Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
1,5 week geleden heb ik naast mijn Supersport een Fazer 600 gekocht. (nog geen idee of ik de supersport aanhoud, maar dat terzijde) Direct na aankoop een nieuwe achterband gemonteerd, de oude was +- 14 jaar oud. Dus nu kan ik weer even vooruit met een pilot road 4. Uitlaat was nog origineel en heb ik vervangen voor een Takkoni. Was eigenlijk voor een 2003 model begreep ik, maar past ook goed op mijn 2000 model.

In Augustus ga ik met de motor op vakantie naar Kroatië en zoek nu nog wat bagage mogelijkheden. Het is een motor/auto vakantie waarbij sommige met de motor gaan en andere met de auto, dus ik hoef niet helemaal vol bepakt te rijden. Toch is het handig om wat spullen mee te kunnen nemen. Topkoffer is goed te monteren, al vind ik zijkoffers mooie strakke zijtassen (zadeltas) ook mooi. Een magneet tanktas heb ik al.

Wat raden jullie aan? Gezien mijn budget vind ik 2e hands een goede optie.
Gaat om een Yamaha Fazer (FZS) 6000 uit 2000.
 
Hoi allemaal! :W

Sinds een week ben ik trotse eigenaar van een fz6 (2006) en mijn rijbewijs. Nu heb ik het hele topic doorgezocht, maar ik kon zo snel niks vinden over de remkwaliteit van deze fazer. Naar mijn idee zou de voorrem echt veel beter kunnen. De remschijf is goed, remolie ook en volgens mij de blokken ook. Heeft iemand tips om de voorrem te verbeteren?
 
Kan ook zijn dat je remblokken 'verglaasd' zijn. Oplossing: loshalen en afschuren of niet loshalen en een tijdje met je remmen aangetrokken rijden.
 
Hoi allemaal! :W

Sinds een week ben ik trotse eigenaar van een fz6 (2006) en mijn rijbewijs. Nu heb ik het hele topic doorgezocht, maar ik kon zo snel niks vinden over de remkwaliteit van deze fazer. Naar mijn idee zou de voorrem echt veel beter kunnen. De remschijf is goed, remolie ook en volgens mij de blokken ook. Heeft iemand tips om de voorrem te verbeteren?


Waar baseer jij jouw gedachten op dat het remmen beter zou kunnen? Is het niet zo dat jij al maximaal remt en het tegen vindt vallen?
 
Nou rij al best lang motor.. 404 km op 1 tank is voor mij ook nieuw..


:t
full
 
Hoi Fazer kenners,

Ik heb vanmorgen een proefrit gemaakt op een FZ1 2008, ik heb over de problemen gelezen over de eerdere modellen, maar eigenlijk niet hoe je een <2007 model herkent.

Kunnen jullie bevestigen dat dit 'gewoon' een 2008 model is en niet een overjarig <2007 model?
Ik vond hem namelijk niet enorm lekker oppakken tussen 1 en 2, alsof er een vertraging in de reactie zat. Maar dat kan ook komen omdat ik nu een 2 cilinder gewend ben en weer even moet wennen aan het 4 cilinder hogere toeren schakelen...

Foto%2024-06-17%2011%2047%2000.jpg

Dropbox - Foto 24-06-17 11 47 00.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Fazer kenners,

Ik heb vanmorgen een proefrit gemaakt op een FZ1 2008, ik heb over de problemen gelezen over de eerdere modellen, maar eigenlijk niet hoe je een <2007 model herkent.

Kunnen jullie bevestigen dat dit 'gewoon' een 2008 model is en niet een overjarig <2007 model?
Ik vond hem namelijk niet enorm lekker oppakken tussen 1 en 2, alsof er een vertraging in de reactie zat. Maar dat kan ook komen omdat ik nu een 2 cilinder gewend ben en weer even moet wennen aan het 4 cilinder hogere toeren schakelen...

[afbeelding]
Dropbox - Foto 24-06-17 11 47 00.jpg


Kijk even Hier en anders hier of hier.
Daar kun je zelf kijken welke het precies is
 
Hoi Fazer kenners,

Ik heb vanmorgen een proefrit gemaakt op een FZ1 2008, ik heb over de problemen gelezen over de eerdere modellen, maar eigenlijk niet hoe je een <2007 model herkent.

Kunnen jullie bevestigen dat dit 'gewoon' een 2008 model is en niet een overjarig <2007 model?
Ik vond hem namelijk niet enorm lekker oppakken tussen 1 en 2, alsof er een vertraging in de reactie zat. Maar dat kan ook komen omdat ik nu een 2 cilinder gewend ben en weer even moet wennen aan het 4 cilinder hogere toeren schakelen...

[afbeelding]
Dropbox - Foto 24-06-17 11 47 00.jpg
Is een 2008, bronsen velgen namelijk ;)
 
Ik hen een Tomtom 450 aangeschaft voor op mijn fz1 fazer. Ik wil deze graag mee aan en uit laten schakelen. Waar hebben jullie je voeding vandaan gehaald of hebben jullie hen wel rechtstreeks op de accu gemonteerd?
 
Ik hen een Tomtom 450 aangeschaft voor op mijn fz1 fazer. Ik wil deze graag mee aan en uit laten schakelen. Waar hebben jullie je voeding vandaan gehaald of hebben jullie hen wel rechtstreeks op de accu gemonteerd?

Rechtstreeks op de accu met een losse schakelaar onder de duoseat
 
Ik hen een Tomtom 450 aangeschaft voor op mijn fz1 fazer. Ik wil deze graag mee aan en uit laten schakelen. Waar hebben jullie je voeding vandaan gehaald of hebben jullie hen wel rechtstreeks op de accu gemonteerd?

Aftappen van de koplamp
 
Sinds een aantal weken heb ik een Fazer 600 gekocht naast me Kawasaki ZX6R. Vind het een fijne motor en alles wat ik heb gelezen in de reviews/ervaringen herken in terug.

Om hem net even iets flitsender te maken heb ik afgelopen weken wat kleine aanpassingen gedaan. Zo heb ik een Takkoni uitlaat erop gezet. (stond een 2e hands op marktplaats voor een 2004 model, maar ik heb hem goed passend gekregen op mijn 2000 model), Daarnaast nog blauw velgstriping geplakt en een givi topkoffer (weer 2 hands) gekocht. Op de topkoffer zat een rode lijn als accent, deze heb ik over geplakt met mijn restant blauwe velgstriping.

Tussendoor ook nog een nieuwe achterband gemonteerd, omdat de vorige eigenaar blijkbaar al 15 jaar met zijn achterband had gereden.

Al met al vind ik hem steeds beter ogen voor een inmiddels 17 jaar oude motor. Van de zomer ga ik met de motor op vakantie en verwacht ik ruim 3000 kilometer te gaan rijden in twee weken.

Om hem af te maken heb ik nog een led achterlicht en led knipperlichten besteld. Oogt denk ook net weer iets sportiever. Een complete RVS uitlaatbochtenset zou ik ook nog erg mooi vinden, maar die vind ik nieuw te duur en zeker zolang de oude uitlaat nog goed is.

Naar de topic starter: Je mag een mooie foto uitzoeken voor in de openingspost ;)

Als jullie nog tips hebben om hem nog iets fraaier te maken hoor ik het graag :)

WhatsApp%20Image%202017-06-27%20at%2019.32.58_zpsmn9pwqto.jpeg


WhatsApp%20Image%202017-06-27%20at%2019.32.58%204_zpspeyad6uj.jpeg


WhatsApp%20Image%202017-06-27%20at%2019.32.58%201_zpsrvvxzkmz.jpeg


WhatsApp%20Image%202017-06-27%20at%2019.32.58%203_zpsukqbz4mw.jpeg


WhatsApp%20Image%202017-06-27%20at%2019.32.58%202_zpsjstcznyp.jpeg
 
Sinds een aantal weken heb ik een Fazer 600 gekocht naast me Kawasaki ZX6R. Vind het een fijne motor en alles wat ik heb gelezen in de reviews/ervaringen herken in terug.

Om hem net even iets flitsender te maken heb ik afgelopen weken wat kleine aanpassingen gedaan. Zo heb ik een Takkoni uitlaat erop gezet. (stond een 2e hands op marktplaats voor een 2004 model, maar ik heb hem goed passend gekregen op mijn 2000 model), Daarnaast nog blauw velgstriping geplakt en een givi topkoffer (weer 2 hands) gekocht. Op de topkoffer zat een rode lijn als accent, deze heb ik over geplakt met mijn restant blauwe velgstriping.

Tussendoor ook nog een nieuwe achterband gemonteerd, omdat de vorige eigenaar blijkbaar al 15 jaar met zijn achterband had gereden.

Al met al vind ik hem steeds beter ogen voor een inmiddels 17 jaar oude motor. Van de zomer ga ik met de motor op vakantie en verwacht ik ruim 3000 kilometer te gaan rijden in twee weken.

Om hem af te maken heb ik nog een led achterlicht en led knipperlichten besteld. Oogt denk ook net weer iets sportiever. Een complete RVS uitlaatbochtenset zou ik ook nog erg mooi vinden, maar die vind ik nieuw te duur en zeker zolang de oude uitlaat nog goed is.

Naar de topic starter: Je mag een mooie foto uitzoeken voor in de openingspost ;)

Als jullie nog tips hebben om hem nog iets fraaier te maken hoor ik het graag :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Nette Fazer! *O*
 
Ik hen een Tomtom 450 aangeschaft voor op mijn fz1 fazer. Ik wil deze graag mee aan en uit laten schakelen. Waar hebben jullie je voeding vandaan gehaald of hebben jullie hen wel rechtstreeks op de accu gemonteerd?

Ik heb een usb charger gekoppeld aan de zekering van m'n contact, ideaal :)

Sinds een aantal weken heb ik een Fazer 600 gekocht naast me Kawasaki ZX6R. Vind het een fijne motor en alles wat ik heb gelezen in de reviews/ervaringen herken in terug.

Om hem net even iets flitsender te maken heb ik afgelopen weken wat kleine aanpassingen gedaan. Zo heb ik een Takkoni uitlaat erop gezet. (stond een 2e hands op marktplaats voor een 2004 model, maar ik heb hem goed passend gekregen op mijn 2000 model), Daarnaast nog blauw velgstriping geplakt en een givi topkoffer (weer 2 hands) gekocht. Op de topkoffer zat een rode lijn als accent, deze heb ik over geplakt met mijn restant blauwe velgstriping.

Tussendoor ook nog een nieuwe achterband gemonteerd, omdat de vorige eigenaar blijkbaar al 15 jaar met zijn achterband had gereden.

Al met al vind ik hem steeds beter ogen voor een inmiddels 17 jaar oude motor. Van de zomer ga ik met de motor op vakantie en verwacht ik ruim 3000 kilometer te gaan rijden in twee weken.

Om hem af te maken heb ik nog een led achterlicht en led knipperlichten besteld. Oogt denk ook net weer iets sportiever. Een complete RVS uitlaatbochtenset zou ik ook nog erg mooi vinden, maar die vind ik nieuw te duur en zeker zolang de oude uitlaat nog goed is.

Naar de topic starter: Je mag een mooie foto uitzoeken voor in de openingspost ;)

Als jullie nog tips hebben om hem nog iets fraaier te maken hoor ik het graag :)

...foto's...

Fazer ziet er nog heel netjes uit, zo op de foto's te zien in ieder geval! Nu je voor de blauwe rimstripes bent gegaan moeten er alleen wel meer blauwe accenten op, maar dat is mijn mening :9
 
Ik heb een usb charger gekoppeld aan de zekering van m'n contact, ideaal :)Fazer ziet er nog heel netjes uit, zo op de foto's te zien in ieder geval! Nu je voor de blauwe rimstripes bent gegaan moeten er alleen wel meer blauwe accenten op, maar dat is mijn mening :9

Klopt, ik weet alleen nog niet precies hoe wat en waar. Ik zie ook best wat met rode string, misschien is dat toch iets mooier. En rolletje kost maar €5 dus even veranderen is ook zo gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan