijgen. Thanks voor je reactie!
 
Ik had precies hetzelfde met mijn fzs600.
Ik had van de week een nieuwe (originele) Yamaha oliefilter gehaald en toen ik later keek wat er nu op zit bleek er ook een HF303 op te zitten!
Googelen .. blijkt de 303 niet bedoelt te zijn voor een fzs600 maar een fzs1000.
Motoport heeft dit 2 jaar geleden gemonteerd, neem aan dat het geen kwaad kan? :)

Als je geen verandering in je verbruik merkt zit het denk ik wel snor... Mag toch hopen dat een gecertificeerd monteur weet wat hij/zij monteert... alhoewel... Mijn Fz1(2e hands) werd vorig jaar afgeleverd met een schokbreker die ondersteboven zat terwijl die een grote beurt had gehad bij aflevering :X
 
Als je geen verandering in je verbruik merkt zit het denk ik wel snor... Mag toch hopen dat een gecertificeerd monteur weet wat hij/zij monteert... alhoewel... Mijn Fz1(2e hands) werd vorig jaar afgeleverd met een schokbreker die ondersteboven zat terwijl die een grote beurt had gehad bij aflevering :X

Ik heb de Fazer 2 jaar geleden gekocht daar met een beurt en dus deze nieuwe oliefilter erop. Dus ik heb geen vergelijking mbt olie verbruik met een ander oliefilter.
Weet alleen wel dat ie echt amper olie heeft verbruikt & rijdt als een zonnetje!

Hij krijgt van de week weer verse vloeistoffen + filter. :9~

Je mag er wel van op aan gaan ja dat ze bij dat soort bedrijven weten wat ze monteren .. maar toch heb ik soms sterk mijn twijfels :X
Heb je het nog gemeld van die schokbrekers?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Fazer 2 jaar geleden gekocht daar met een beurt en dus deze nieuwe oliefilter erop. Dus ik heb geen vergelijking mbt olie verbruik met een ander oliefilter.
Weet alleen wel dat ie echt amper olie heeft verbruikt & rijdt als een zonnetje!

Hij krijgt van de week weer verse vloeistoffen + filter. :9~

Je mag er wel van op aan gaan ja dat ze bij dat soort bedrijven weten wat ze monteren .. maar toch heb ik soms sterk mijn twijfels :X
Heb je het nog gemeld van die schokbrekers?

De mijne heeft maar 1 schokbreker... ;) Maar ja heb jet gemeld uiteraard en ze gaven toe dat het een niet zo heel slim was...
 
De mijne heeft maar 1 schokbreker... ;) Maar ja heb jet gemeld uiteraard en ze gaven toe dat het een niet zo heel slim was...

Haha, dat is al 1 reden waarom ik geen monteur ben en groot onderhoud uitbesteed! :+
Daarom hoop ik dat zij wel weten wat ze doen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen!
Tijd geleden dat ik op MF ben geweest.
Meteen een vraag. Kennen jullie iemand, een MFer, omgeving Rotterdam die onderhoud doet aan motorfietsen? Geen garages of dealers. Iemand die dat voor een MF prijs thuis doet oid. Ik moet voorvork keerringen vervangen.
 
Helaas, die pagina doet het niet. Ik krijg dan een blanco pagina van Verburch Tennis waar ik niets mee kan ;).

Ik heb volgens mij inderdaad andere lampen, namelijk H1 en H4. Ik zit al te kijken voor een Xenon setje voor dimlicht. Dat zal wel schelen in zichtbaarheid en zicht denk ik.

Ja dat zag ik ook.
Als je echter via www.damted.nl naar Techniek gaat en dan naar dimlicht ombouw FZS600, dan kom je er wel.

Ik heb inderdaad de hosting even geparkeerd bij een andere site waar ik de hosting voor heb geregeld :)

Telfort was zo vervelend om het homepage gebeuren niet meer te supporten en andere hosting levert je vaak een hoop vervelende banners en pop-ups op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan