Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, ik weet alleen nog niet precies hoe wat en waar. Ik zie ook best wat met rode string, misschien is dat toch iets mooier. En rolletje kost maar €5 dus even veranderen is ook zo gedaan.

Rood is inderdaad ook wel netjes. Heb je het plaatje op je uitlaat i.i.g. al mee hahah. Maar wit misstaat ook niet, spreek uit ervaring :Y
 
Sinds een aantal weken heb ik een Fazer 600 gekocht naast me Kawasaki ZX6R. Vind het een fijne motor en alles wat ik heb gelezen in de reviews/ervaringen herken in terug.

Om hem net even iets flitsender te maken heb ik afgelopen weken wat kleine aanpassingen gedaan. Zo heb ik een Takkoni uitlaat erop gezet. (stond een 2e hands op marktplaats voor een 2004 model, maar ik heb hem goed passend gekregen op mijn 2000 model), Daarnaast nog blauw velgstriping geplakt en een givi topkoffer (weer 2 hands) gekocht. Op de topkoffer zat een rode lijn als accent, deze heb ik over geplakt met mijn restant blauwe velgstriping.

Tussendoor ook nog een nieuwe achterband gemonteerd, omdat de vorige eigenaar blijkbaar al 15 jaar met zijn achterband had gereden.

Al met al vind ik hem steeds beter ogen voor een inmiddels 17 jaar oude motor. Van de zomer ga ik met de motor op vakantie en verwacht ik ruim 3000 kilometer te gaan rijden in twee weken.

Om hem af te maken heb ik nog een led achterlicht en led knipperlichten besteld. Oogt denk ook net weer iets sportiever. Een complete RVS uitlaatbochtenset zou ik ook nog erg mooi vinden, maar die vind ik nieuw te duur en zeker zolang de oude uitlaat nog goed is.

Naar de topic starter: Je mag een mooie foto uitzoeken voor in de openingspost ;)

Als jullie nog tips hebben om hem nog iets fraaier te maken hoor ik het graag :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nette motor, je staat in de OP.
 
Is hier toevallig iemand die interesse heeft in mijn ixil xtreme demper?
50th Anniversery... Met e-keur en db-killer. Mooi geluid en ziet er nog zeer goed uit.


Ik wil er 250 euro voor hebben.

Reactie mag per pb.

Gr. Maurice
full
 
Afspraak gemaakt bij Hyperpro voor het plaatsen van progessieve veren voor+achter! Ben benieuwd naar het resultaat:)
 
Knoop doorgehakt, ik heb hem gisteren opgehaald 8-)



Dus ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Roos, 33 lentes jong O-) en kom uit Haarlem. Ik rij inmiddels bijna 10 jaar motor. Na verschillende motoren ben ik nu de trotse eigenaresse van een FZ1 2008.
Het kopen van een nieuwe motor lag niet helemaal in de planning want over 3 weken staat er een 2weekse trip met motor en tent naar Noorwegen gepland. Dus nu snel km's maken en een nieuw bagageplan bedenken :')
 
Laatst bewerkt:
Knoop doorgehakt, ik heb hem gisteren opgehaald 8-)

[~[url="http://i1073.photobucket.com/albums/w382/RMarbus/Mobile%20Uploads/CB6DBFC3-2B7C-4A3C-A84F-326201199FFF_zpsdkgphsay.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dus ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Roos, 33 lentes jong O-) en kom uit Haarlem. Ik rij inmiddels bijna 10 jaar motor. Na verschillende motoren ben ik nu de trotse eigenaresse van een FZ1 2008.
Het kopen van een nieuwe motor lag niet helemaal in de planning want over 3 weken staat er een 2weekse trip met motor en tent naar Noorwegen gepland. Dus nu snel km's maken en een nieuw bagageplan bedenken :')

Nais... Veel plezier ermee.
 
Knoop doorgehakt, ik heb hem gisteren opgehaald 8-)

[~[url="http://i1073.photobucket.com/albums/w382/RMarbus/Mobile%20Uploads/CB6DBFC3-2B7C-4A3C-A84F-326201199FFF_zpsdkgphsay.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dus ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Roos, 33 lentes jong O-) en kom uit Haarlem. Ik rij inmiddels bijna 10 jaar motor. Na verschillende motoren ben ik nu de trotse eigenaresse van een FZ1 2008.
Het kopen van een nieuwe motor lag niet helemaal in de planning want over 3 weken staat er een 2weekse trip met motor en tent naar Noorwegen gepland. Dus nu snel km's maken en een nieuw bagageplan bedenken :')

Mooi hoor :t
 
Na Roos volg ik ook maar meteen. Inmiddels al wat jaren motor ervaring op hele diverse motoren. Mijn laatste VFR heerlijk mee gereden, maar helaas 3x jaar op rij stukke gehad op een buitenland weekend en tot slot van ramp heeft de berger mijn VFR ook nog laten vallen bij aflevering. Tel daarbij bijna 2000 euro aan onderhoud op in 3 jaar (kleppen stellen van V blok, 2 grote beurten, kettingset en standaard slijtage) en de altijd onverwoestbare VFR heeft me een aardige duit gekost. Waarschijnlijk een maandagmorgen fiets.

In een paar dagen tijd veel gelezen op internet, wezen kijken bij een CBF1000, een Suzuki Bandit en ook een Fazer, kreeg ik per Facebook een spot van een FZS100 die nog niet te koop stond, maar snel in de verkoop zou gaan. En ja hoor. Dinsdag op de site van de dealer, woensdag gaan kijken en meteen ene mooie deal kunnen sluiten.

Nu eerst km's maken, dan komen er ook wel foto's...
full
 
Van het weekend, een andere rem- en koppelingshendel gemonteerd.
Eindelijk geen kramp meer aan mijn linkerhand. *O* *O*

full

full

full
 
Vraagje: Welke topkoffer raden jullie aan?

Situatie:
- vriendin achterop, dus ruggensteun --> Monokey ips monolock
- zelf 2x per jaar een weekend weg --> enige bergruimte wenselijk, maar hoeft ook geen reiskoffer te worden
- tevens maandelijks wat dagritten --> regenpak + slot ruimte
- woonwerk incidenteel

Ondanks dat een topkoffer het design wat misvormt zoek ik er toch een die niet oogt als een misbaksel dat achterop gemonteerd is. Prijs speelt ook wel een rol :9
 
Helpt een hendel daartegen?

Ik dacht altijd dat ik te krampachtig erop zat icm de trilling en zithouding

Ik heb niet zulke lange handen/vingers. Dus het reiken is nu een stuk minder geworden. En aangezien ik dagelijks tussen de file doorrij, maak ik veel gebruik van de rem- en koppelingshendel. Mijn handen staan dan op standje "paraat" (vingers dus standaard op de rem- en koppelingshendel).
 
Vraagje: Welke topkoffer raden jullie aan?

Situatie:
- vriendin achterop, dus ruggensteun --> Monokey ips monolock
Vriendin op eigen motor laten rijden. :+ :+ (SW Motech heeft ook mooie zijtassen)
http://www.mlmparts.com/media/catal..._hta_08_740_10800__b_401332854343-13067_1.jpg
- zelf 2x per jaar een weekend weg --> enige bergruimte wenselijk, maar hoeft ook geen reiskoffer te worden
Roltas of Kriega tassen en SW Motech zijtassen.
- tevens maandelijks wat dagritten --> regenpak + slot ruimte
Kriega tas
- woonwerk incidenteel

Ondanks dat een topkoffer het design wat misvormt zoek ik er toch een die niet oogt als een misbaksel dat achterop gemonteerd is. Prijs speelt ook wel een rol :9

Topkoffer heb ik gehad, hij hing boven mijn achterlicht dus vrachtwagens zien licht je niet meer.
Ik heb nu een Kriega tas. Zeer tevreden en al 5 jaar waterdicht.
 
Vandaag een proefritje gemaakt op onderstaande motor bij de dealer. Echt een mooi geluid en reed prima. Echter omdat de tank een hele aparte kleur had (wat hem ook gaaf maakt) heb ik ergens het vermoeden dat dit een schademotor is geweest. Ik zag wel wat schade aan de zijkant en het lijkt dat de tank wellicht ook ooit vernieuwd is, maar ergens heb ik het gevoel dat er meer aan geweest is. Is dit een kleurstelling die meer voorkomt?
 
Laatst bewerkt:
Vriendin op eigen motor laten rijden. :+ :+ (SW Motech heeft ook mooie zijtassen)
http://www.mlmparts.com/media/catal...8_740_10800__b_401332854343-13067_1.jpgRoltas of Kriega tassen en SW Motech zijtassen.Kriega tasTopkoffer heb ik gehad, hij hing boven mijn achterlicht dus vrachtwagens zien licht je niet meer.
Ik heb nu een Kriega tas. Zeer tevreden en al 5 jaar waterdicht.


Als ze nou eens minder van die dure tassen gaat kopen en dat geld apart legt om haar rijbewijs te bekostigen, dan zal ze ooit zelf ook wel willen gaan rijden.

Tassen ben ik niet zo heel fan van (puur gevoel). Heb altijd gereden met tanktas en rugzak.
Nu via marktplaats zijkoffers met rek kunnen kopen (had al eerder een bod gedaan, wordt nu geaccepteerd: 125 voor twee zijkoffers van Kappa met Givi rek voor mijn motor). Topkofferrek is besteld en dan alleen nog een koffer met adapterplaat en rugsteun aanschaffen
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een proefritje gemaakt op onderstaande motor bij de dealer. Echt een mooi geluid en reed prima. Echter omdat de tank een hele aparte kleur had (wat hem ook gaaf maakt) heb ik ergens het vermoeden dat dit een schademotor is geweest. Ik zag wel wat schade aan de zijkant en het lijkt dat de tank wellicht ook ooit vernieuwd is, maar ergens heb ik het gevoel dat er meer aan geweest is. Is dit een kleurstelling die meer voorkomt?

[afbeelding]

Deze kleur stelling bestaat zekers.
Google maar op: FZ6 Rock Slate
 
Vandaag een proefritje gemaakt op onderstaande motor bij de dealer. Echt een mooi geluid en reed prima. Echter omdat de tank een hele aparte kleur had (wat hem ook gaaf maakt) heb ik ergens het vermoeden dat dit een schademotor is geweest. Ik zag wel wat schade aan de zijkant en het lijkt dat de tank wellicht ook ooit vernieuwd is, maar ergens heb ik het gevoel dat er meer aan geweest is. Is dit een kleurstelling die meer voorkomt?

[afbeelding]

Ziet er een fijne fiets uit, die Leo's zullen inderdaad een leuk geluid maken, zonder asociaal hard te zijn.
 
Okeey dat zijn in ieder geval goede berichten :). Er waren wat dingetjes waardoor ik twijfelde, ook zelf niet zoveel verstand van..
In advertentie staat 2005 en als ik kenteken invoer staat er 2007 en ingevoerd in mei dit jaar. Kreeg ook niet zo'n duidelijk antwoord dus daarom even checken voor de zekerheid.
 
Ik heb afgelopen maand mijn Hornet verkocht en ben nu een beetje aan het orienteren op de FZ6S (vanaf 2004). Wie kan mij vertellen wat de voor/nadelen en de verschillen tussen de S1 en S2 zijn? Qua budget kom ik uit op de S1 maar als de S2 nou duidelijk beter is, is het misschien wel waard om even door te sparen.

En hoe zit het met het benzineverbruik? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de S1 een stukje dorstiger is dan de S2?!?!
 
Okeey dat zijn in ieder geval goede berichten :). Er waren wat dingetjes waardoor ik twijfelde, ook zelf niet zoveel verstand van..
In advertentie staat 2005 en als ik kenteken invoer staat er 2007 en ingevoerd in mei dit jaar. Kreeg ook niet zo'n duidelijk antwoord dus daarom even checken voor de zekerheid.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken over de data. Het zou heel goed kunnen dat:
- Eind 2005 uit de fabriek gerold;
- daarna bij de importeur en/of dealer gestaan;
- begin 2007 voor het eerst op kenteken gezet......

en bedenk dat eind 2005 en begin 2007 maar iets meer dan een jaar is. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan