Motor-Forum

Select Forum

Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Reg. datum:
14 okt. 2012
Mijn fazer uit 2000 wordt wat onstabiel wanneer ik op de teller boven de 155km.u gaat een rijd dan niet echt fijn meer. Is dit normaal?

Banden zijn drie weken oud en hebben inmiddels 4500km gedraaid, wielen zijn uitgebalanceerd, balhoofd lagers gecontroleerd en opnieuw in het vet gezet. Bij de banden wissel voelde de wiellagers nog goed aan. Vering heb ik iets strakker gezet maar daarbij merk ik weinig verschil in de stabiliteit van de motor op hoge snelheid.

Enige wat nog overblijft is voorvork olie controleren, maar iets in mij zegt ook dat het misschien gewoon een eigenschap van de fazer is.

Iemand anders nog ervaringen met zulke snelheden rijden op een fazer 600 van rond 2000?
Kawasaki ZX6R 2003

Reg. datum:
09 aug. 2012
Heb ik ook maar dan bij 170 oid, nou dacht ik zelf altijd dat dit door de topkoffer komt. Bij +- 200 heb je echt heel veel geslinger dat het niet meer veilig is.
Ben benieuwd of er nog iemand tips voor heeft, want dan ga ik dat zeker ook even bekijken.

Reg. datum:
14 okt. 2012
quote:
Eric Z schreef op 29 augustus 2017 @ 17:03:
Heb ik ook maar dan bij 170 oid, nou dacht ik zelf altijd dat dit door de topkoffer komt. Bij +- 200 heb je echt heel veel geslinger dat het niet meer veilig is.
Ben benieuwd of er nog iemand tips voor heeft, want dan ga ik dat zeker ook even bekijken.

Zelf rij ik ook met een topkoffer, merkte het vooral veel op de terugweg vanuit Kroatië op de Duitse autobanen. Topkoffer zat niet eens zoveel gewicht in maar het zal wel vooral door de wind komen.

Heb jij je vering nog op een bepaalde manier afgesteld?

200+ vond ik geen doen. Een keer op GPS 192 gehaald en ik kreeg het vermoeden dat er niet veel meer pit in zat. Al loopt bij mij het blok de laatste tijd wat onregelmatig, soms op 3 cilinder en soms moeilijk starten. Vermoedelijk vuil in de carburateurs, aangezien de vorige eigenaar 3 ritjes had gereden in 1,5 jaar.
Kawasaki ZX6R 2003

Reg. datum:
09 aug. 2012
Vering niet afgesteld en ook niet mee geëxpirimenteerd. Maar dat is meer omdat ik daar nul verstaan van heb, zou ik mij na vijf jaar motorrijden toch eens goed in moeten verdiepen.
Ik stop bij 200 omdat ik het niet veilig meer vind, niet omdat ik het idee heb dat er niet meer inzit qua snelheid.
Heb ook wel eens 220 op de teller gehad dus de wind zal inderdaad een rol spelen in het onstabiele op hoge snelheid.

Maar als iemand anders nog tips heeft, of ervaringen met bijvoorbeeld andere vering instellingen of hyperpro setjes e.d. ben ik daar ook wel benieuwd naar.

Reg. datum:
14 okt. 2012
Zelf heb ik de voorvork iets stugger gezet in de preload veerspanning. Met het bijgeleverde gereedschap setje kan je dat doen met sleutel 10. (2 dopjes op de voorpoten). Bij mij zit ik nu precies nog twee gegraveerde ringen vanaf de zijkant.

Achterveer heb ik zo'n beetje op 80 procent van de maximale spanning gezet.

Achter krijg ik hem wel stug, alleen voor blijft hij best wel duiken.

Ik zou gewoon lekker gaan experimenteren en ervaren wat jij fijn vind. Ik heb wel van iemand anders gehoord dat het belangrijk is wanneer je op de motor stapt dat zowel voor als achter de motor gelijk inveert.
Kawasaki ZX6R 2003

MotorMuziek

Reg. datum:
28 mrt. 2006
@Kevinsfanclub: Mijn Fazer van 2012 nieuw gekocht, meteen meer olie verbruik. Eerst heb ik steeds netjes bijgevuld. Maar de garage waar ik nu komt heeft een dikkere olie ingedaan, alleen een keer ging het lampje branden.

Reg. datum:
25 mei. 2011
Is het stuur verstelbaar op een fazer? Ik zit naar een nieuwe motor te kijken en wil wel een beetje vooruit zitten a la thundercat/cbr600f/vfr.. Kom je daar een beetje bij in de buurt met een fazer?

Reg. datum:
14 okt. 2012
quote:
Timbaa schreef op 31 augustus 2017 @ 10:06:
Is het stuur verstelbaar op een fazer? Ik zit naar een nieuwe motor te kijken en wil wel een beetje vooruit zitten a la thundercat/cbr600f/vfr.. Kom je daar een beetje bij in de buurt met een fazer?

Welk bouwjaar?
Model van 2000 wel. De zit is wel meer rechtop als een cbr600f (heb ik beide gereden). Al moet ik zeggen dat de kleding ook uitmaakt, in mijn textiel pak zit ik altijd rechtop maar in leer zit iets voorover fijner. Je zou een SBK stuur kunnen monteren..
Kawasaki ZX6R 2003

FZ1 = Yammieeeee!

Reg. datum:
02 jan. 2008
quote:
Timbaa schreef op 31 augustus 2017 @ 10:06:

Check: http://cycle-ergo.com/
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

BMW R1200R

Reg. datum:
01 nov. 2002
quote:
westlandmb schreef op 28 augustus 2017 @ 22:42:
Mijn fazer uit 2000 wordt wat onstabiel wanneer ik op de teller boven de 155km.u gaat een rijd dan niet echt fijn meer. Is dit normaal?

Banden zijn drie weken oud en hebben inmiddels 4500km gedraaid, wielen zijn uitgebalanceerd, balhoofd lagers gecontroleerd en opnieuw in het vet gezet. Bij de banden wissel voelde de wiellagers nog goed aan. Vering heb ik iets strakker gezet maar daarbij merk ik weinig verschil in de stabiliteit van de motor op hoge snelheid.

Enige wat nog overblijft is voorvork olie controleren, maar iets in mij zegt ook dat het misschien gewoon een eigenschap van de fazer is.

Iemand anders nog ervaringen met zulke snelheden rijden op een fazer 600 van rond 2000?

Wat voor merk en type bandjes heb je erop, ook de standaard maten 160/60 en 110/70 ?
Linkje naar mijn website BMW R1200R en Fazer 600 info.

Reg. datum:
14 okt. 2012
quote:
damted schreef op 31 augustus 2017 @ 19:20:

[...]

Wat voor merk en type bandjes heb je erop, ook de standaard maten 160/60 en 110/70 ?

Ja standaard maten met Michelin pilot road 3 voor en achter road 4 achter. Road 4 wordt namelijk niet gemaakt in 110.

Was al een hele verbetering ten opzichte van me vorige continental road attack.
Kawasaki ZX6R 2003

Reg. datum:
25 mei. 2011
quote:
westlandmb schreef op 31 augustus 2017 @ 17:03:

[...]

Welk bouwjaar?
Model van 2000 wel. De zit is wel meer rechtop als een cbr600f (heb ik beide gereden). Al moet ik zeggen dat de kleding ook uitmaakt, in mijn textiel pak zit ik altijd rechtop maar in leer zit iets voorover fijner. Je zou een SBK stuur kunnen monteren..

Aha! Dan gaat nu mijn voorkeur uit naar een modelletje van 2000!

Reg. datum:
25 mei. 2011
quote:

handige site man! :o

Reg. datum:
14 okt. 2012
quote:
Timbaa schreef op 01 september 2017 @ 14:57:

[...]

Aha! Dan gaat nu mijn voorkeur uit naar een modelletje van 2000!

Ik weet niet wat je budget is. De fazer is een geweldige fiets, maar ik denk dat er ook veel andere leuke fietsen zijn. Niet dat ik zo snel uitgekeken ben op mijn fazer, maar hij is wel een beetje saai en gedateerd in mijn ogen. Rijgedrag/motorblok maakt dan wel veel goed. Al denk ik dat je voor +- hetzelfde bedrag ook een leuke Triumph sprint kan kopen.
Kawasaki ZX6R 2003

RIP #58

Reg. datum:
04 jan. 2007
Ivm aankomende verhuizing, grote opruiming gehouden hier en kwam ook nog eea aan onderdelen tegen voor een FZ6.
Seatcover en topkorreret drager gaan in de verkoop, ligt hier maar stof te happen.

Wellicht iemand hier met interesse..?

http://link.marktplaats.n...ign=socialbuttons_aur2128

http://link.marktplaats.n...ign=socialbuttons_aur2128

Contacten via Marktplaats als je wil, kijk bijna nooit meer hier... #schandalig
RACING because soccer requires only one ball...

"We’re not here for a long time, we’re here for a good time!" - Guy Martin

Reg. datum:
25 mei. 2011
quote:
westlandmb schreef op 01 september 2017 @ 19:06:

[...]

Ik weet niet wat je budget is. De fazer is een geweldige fiets, maar ik denk dat er ook veel andere leuke fietsen zijn. Niet dat ik zo snel uitgekeken ben op mijn fazer, maar hij is wel een beetje saai en gedateerd in mijn ogen. Rijgedrag/motorblok maakt dan wel veel goed. Al denk ik dat je voor +- hetzelfde bedrag ook een leuke Triumph sprint kan kopen.

Mja ik wil niet een te dure, aangezien ie buiten moet staan in het centrum van amsterdam. De fazer lijkt me vooral een goede keuze wegens de lage onderhoudskosten van een yamaha 4 in lijn icm de zithouding (ietsje naar voren) en een vol windscherm. Ik rij er elke dag op.

Reg. datum:
19 mei. 2016
Voor de Fazer liefhebber mijn mooie fazer staat te koop:

KLik
Honda Hornet 04, Yamaha Fazer 600 '99, Honda Win 110 ‘06

FZ1 = Yammieeeee!

Reg. datum:
02 jan. 2008
quote:
beaux schreef op 05 september 2017 @ 15:33:
Voor de Fazer liefhebber mijn mooie fazer staat te koop:

KLik

Met het enige echte MF nummerbord! :+
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Wolves in sheeps clothing

Reg. datum:
12 mrt. 2009
Voor de Fazer nieuwsgierige, mijn motor staat te huur:

https://motoshare.nl/motor-huren/yamaha/461
Honda Magna vf750c, Yamaha XSR700, XSR900

Reg. datum:
03 sep. 2006
Ik ga binnenkort eens test rijden op een gsx 1400.
Mis toch het koppel van mijn vorige motor onderin en mijn collega doet zijn 1400 weg.
Dus misschien staat mijne binnenkort ook te koop. 8-)
Aprilia RSV mille 1999 / Yamaha FZ1s 2009

zing een liedje voor mij

Reg. datum:
04 jan. 2005
quote:

Lijkt me toch wel eng. Je weet nooit hoe een huurder met je motor omgaat. Natuurlijk ben je verzekerd, maar dat iemand hem flink plat rijd of aftrapt, verkeerd schakelt etc heb je niet in de hand

Of klink ik nu als een doomdenker...
27-10-03: Honda CBR600F 1993
20-04-07: Yamaha YZF R1 1998
20-10-07: Kawasaki Z1000 2004

04-08-12 Honda Shadow 1100 1997
26-07-14 Honda VFR 800 2002
01-07-17 Yamaha FZS 1000 2002

Reg. datum:
26 okt. 2006
quote:

Dit is een Fzs ;)
vroeger/rd350/tzr250/fzr600/gsxr750srad/fz1s/Fz1gt/ Ktm smt. nu gsxr1000

Reg. datum:
12 mrt. 2009
quote:

Expres zo genoemd omdat fz1 feitelijk de nieuwe fzs is. Mensen die wat jonger zijn weten namelijk niet dat 'fzs' ook het R6 of R1 blok hebben omdat ze alleen naar hippe nieuwe dingen kijken.

Reg. datum:
26 okt. 2006
quote:
motoRRmania schreef op 07 september 2017 @ 12:54:

[...]

Expres zo genoemd omdat fz1 feitelijk de nieuwe fzs is. Mensen die wat jonger zijn weten namelijk niet dat 'fzs' ook het R6 of R1 blok hebben omdat ze alleen naar hippe nieuwe dingen kijken.

Ja maar je noemt de Fz1 toch ook niet mt10 :+
vroeger/rd350/tzr250/fzr600/gsxr750srad/fz1s/Fz1gt/ Ktm smt. nu gsxr1000

Reg. datum:
12 mrt. 2009
quote:
vino schreef op 07 september 2017 @ 17:53:

[...]

Ja maar je noemt de Fz1 toch ook niet mt10 :+

Totaal andere motor niks meer met Fazer van doen. Maargoed fz1 en fzs ook redelijk anders, sommige merken en modellen blijven echter gewoon dezelfde naam gebruiken, maar Fazer heten ze nog steeds inderdaad. Vorige week was hier iig iemand die absoluut niet wist dat het een eerder model was dan een fz1. Wil hem best FZS noemen wat maakt het ook uit eigenlijk,

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.