Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal mee eens. Mijn MT-10 is niet meer te vergelijken met de FZ1. Wat een beest....

Zou de MT-10 eens moeten proefrijden, zal ongetwijfeld leuk rijden, maar kom van een racer naar een fz1 net om want ontspannender te zitten (zowel fysiek als mentaal)

(Als het effe kan zou 'k ineens ook met de MT-01 willen rijden, dikke twin :Y )
 
Zou de MT-10 eens moeten proefrijden, zal ongetwijfeld leuk rijden, maar kom van een racer naar een fz1 net om want ontspannender te zitten (zowel fysiek als mentaal)

(Als het effe kan zou 'k ineens ook met de MT-01 willen rijden, dikke twin :Y )

Op de MT-10 zit je ook zeer ontspannen. Ditis zeker vergelijkbaar met de FZ-1.
MT-01 is ook errug leuk, maar de MT-10 overtreft dit toch...😛😛
Mentaal is wel een probleem op de MT-10, is zeer verslavend.. zeker met een QS
 
Op de MT-10 zit je ook zeer ontspannen. Ditis zeker vergelijkbaar met de FZ-1.
MT-01 is ook errug leuk, maar de MT-10 overtreft dit toch...😛😛
Mentaal is wel een probleem op de MT-10, is zeer verslavend.. zeker met een QS

Ik heb altijd met een twin gereden, en moet zeggen dat ik dat gevoel wel wat mis.
qua zit is het wel mooi als ze dit ergonomisch voor elkaar hebben op z'n hooligan fiets (toch qua uitzicht) *O*
 
Helemaal mee eens. Mijn MT-10 is niet meer te vergelijken met de FZ1. Wat een beest....

Ik moet nog eens gaan testrijden op de MT-10, kan ik me alvast een beetje lekker maken. Zijn er ergens nog demo dagen?

Eerst mogen de eerste MT-10 eigenaren de boel nog opleuken, flink poetsen en vertroetelen en de eerste afschrijving betalen })

Ik zie dat cross-plane blok wel ziten :]. Enige nadeel is de tankinhoud i.c.m. het verbruik. Wat dat betreft is de FZ1 een eco brommert _O-

Ik heb altijd met een twin gereden, en moet zeggen dat ik dat gevoel wel wat mis.
qua zit is het wel mooi als ze dit ergonomisch voor elkaar hebben op z'n hooligan fiets (toch qua uitzicht) *O*

:^
Ik mis nog regelmatig het karakter van mijn TL1000R, wat een fiets was dat :9~
Het is dat ik de ruimte niet hebt maar anders..
 
Laatst bewerkt:
Ik moet nog eens gaan testrijden op de MT-10, kan ik me alvast een beetje lekker maken. Zijn er ergens nog demo dagen?

Eerst mogen de eerste MT-10 eigenaren de boel nog opleuken, flink poetsen en vertroetelen en de eerste afschrijving betalen })

Ik zie dat cross-plane blok wel ziten :]. Enige nadeel is de tankinhoud i.c.m. het verbruik. Wat dat betreft is de FZ1 een eco brommert _O-:^
Ik mis nog regelmatig het karakter van mijn TL1000R, wat een fiets was dat :9~
Het is dat ik de ruimte niet hebt maar anders..

Tja heb hetzelfde probleem, nog een geluk dat ik geen geld heb of zou hier wel 6 moto's staan hebben en ipv te rijden mijn tijd verliezen in het beslissen waarmee ik wil rijden die dag |(

Wie weet ooit een duke 690 (voor de madame) lijkt me ook een leuke fiets
 
Helemaal mee eens. Mijn MT-10 is niet meer te vergelijken met de FZ1. Wat een beest....


Zelf ook dag op gereden MT-10! Idd het geluid is :9~


Maarrr het brandstof verbruik is om te huilen! :N + tank inhoud :X

Dat met moderne technieken.. :?

FZS 1000 Bj 2002 rijdt heel fijn! en..tankinhoud 300+ met tank!

Wel fijn als je op vakantie gaat door de franse binnenlanden 8-)

Ik verkoop zelfs me Speedtriple van 2008 en ga verder op Fzs :$


:]
 
Laatst bewerkt:
Zelf ook dag op gereden MT-10! Idd het geluid is :9~


Maarrr het brandstof verbruik is om te huilen! :N + tank inhoud :X

Dat met moderne technieken.. :?

FZS 1000 Bj 2002 rijdt heel fijn! en..tankinhoud 300+ met tank!

Wel fijn als je op vakantie gaat door de franse binnenlanden 8-)

Ik verkoop zelfs me Speedtriple van 2008 en ga verder op Fzs :$


:]

Veel vermogen komt niet gratiz...
Als je 300 km in de franse binnenlanden hebt gereden, dan heb je ook regelmatig stil gestaan...
Kan ook bij een tankstation😜😜
 
Veel vermogen komt niet gratiz...
Als je 300 km in de franse binnenlanden hebt gereden, dan heb je ook regelmatig stil gestaan...
Kan ook bij een tankstation😜😜


Vermogen? 15 a 20 Pk,s meer? http://mt10forum.com/threads/308-Poor-dyno-figure

Ik mocht er zelf dag op sturen MT-10..dat zoveel sneller is dan Fzs? Mwaaaa

Maaar geluid is idd zeer mooi!miss dat het ook bijdraagt aan de snelheidsbeleving!


Maar punt blijft brandstofverbruik!volstrekt belachelijk!!

:W
 
Tja, pk's...
De fz1 heeft er 150 en de mt10 160 volgens de specs van Yamaha dacht ik.

Is dat veel verschil? Hangt af van waar in het toerental en hoe gebruik je de motor. Woon-werkverkeer of gewoon in t weekend enkele uren knallen.

Voor mijn gevoel ging de RSV veel harder al weet ik zeker dat de fz1 sneller is.
 
Jou feestje.....
Na 4 FZSen en een FZ1S zou ik het zeker niet weten... :+

Niet iedereen zoekt hetzelfde in een motor ;)


Tja, pk's...
De fz1 heeft er 150 en de mt10 160 volgens de specs van Yamaha dacht ik.

Is dat veel verschil? Hangt af van waar in het toerental en hoe gebruik je de motor. Woon-werkverkeer of gewoon in t weekend enkele uren knallen.

Voor mijn gevoel ging de RSV veel harder al weet ik zeker dat de fz1 sneller is.

Het zal inderdaad meer in de gearing en het motorkarakter zitten. Een aangepaste FZ1 heeft ook +140pk wat ook 160 aan de krukas is.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat ook niet om de peekaa's.
Het totaalpakket van de MT-10 is toch echt een stuk beter. En hij is sneller van zijn plek. Topsnelheid is niet zo interessant. Wel hoe je er komt....
Lees de testen uit Engeland maar eens goed door. Daar wordt ie met de Tuin S1000R en de Speedtriple vergeleken.....
Als een Engelsman een Japanse brommer aanwijst als winnaar....
 
Het gaat ook niet om de peekaa's.
Het totaalpakket van de MT-10 is toch echt een stuk beter. En hij is sneller van zijn plek. Topsnelheid is niet zo interessant. Wel hoe je er komt....
Lees de testen uit Engeland maar eens goed door. Daar wordt ie met de Tuin S1000R en de Speedtriple vergeleken.....
Als een Engelsman een Japanse brommer aanwijst als winnaar....

Je hoeft mij niet te overtuigen, ik ben altijd voor meer karakter en beleving. Dat gaat boven het aantal PK's, alleen het geluid van de cross-plane al :9~ maar dat ben ik.. andere mensen willen gewoon een soepele motor die makkelijk rijdbaar is.

De actieradius van de MT10 is wel gewoon ruk met hoofletter R. Dat vind ik bij de FZ1 zelfs al aan de magere kant als je aan het toeren bent in het buitenland.

Met de street rij ik gewoon 270 - 300km op een tank :]
 
Laatst bewerkt:
Allen,

Mijn FZ1 Fazer is in november 2013 ter ziele gegaan.
Inmiddels ben ik gelukkig weer aan het motor rijden. Maar nu op een Yamaha Tracer 900.
Nu heb ik nog een aantal dingetjes liggen van de Fazer die ik nu weg wil doen.
Misschien interessant voor iemand van dit topic.

Tanktas

full

full

Een MRA toerruit voor €25,- (geen krasjes)

full

De originele taartschep. (gratis en voor niets op te halen.
 
Allen,

Mijn FZ1 Fazer is in november 2013 ter ziele gegaan.
Inmiddels ben ik gelukkig weer aan het motor rijden. Maar nu op een Yamaha Tracer 900.
Nu heb ik nog een aantal dingetjes liggen van de Fazer die ik nu weg wil doen.
Misschien interessant voor iemand van dit topic.

Tanktas

[afbeelding]
[afbeelding]
Een MRA toerruit voor €25,- (geen krasjes)

[afbeelding]
De originele taartschep. (gratis en voor niets op te halen.

Ik heb wel interesse in het ruitje :Y
 
Mijn vebruik gemiddeld over 6000 km is 1:13,5
Met de Fz1S reed ik alrijd 1:15 ik vind het wel meevallen...
Het is een super brommert!

Geloof je gelijk. Maar ben zeer tevreden met mijn huidige brommert.
Verbruik valt wel mee. Stevig poken met de FZ1 gaf ook dat soort waarden..

overigens... Iemand op zoek naar Puig hendeltjes?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag sinds lange tijd weer een mooie rit gemaakt! Wat is de FZ1 toch een heerlijke machine :] Reed een gozer mee met een BMW 1200 GSA, ook mooi speelgoed moet ik zeggen maar niet zo leuk als de FZ1 :)

Zaterdag 10 juni een afspraak staan voor een ECU flash, ben benieuwd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan