De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Ik ben benieuwd welke route de voorkeur heeft bij de MF'ers.

  • Oostroute

    Stemmen: 19 90,5%
  • Westroute

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Daarnaast was het ook zo enorm warm dat we een parkeerkelder ingereden zijn bij een supermarkt en hebben daar ijsjes gegeten.
volgens mij hebben tim en bas die gehaald, waarvoor nog dank.
Op de camping kon je ook broodjes bestellen voor de volgende ochtend, dat was ook wel lekker.

een mooie 'gedachtefoto' die ik zo voor me zie, maar dus niet kan delen is Hans die naast 2 Baca leden op het terras zit.
allemaal mensen maar toch wel enig contrast :+ , erg leuk.
goed eten en drinken daar en zoals ( niet dat ik het meer weet) er dus ook al verslag gedaan van de eindcamping, die ligt ook aan het water en was ook hier erg welkom qua verkoeling.
wel erg veel vaste plekken op die camping ,wij stonden echt op het 'trekkersveldje'.

Ja, leuk om weer terug te lezen en aan te denken.
 
Aan deze locatie heb ik geen slechte herinneringen...

Leuk terras, goed bier, leuke prijzen zeker gezien de overkant van het water :+
En in Duitsland hebben ze ook goed brood, dus in de ochtend ook niet slecht gegeten. Al staat het mij iets minder helder voor mijn geest dan het bier _O-
 
Het was vooral heel apart om auke en sjoerd weer te zien, die elk ook hun eigen dingen hadden meegemaakt en gezien en we werden 'opgehaald' (voor de 'terugreis') door Hans en Jimmy.
De groep was zo opeens weer een stuk groter geworden.
De volgende dag was dus ook weer even wennen en heeft Auke de groep er ever op geattendeerd dat we een tempo moeten rijden wat voor iedereen goed te doen is.
Ook dat was een erg mooie route waarbij je langzaam het landschap ziet veranderen.
het eten bij de italiaan waar we toen smiddags gestopt waren was een succes, alsook het drinkwater wat je daar gekoeld mee kon krijgen in je eigen flesje, 'getapt' aan de bar.
Voor mij was het ook wel de dag dat ik de hitte zat begon te worden.
de dag erop heb ik niet rondgereden omdat het tegen de 40 graden was en heb ik alleen wat rondjes gezommen met mijn vriendin jumbo ;)
een groep brabo's/limbo's kwamen 10 uur 's sochtends al terug omdat ze om 6 uur 's ochtend met een rondrit begonnen waren :/ :z
sommige mensen hebben zoveel energie :P

maar dit zal allemaal al ergens staan, het kwam gewoon weer naar boven.

Overigens doet mijn scooter het weer, omdat ik een half dove mongool ben heb ik 3 keer mijn koppeling vervangen van mijn scooter terwijl mijn transmissie naar de klote is gelopen.
300+ euro aan originele honda tandwielen, assen en lagers verder is mijn scooter nog nooit zo stil geweest.
als die nou gewoon lekker heel blijft ga ik daar nog veel schik van hebben 8-)
 
Met deze laatste aanvullingen van Wim heb ik nu een doorlopend verhaal in elkaar weten te zetten. Op dit moment is het 113 kantjes A4, weliswaar me enige fotografische afbeeldingen uitgebreid en toegelicht. Ik moet nog een stuk of 60 bladzijden door werken, om foto's toe te voegen, maar het eindresultaat is in zicht.

U wordt nader geïnformeerd......

Harmony,
Hans.
( maakt graag dingen )
 
full

full

full

full

full
 
Zojuist mail gehad van Hans,

Het gehele integrale en gebundelde verslag is beschikbaar. Alle verhaallijnen, chronologisch gerangschikt en met plaatjes hier en daar! Lekker leesvoer voor de koude avonden!!!!

Klik hier voor het complete verslag!!

Bedankt voor deze klus Hans!!
 
Laatst bewerkt:
Onwaarschijnlijk wat een boekwerk......

Helemaal geweldig.

alleen even foto's gekeken, want het is VEEL te laat om het nu nog te lezen.

ik sta er op met mijn vakantieliefde, de zwembadolifant, en ErikE met de wielrenner die eigenlijk niet op zijn zadel kan vanwege de inhoud van zijn broek.
dus ook aan de romantische kant van de reis is gedacht ;)

Mooi hoor Hans, heel mooi gemaakt, ga het morgen eens op mijn gemak lezen.
 
Hans, dank voor het samenstellen. De laserprinter op mijn werk heeft net een klein klusje gehad. Lezen komt thuis wel.
 
Ik heb het "boek" ook maar even doorgenomen. Wat een mooi compleet verhaal! Je zou het inderdaad bijna als boek laten drukken. Grote kans dat het nog gaat verkopen ook.

Echt super mooi gedaan!
 
Mooi hoor! Leuk om alles nog eens te lezen, komt weer veel naar boven.

alsjeblieft :
8263235_s-8713091022159-rennie-tablet-tabletten.jpg


maar wat mij betreft kunnen we bijna weer gaan, vandaag een rondje op de xj gereden *O*
klein rondje en hij loopt nog niet goed, maar hij blijft wel lopen , mooi stationair alleen niet boven de 4000 toeren.

wat maanden stilstaan en even bandenoppompen al niet kan doen.... ( heb geen idee wat het nu was..) , maar ik sleutel vrolijk verder.
 
Laatst bewerkt:
mijn GL heb ik nog niet netjes stationair kunnen laten lopen. met choke uitgetrokken (en ouwe peut) komt-ie net op 1100 toeren. duw ik de choke terug, slaat-ie af. vuile carbs? verder is een andere (gasdichte) uitlaat geen overbodige luxe.

de Pan E. kreeg ik na 2,5 maand stilstaan en sleutelen wel aan de praat (maar daar zit meer electronica in. lees: benzinepomp)
 
stationair sproeier verstopt ? aangezien de choke hem extra brandstof OF extra lucht geeft.

Hans hoe is het met de CX ?
 
Op een CX/LG smoort de choke de luchttoevoer. Ik zou de carbs eens goed reinigen, met name het stationair gedeelte.
 
Hans hoe is het met de CX ?

Met de CX is het prima. Goede tweedehands voorbochten, een nieuwe balanspot en twee helemaal nieuwe uitlaatjes........ 't Apparaat ziet er heel goed uit. Hij doet het ook nog, ook niet onbelangrijk. Soms wordt er weer een ritje mee gemaakt, naar kantoor en in de middag weer terug.

En er zijn natuurlijk (toch weer) plannen om deze zomer wat kilometers onder de banden door te schuiven.......

Harmony,
Hans.
( die nog wel luchtfilter en een olie wissel moet doen )
 
de GL weer gestart, en ik moet zeggen dat het beter pruttelde dan de vorige keer. ook zonder choke.

nu maar op zoek naar een 'nieuwe' uitlaat. want met de GL wil ik wel blijven rijden.
 
de GL weer gestart, en ik moet zeggen dat het beter pruttelde dan de vorige keer. ook zonder choke.

nu maar op zoek naar een 'nieuwe' uitlaat. want met de GL wil ik wel blijven rijden.


Mooi man dat je op de GL blijft rijden! Weer een GL behouden van de Hipster Motoclasten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan