De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Ik ben benieuwd welke route de voorkeur heeft bij de MF'ers.

  • Oostroute

    Stemmen: 19 90,5%
  • Westroute

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
ik zit te denken aan deze, bouwjaar 1992 :
yzf750sp_199303.jpg


daar zitten dan wel wat strafpunten aan vast, maar als ik de challenge 2 keer rijd is dat een extra 20 punten ;)


als die niet onder de 500 te vinden is dan zoiets :

honda-cbr600f-1988-5.jpg


geld de extra oostblok punten ook voor deze 1 pitter ? 1994 :

full


word wel even zoeken voor 500 euro ;)

de eerste honda cb500 modellen.
suzuki gs500
honda xl600
suzuki dr350
suzuki gsx400 impulse
suzuki vx800
bmw k75
kawa zzr600
kawa ex500
kawa gpx/gpz 500/600
kawa vulcan 700
kawa ltd 550
kawa gtr1000
kawa gpz400

zelfs een jawa is niet uitgesloten : Oldtimer Motoren te koop. Oude & Klassieke motorfietsen


om mogelijke deelnemers maar even wat inspiratie te geven ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo even bijgelezen :P .
Op vakantie ongeveer geen Internet toegang gehad (dus even geen MF ;) ). Maar kan het nu niet laten even commentaar te leveren.

Goed idee om de challenge iets te verscherpen qua regels. Echter A1 is niet haalbaar (gaat gewoon te langzaam, zal onveilig zijn op de snelweg en zelfs op de grotere doorgaande wegen).
Geef in het reglement meer punten aan kleinere motoren (of meer strafpunten aan de zwaardere fietsen) en geef strafpunten aan Honda's :+ (zijn te betrouwbaar en te goed verkrijgbaar _O- ). Ook kan je nog denken aan extra punten voor motoren voor 1985, want de eis 20 jaar oud geeft nu kans op hele snelle relatief recente fietsen.

Maar als je goed leest in de reglementen van 2015 zie je dat kleine motorfietsen (lees weinig cc's, weinig kW's en minder cylinders) al bevoordeeld worden ten opzichte van de "standaard" 4 cylinders.

Ben destijds ook op zoek geweest naar een relatief kleinere fiets. Kon toen niet slagen, je moet dan denken aan een GSX400E (2 cyl), GSX400F (4 cyl)of XS400 (2 cyl). Echter het aanbod van dergelijke fietsen is beperkt (zeker als je rekening moet houden met het financiële deel van de reglementen van de 500 Euro challenge). Want door het nieuwe rijbewijssysteem (A2 met een max vermogen van 35 kW) zijn die fietsen tegenwoordig redelijk gezocht (en worden daardoor relatief duur '( ).

En wie het lukt om met GSX4OOX Impulse mee te doen binnen budget, die kan bij mij een grote fles bier afhalen (als hij komt met de motor die ik dan graag eens wil bekijken). Ze zijn namelijk nogal zeldzaam en daardoor nimmer binnen budget....

Kan trouwens melden dat mijn XS850 niet meer voldoet aan het financiële eisen van de challenge ;( |( .
Ga over de 500 Euro heen qua kosten '( (ik reken namelijk voor onderdelen die ik heb moeten gebruiken en zelf in voorraad had, zoals een andere voorvork (chroom compleet verrot), achterspatbord (ontbrak), achterlicht, knipperlichten (ontbraken) en andere set carbs namelijk ook Euro's in het Excel overzicht. En ja, dan red ik het niet met het sleutelbudget van 250 Euro (kan je gelijk uitrekenen wat mijn XS850 in aanschaf heeft gekost).
Als ik mijn (al in eigendom zijnde) onderdelen niet mee reken dan blijf ik overigens wel binnen budget 8-) . De XS850 loopt ondertussen wel, maar is nog niet wegverkeerswaardig, remleidingen moeten nog gemonteerd worden en er moeten nog nieuwe banden aangeschaft en omgelegd worden.

En voor de versie 2017 denk ik niet dat het met de directie tot een akkoord gaat komen ivm vrije dagen en vakantie...


Maar voor degene die zelf twijfelen om ooit aan een dergelijke challenge mee te doen zou ik zeggen niet twijfelen gewoon doen.
Schaf jezelf een lijk van een motorfiets aan, begin met het rijdbaar maken, gebruik de motor daarna enige tijd en gun jezelf een vakantie met deze motor. Gegarandeerd je zal lol hebben (en je eigen grenzen verleggen).
Tip, pas wel enige toegangscontrole toe voordat je iets je schuur of garage induwt. Anders gezegd zorg dat je een motor koopt waarvan je kan verwachten dat het ook haalbaar is dat jij hem opgeknapt krijgt. Weet je dus weinig (of niets) van elektra en je ziet een "lijk" met een drama van een kabelboom, zoek dan gewoon even verder....

En ja, ik blijf dit volgen en ga ook nog een keer proberen om een kleine fiets te scoren om die op te knappen/rijdbaar te krijgen. Eea in de geest van de 500 Euro challenge (of er dat jaar één gereden gaat worden maakt niet uit).
 
Maar voor degene die zelf twijfelen om ooit aan een dergelijke challenge mee te doen zou ik zeggen niet twijfelen gewoon doen.

Haha, das waarschijnlijk de beste pitch die ik ooit gelezen heb!

Maar euh,......er is een nieuw topic. Voor de Challenge van 2017!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan