Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben benieuwd, ik heb op het punt gestaan om een proefrit te maken op een triple (de 1050) maar dat is er nooit van gekomen.

Laat maar weten hoe de rit was :]
 
Tov een FZ6 is het een verademing.de FZ6 is hier ingeruild op een Street triple.
Het was zo verslavend dat ik niet veel later een Speedtriple 1050 heb gekocht......


Nou nou nou.... alle reviews zeggen niets teveel. Wat een funbike... het koppel en de souplesse van het 675 blok is echt verbazingwekkend! Tot de 7000rpm voelt het vergelijkbaar met de FZ1. Ben nu wel nieuwsgierig naar de speed :x

Het geluid is als je op het gas gaat opzwepend. We waren beide zo enthousiast dat we haar maar gekocht hebben.
Een crystal White Street triple uit 2013. Zondag ophalen en dan kan er gepoetst worden :9. Aan de uitlaatbochten heb ik nog flink wat werk :z
 
Laatst bewerkt:
,
Nou nou nou.... alle reviews zeggen niets teveel. Wat een funbike... het koppel en de souplesse van het 675 blok is echt verbazingwekkend! Tot de 7000rpm voelt het vergelijkbaar met de FZ1.

Het geluid is als je op het gas gaat opzwepend. We waren beide zo enthousiast dat we haar maar gekocht hebben.
Een crystal White Street triple uit 2013. Zondag ophalen en dan kan er gepoetst worden :9. Aan de uitlaatbochten heb ik nog flink wat werk :p

Ook maar eens op de Speed gaan sturen.
Een echte hooligan bike.....
Is een Street in het kwadraat :) :)
Heel veel plezier met de nieuwe brommert
 
Laatst bewerkt:
Komt die nu mee _O-
Gister bij motoport de bestelling geplaatst voor rekken + koffers van krauser _O-

Ach zal je altijd zien, zit je maanden naar iets te zoeken, nergens te vinden.
Koop je t maar nieuw, dagje later staat t bij iemand te koop

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor.
 
Ik hoef er niet de hoofdprijs voor.

Snap ik, maar vind het wel grappig dat ik die pech altijd heb :P

Koffers voor de NTV van m'n vriendin, 1 avondje zoeken, 100 euri.

Naked kuipwerk voor m'n K 100, anderhalve maand zoeken, 500km verder, dag later staat t op Ebay.
Later ook met een ruitje voor m'n k 100.
En nu met koffers voor m'n fazer _O-

Maar ik houd toch even m'n bestelling bij motoport, alles in 1 koop is best handig.
En zo draaien die ook nog ff wat omzet in de winter (plus ik ken ze goed, en gun ze het ook)
 
,Ook maar eens op de Speed gaan sturen.
Een echte hooligan bike.....
Is een Street in het kwadraat :) :)
Heel veel plezier met de nieuwe brommert


ik kan dat wel beamen.
speed/street triple zijn nog geen KTM's of tuono's
extreme randje is bij triple er af, waardoor het wel een zeer leuke speelfiets is, zonder 'te' te zijn.

mijn fz1 heeft al kortere vertanding
binnenkort krijgt mijn fz een veringsupdate en vervolgens komt er een 55 serie achterband

waarmee de rijeigenschappen meer in de buurt komt van de europese funbikes

maar ach de oerdegelijke japjammer techniek is wel lekker betrouwbaar.
en dat is zeker bij de britten en Italianen anders
 
Laatst bewerkt:
maar ach de oerdegelijke japjammer techniek is wel lekker betrouwbaar.
en dat is zeker bij de britten en Italianen anders

Heb de afgelopen tijd best wat research gedaan maar eigenlijk zijn er geen issues bekend bij de (recente) triumphs.
Als ik het mag geloven zijn het betrouwbare motoren. :)
 
Heb de afgelopen tijd best wat research gedaan maar eigenlijk zijn er geen issues bekend bij de (recente) triumphs.
Als ik het mag geloven zijn het betrouwbare motoren. :)


kan niet direct spreken over britten,

Maar de algemene kwaliteitsindruk van jappaners die ik ken (Honda, suzuki, yahama) is erg hoog
Tuurlijk vind ik de gefreesde materialen, brembo compenten, kroonplaten, lcd cockpittenbij de europeanen etc mooier
De japanners zijn wat soberder en eenvoudiger, functie gaat eerst
Maar bij mijn yamaha gaat geen boutje roesten, geen vocht in lampen of cockpit, zadel slotje is degelijk etc. simpel maar degelijk

Er zijn genoeg fz’ten die het hele jaar doorrijden met 100.000 km +
Vriend van me rijdt woonwerk met een jaren 90’ tenere.
Ding krijgt alleen olie als het lampje gaat branden, dus bijna nooit
Wassen doet de regen voor hem, etc.
Kreng staat op 180.000 km +, loopt werkelijk nog zeer netjes
Dat zie ik bij duc of ktm niet zo vaak gebeuren
 
Laatst bewerkt:
Triumph is tegenwoordig gewoon heel degelijk en betrouwbaar hoor. Echt niet slechter dan een Japanner.
En ook op Japanners vind je genoeg 'luxe-componenten' terug, alleen niet op ieder model.

Mijn vorige motor was een XT uit 2004 of zo, en daar roestten de bouten onder je kont vandaan, had ik kortsluiting door vocht in de lampen en zat een kap vast.
Dat oude motto van 'Jappen zijn betrouwbaarder' gaat tegenwoordig niet zonder meer op, er is een hoop veranderd.
 
Maar bovenal: gefeliciteerd met de aankoop van de Triple.

Foto? ;)
 
volgens mij kan je er rustig van uit gaan dat onder de grote Japanse en Europese merken er geen slechte motoren worden gemaakt vanaf 2000 ongeveer, veel valt of staat met hoe je omgaat met je materiaal en de één kan wat meer hebben dan een ander, t zijn net vrouwen wat dat betreft: een beetje liefde en aandacht en je komt een heel eind ;)
 
Wij hebben heel veel plezier en geen problemen met de Speed/Street.
Zijn net zo betrouwbaar als de Japanners....
Heb met mijn K1200R veel meer "problemen" gehad.
BMW noemt dat terugroepacties......
 
Goedeavond mede fazer rijders.

zal me even kort voor stellen.

Rij sinds een paar jaar fazer 2005 model, voornamelijk woon werk en wat ritjes en vakantie en reed hier voor wat andere sportieve motoren voor de hobby.
Had nooit gedacht dat ik fazer zou gaan rijden want vond ze toen helemaal niets die modellen maar omdat ik opzoek was naar een woon/werk fiets en op aanbeveling van wat mensen toch eens gedaan en hij rijd eigenlijk best lekker dus het is nu de langs hebbende motor tot nu toe :+

Het gaat om deze werk buffel
Foto1k0-EESWLCMJ.jpg


Heb nu alleen een vraag, heeft een van jullie wel eens zijn nokkenas ketting met alles er omheen vervangen?
Er staan nu zo'n 85K op de fazer (waarschijnlijk wat meer door de 17tand voortandwiel i.p.v 16 waardoor de km teller nu echt exacte km aangeeft) maar de boel ratelt nu wat ligt in het blok vooral bij neutraal als het gas er op gaat is het bij wat hoger toerental wel aardig verdwenen.

Weet niet of er fazer rijders zijn die dit eerder hebben mee gemaakt en bij welke km stand, het rateltje wordt erger dus er zal eens wat moeten gebeuren maar vind het bij 85k nog al wat vroeg.

graag jullie ingeving. :W
 
FZ6 uit 2004 hier. Geen geluiden. 70.000 km ongeveer op de teller. Het 600cc blok staat niet echt bekend als heel erg stil, rammelen doen Yamaha's toch wel. Als het niet heel erg is zou ik mij er niet druk om maken. Ik zou vooral ook even alle bouten controleren, misschien trilt er gewoon iets anders mee.
 
Ik vind mijn FZ6 juist behoorlijk stil (2004) maar deze heeft ook nog maar net iets meer dan 30.000 km op de teller.

Wat betreft die opmerking over het voortandwiel. Wordt bij de Fazer de km teller aangedreven (of berekend) mbv et achterwiel ipv met gever van het voorwiel?

In dat geval varieert het aantal omwentelingen dat de motor heeft gemaakt niet door een ander tandwiel.
 
Ik vind mijn FZ6 juist behoorlijk stil (2004) maar deze heeft ook nog maar net iets meer dan 30.000 km op de teller.

Wat betreft die opmerking over het voortandwiel. Wordt bij de Fazer de km teller aangedreven (of berekend) mbv et achterwiel ipv met gever van het voorwiel?

In dat geval varieert het aantal omwentelingen dat de motor heeft gemaakt niet door een ander tandwiel.

Berekend en gecontroleerd met GPS, dus ja het heeft invloed ;) sensor zit in het blok zelf.

Mijn motor was tot zo 80.000 ook stil gaat nu meer lawaai maken, verbruik echter geen drupper olie.
 
Maar als de sensor in het blok zit, dan heeft je km teller wellicht minder aangegeven, maar dan heeft je motor ook minder rondjes gemaakt. Alleen heeft ie wat harder moeten werken, om die net wat langere eindreductie rond te kunnen sleuren. Maar denk niet dat je NAKS daar van te lijden heeft gehad. Wellicht wel je zuigerveren en lages.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan