Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vasiline is voldoende.
Maar als je dat niet hebt zou een potje kopervet als investering niet slecht zijn. Kan je nergens verkeerd mee doen.
 
Kopervet is bedoeld voor onderdelen die warm kunnen worden, niet echt nodig voor je remhendels.
Ik zou gewoon een wit vet nemen, eventuele restjes die op je motorhandschoenen komen zullen dan ook niet van die gekleurde vlekken maken.
Je eerste tip Vaseline is dus een goede!
 
Toen ik gisteren mijn FZS600 uit 2003 aan het poetsen was viel het mij op dat het bloknummer niet correspondeert met het framenummer. Is dat altijd zo?
 
Gisteren is het eindelijk gelukt om de carterpan te vervangen. Hiervoor moest het spruitstuk ook los echter brak daarvan 1 moer af met een stuk draad er nog in ( moer was compleet vastgeroest). Van 1 uitlaat buis zeg maar zit de flens nu dus vast met nog maar 1 bout ipv 2. Maakt dit veel uit? Of kan ik hier mee Door rijden?
 
De fazer is verkocht.

Ik heb nog over
- setje stuurverhogers
- verstelbare rem / koppelingshendel (Chinese + kwaliteit)

Hendels nooit gemonteerd, toch de motor verkocht.

Heeft iemand hier baat bij voor een goede prijs ?

Iemand :) ?
 
Dag allen,

Mag ik jullie vragen mee te denken?

Betreft een FZS600 '99
Motor liep goed, maar sinds gisteren komt een cilinder niet mee onder de 2-3000 tpm. Uitlaatbocht wordt dan ook maar amper heet. Rest wel. Boven de 3000 tpm is er niks aan de hand.
Bougie vonkt.
Carb open gemaakt. 2 van de drie sproeiers zijn open. Niks mee aan de hand. Maar eentje lijkt dicht. Doorblazen met compressor lukt niet. Het lijkt wel of deze dicht hoort te zijn. Klopt dat?

Aangezien ik de vlotterbak met veel pijn en moeite er onder vandaan heb kunnen halen met de carb's nog gemonteerd, kan ik het niet 'even' controleren hoe het zit bij de andere drie carb's.

full
 
Laatst bewerkt:
Je moet gewoon door de sproeier heen kunnen kijken.
Houd hem maar eens tegen het licht aan, dan moet je een gaatje zien.
Maat staat er meestal op in hondersten van millimeter dus bv 105 is 1,05 mm

Als die dicht zit, kun je een binnenkabel (remkabel van fiets of zo) rafelen en een zo'n dun draadje door je sproeier heen ragen.
Grote kans dat die dan weer schoon is.

Je hebt het je zelf niet makkelijk gemaakt om de carbs te laten zitten.
Zo beschadig je toch al snel je sproeiers en is het maar de vraag of je alles wel weer netjes vast krijgt.

Succes.

Ik heb het dus over de hoofdsproeier die in het verlengde van de gasnaald zit.
Er is ook nog een stationair sproeier die zal iets van maat 45 zijn schat ik.
Die van de afbeelding lijkt wel veel op de hoofdsproeier.
 
Laatst bewerkt:
Is niet de hoofdsproeier. Het is de Needle jet. Zie onderstaand plaatje. En doorprikken lukt niet.
topoffloatbowl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar mijn vraag is dus eigenlijk: klopt het dat de needle jet helemaal geen sproeier is, maar alleen een soort 'afdek/-dicht' functie heeft. En dus geen geen gat hoort te hebben, maar dicht is?
 
Die is dacht ik inderdaad dicht.
Niet meelopen in lage toeren duidt (toch echt) meestal op een verstopte pilot. Pas als de gasklep wat verder open staat (lees: meer toeren) gaat de mains mee doen. Als ik me niet vergis is die pilot een buisje, met gaatjes in de wand?
 
Dank. Ik zal de pilot jet er nog eens uit halen. Is Idd een buisje met gaatjes. Maar de sproeier was echt open. Misschien een ander deel van dat kanaal wat verstopt is?

En evt de bobine? Zien jullie die ook als verdachte? Kan ik dat testen door de bougiekabels anders op de bobines aan te sluiten? Als dan een andere cilinder niet mee wil komen, dan ligt het igg aan iets van de ontsteking.
 
Laatst bewerkt:
Die bougie vonkt toch? Dat schrijf je tenminste. Maakt de kans klein. Omschrijving lijkt wat mij betreft ook meer op carb probleem.

Als je het toch wilt proberen: Bougies zitten in paren aan de bobines. Je zou de 'verdachte' bougiedop op de andere bougie van het 'paar' kunnen zetten en kijken of het probleem zich verplaatst...

succes!
 
Zo, even een terugkoppeling:
Vandaag bij Edwin Ott Motoren langs geweest. Die 'sproeier' is idd geen sproeier, maar een afdichtdopje. Vermomd als een sproeier...

Uiteraard de andere twee sproeiers doorgeblazen en de boel weer gemonteerd. Even wat gepruts, maar zeker minder werk dan de carb's volledige verwijderen.

Het had wat haast omdat mijn vriendin as zaterdag met deze motor een dagje gaat rijden met de instructeur van Move On motortrainingen om weer haar vertrouwen terug te krijgen na een ongeluk.
Mocht je nog op zoek zijn naar een goede instructeur voor rijvaardigheidstrainingen of bergtrainingen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ga binnenkort met de motor naar mijn werk ipv auto

Vraagje: Iemand nog een Top koffer en beugel over voor Fazer 600 1999?
 
Ik misschien na zondag. Een hele mooie van sw motech. koffer met beugel en adapterplaat.
 
Laatst bewerkt:
De orginele spiegels waren lam dus had ik een goed excuus om bar-end mirrors te plaatsen. Was wel even geklooi met de stuurgewichten en de spacers maar uiteindelijk is het gelukt. Nu nog even mooie block-off plates scoren 8-)

Eigenlijk wil ik nu ook een nieuwe rempomp, het zwarte vierkante remreservoir springt nu wel heel erg lelijk in het oog.

Spiegeltje spiegeltje aan het stuur:

y4mOtDBaH8mhfurg1lEDvbAlHqk_JTI79kqASUOk0lf3TjKflb0ATFy3BKU7jgT4cGlrx8kNqxScF1onrmQp1DAHpIM-vK-57U3VDjrJfdzAaFyLlaoRWWMwxPTtserhXMRAdq7o-cBjkFIbncl64XnHvWGL2Uj7kjTeX7hy7lmOevwXYxkp_9KO_pQo1AnPoDKEe3k_OYNCAWZdYDNPntcOw


y4mJtiFJ0wlrDdzZhUyuu05Q4-WKvvD8Q37CgWWr9B_zyL_g4cUeqau7-hZchQgtHXZgqurykeYKJPqXNzGL0OSaiPxfGDC8N90z-pL8Jmxc5RUAH7ApnVwN_XiOvF461C9objsdaVyBuAxXnX2TSGiivhJWV82BaOrxhtCut6YaMGHTE47yXdnGLlVzVf6XE2bxNcGrJVW0n5WLbW-fNNmtQ


y4mZcMrSuWpnXFHTtwyqzKFQGpduXoMF7KL5RRX44Sl8AlZKo4JqwiD_oiRJMUgepC-vZcYF1Oqg0yiywB25Ko_GYfn9E4KHnrhR1DFJiqpsytOZ_QHqA2cwZWD3r8pjofrf_Ic-gioG5KzPSOYxNa0o6s1zlZ-fmO_KFQVExDAJPiQWGPMNEbnqu4an_LjmPYcWMseguauGzYK4T9ADPYVEA


y4m6xW0VghzvpM9-LBJD5HSy2kt3SjX_Ya66IH75s2iuDY37kwEjORIAdA6cLcSE5nYFnjbTp9gEYhw73vtaL2yXuUfHidzA4Gwa_nbJdokjXecgA9sQpZqnwbj87IHyMnDXLhKS-tQ6UxvpAFpsD2O6ORbuamDkwO_8FG6oNsbkkFvWoazyGbByPCPG0ZqY0Lr_weriNQs-KWU1Pt9ejWjyg


De graves velocity stacks zijn inmiddels ook onderweg *O*
 
Laatst bewerkt:
De orginele spiegels waren lam dus had ik een goed excuus om bar-end mirrors te plaatsen. Was wel even geklooi met de stuurgewichten en de spacers maar uiteindelijk is het gelukt. Nu nog even mooie block-off plates scoren 8-)

Eigenlijk wil ik nu ook een nieuwe rempomp, het zwarte vierkante remreservoir springt nu wel heel erg lelijk in het oog.

Spiegeltje spiegeltje aan het stuur:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De graves velocity stacks zijn inmiddels ook onderweg *O*

Toch gekocht :+
Ben eens benieuwd. Heb je toevallig een uitdraai van de motor nu ? Hopelijk voel je wat verschil (of beter niet, anders ga ik dat ook willen O-) )
 
Toch gekocht :+
Ben eens benieuwd. Heb je toevallig een uitdraai van de motor nu ? Hopelijk voel je wat verschil (of beter niet, anders ga ik dat ook willen O-) )

Ik kwam geheel toevallig O-) een gebruikt setje op ebay.co.uk tegen. Dus geen verrassingen met BTW en importheffingen.

Ik wil hem nadien wel op de bank doen, heb nog wel een uitdraai van vorig jaar maar die is niet representatief meer door de grote beurt die is uitgevoerd. Kleppen en gaskleppen moesten best wat bijgesteld worden dus sinds de beurt is hij sowieso wat vlotter :]
 
Laatst bewerkt:
De orginele spiegels waren lam dus had ik een goed excuus om bar-end mirrors te plaatsen. Was wel even geklooi met de stuurgewichten en de spacers maar uiteindelijk is het gelukt. Nu nog even mooie block-off plates scoren 8-)

Eigenlijk wil ik nu ook een nieuwe rempomp, het zwarte vierkante remreservoir springt nu wel heel erg lelijk in het oog.

Spiegeltje spiegeltje aan het stuur:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De graves velocity stacks zijn inmiddels ook onderweg *O*
Moeten die spiegels niet andersom, dus met de ronde kant naar buiten? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan