De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Ik ben benieuwd welke route de voorkeur heeft bij de MF'ers.

  • Oostroute

    Stemmen: 19 90,5%
  • Westroute

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Ik kan me goed voorstellen dat 180 kmh rijden met een 125CC geen haalbare kaart is. Maar 120 moet toch wel te doen zijn?
Vroeger (ja, opa aan het woord) reed je met een Yamaha FS1 makkelijk 110. Dus met 50CC. Ik weet van de Kreidler club in Wognum dat ze een record hebben op 152kmh over de A7. 50CC met motorkenteken. En ooit heb ik een DKW RT50 (ex politie) gereden en die deed standaard 90kmh max. Zijn die 125 CC nou zoveel geknepen dat 120 niet te halen is???
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat schijnt echt behoorlijk geknepen te zijn. Alhoewel ik moet zeggen dat ik er zelf nog nooit op gereden heb.
 
Wellicht moeten we eerdaags ons licht eens opsteken op het subforum voor deze klasse. misschien is het ook wel een idee om eens een keer met een groepje van deze rijders af te spreken.
 
Ik kan me goed voorstellen dat 180 kmh rijden met een 125CC geen haalbare kaart is. Maar 120 moet toch wel te doen zijn?
Vroeger (ja, opa aan het woord) reed je met een Yamaha FS1 makkelijk 110. Dus met 50CC. Ik weet van de Kreidler club in Wognum dat ze een record hebben op 152kmh over de A7. 50CC met motorkenteken. En ooit heb ik een DKW RT50 (ex politie) gereden en die deed standaard 90kmh max. Zijn die 125 CC nou zoveel geknepen dat 120 niet te halen is???
Max 11 kW
 
Wellicht moeten we eerdaags ons licht eens opsteken op het subforum voor deze klasse. misschien is het ook wel een idee om eens een keer met een groepje van deze rijders af te spreken.
Mij lijkt t charmant om een basis aan te houden, en de rest is verassing.

Misschie in de puntentelling iets doen. Elke x aantal cc onder 500 is y extra punten. Dat wordt toch op meerdere dingen zo gedaan?

Gaat uiteindelijk om de lol en ervaring. Max 500 euro excl banden en remmen, en min 20 jr oud. Zoiets?
 
Wellicht moeten we eerdaags ons licht eens opsteken op het subforum voor deze klasse. misschien is het ook wel een idee om eens een keer met een groepje van deze rijders af te spreken.
Lijkt me leuk, heb zelf ook geen ervaring met 11 kW motoren anders dan opgevoerde brommers en mijn oude DKW'tje (had ik 'm maar nooit weggedaan!)
 
Je kan ook een tussenstap kiezen: 25kw.

Naar mijn mening is 11kw te weinig om mee te komen in bijvoorbeeld Duitsland.
Daar mag je op lokale wegen al 100 km/h en de gemiddelde 11kw heeft hier moeite mee.
Wat natuurlijk niet uit sluit dat het niet kan, zeker als groep ben je veiliger.
 
Euuuh, ja?....
En dus kan je niet harder met 11kW?
De meeste van die motoren zijn zo gebouwd, dat 120~130 de max is.
Als ze dat al halen, is 100 ong een aanvaardbare kruissnelheid voor langere afstanden.

Maar het duurt ook even, qua optrekken en zo.

Vanuit stilstand gaat het nog wel, maar ff inhalen vanaf 90 naar 110 en weer terug kost erg veel kruim....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk zelf dat die 11kW/A1 klasse sowieso niet kan deelnemen. Voorzover ik weet zijn er geen van die fietsen van 20 jaar oud/500Euro te vinden.
 
als je oud off de boks wil denken kan je ook 1 cilinders toestaan en alleen 2 cilinders als je een aanhanger meeneemt :)
1 cilinders zijn sowieso beperkt tot een 700 cc en niet veel meer dan 50 pk.
Wim mag dan mee als runner up dan 2015 met de 3 cilinder , maar daar houd het dan ook bij op ;)

indelen aan de hand van kw's vind ik meer iets voor de overheid... :/
 
Laatst bewerkt:
het aanbod op marktplaats bekijkend, met bouwjaar tot 1997 is alleen al een 4in lijn niet toestaan al een hele stap cq 'verbetering'.
maar misschien wat flauw zo net na Bas zijn foto :/ banzxr-bas in "De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Tr..."

of 10 strafpunten als je met een 4 in lijn komt, waarbij elke dag 1 foto maken van je motor offroad je een halve punt terugverdient met een max van 1/2 punt per dag :P
 
hangt van de sproeier bezetting af he ;)

als het reglement toch al iets word bij/af geschaafd , 5 strafpunten voor een Honda ?
 
ach heb wel meer ijzers in het vuur hoor heren en offroad is natuurlijk ook een mogelijkheid . genoeg 250 cc en 350 en 500 cc eenpitters te vinden
 
De meeste van die motoren zijn zo gebouwd, dat 120~130 de max is.
Als ze dat al halen, is 100 ong een aanvaardbare kruissnelheid voor langere afstanden.

Maar het duurt ook even, qua optrekken en zo.

Vanuit stilstand gaat het nog wel, maar ff inhalen vanaf 90 naar 110 en weer terug kost erg veel kruim....
Dat vind wel erg flauw van die fabrikanten, zo onthou je toch heel veel A1 rijbewijshouders van reizen met je fiets? Zo heb je dus eigenlijk een gelegaliseerde opgevoerde brommer waar je eigenlijk liever niet mee op de snelweg wilt komen.
Ik had me er eerlijk gezegd nog niet zo me bezig gehouden maar het wordt me nu wel duidelijk waarom veel jongeren wachten tot ze de leeftijd hebben om zwaarder te mogen rijden. Respect voor diegenen die niet kunnen wachten en er toch voor gaan!
 
Het is een mechanisch gegeven dat motoren tot 125 cc maar zo'n beperkt vermogen leveren, combinatie van weerstanden en betrouwbaarheid.

Vroeger doorkruisten menig moturist toch ook Europa op zulke machines. Je zal voor dze categorie rijders misschien een aangepaste route moeten maken (Sauerland, Westerwald, Zwarte Woud, Vogezen, Hunsruck en Ardennen) en als maximum snelheid 80 of 100 km/h aanhouden.
 
tja, alles kan, dus ook 11kw...

Een honda Spacey od.?
Een offroad motor (komt niet aan kw/kg verhouding waarschijnlijk)?

Haalt wel de uitdaging van het kiezen van een model weg, als iedereen dit doet.

ga je tot 25kw of nieuwer is er veel meer keus.
 
tja, alles kan, dus ook 11kw...

Een honda Spacey od.?
Een offroad motor (komt niet aan kw/kg verhouding waarschijnlijk)?

Haalt wel de uitdaging van het kiezen van een model weg, als iedereen dit doet.

ga je tot 25kw of nieuwer is er veel meer keus.


Het is ook niet de bedoeling dat iedereen op een A1 fiets komt. Strikt genomen valt er eigenlijk geen A1fiets binnen de regels.
Maar een mix van licht en zwaar zou ik wel graag willen zien en dit dan ook willen promoten zodat mensen met een A2 rijbewijs zich ook aan durven te melden.
 
full
 
Vorig jaar, en ook het jaar daarvoor trouwens, met een A1 rijbewijs rijdster op pad geweest. Honda 125cc Rebel, leuk fietsje. Maar snelheid ? Nee, echt niet. Met moeite werd de 95km/u gehaald, en dat was echt erg weinig. Nu reden er ook twee met aanhangers mee, en die mogen ook niet zo heel hard, maar soms wou ik dat de minister eens had gekeken naar de rijstijl van de jongedame..... Kan menigeen een voorbeeld aannemen.

Dus hard gaan.... in mijn ervaring niet.

Harmony,
Hans.
( uitlaatophangogen, balhoofdlagers... het houdt nooit op, lijkt het wel. )
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat we het er nu wel over eens kunnen zijn dat de A1 categorie niet haalbaar is:
-vanwege de beperkte snelheid
-vanwege het feit dat A1 motorfietsen niet binnen de regels vallen (budget/leeftijd)

Maar verder zijn er natuurlijk nog genoeg andere opties. Er zijn genoeg fietsjes die net iets meer oempf hebben dan een A1, zoals een CB250, Spacey250. VTR250 en een Kawa CSR305.
 
Terug
Bovenaan Onderaan