De LC8 hoogpoten afwerkplek deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach ja. Ik rij straks veel minder snelweg en meer stad. Dan is de adv minder leuk dan een 1290 smr natuurlijk :)
Ik heb veel te weinig pk om een beetje behoorlijk door de stad te komen nu :+

Geluidje al opgelost Zen?
 
Maar trouwens wel leuk dat BMW nu eens op KTM reageerd.

Zie hier het antwoord op de KTM 1290 adventure; De BMW S 1000 XR enduro.

[afbeelding]

BRON


De naam doet vermoeden dat deze het echt goed gaat doen op maisplakken en single tracks.
Het is een echte enduro. _O-

Ja dit is het echte werk..... :N
Wat een gedrocht :r
Als je zo'n ding wil koop je toch lekker een S1000R, dat is wel een gave fiets.

(zie je SLIJKMOTO ik kan ook positief schrijven over Bumms Mal Wieder motoren ;) )
 
Laatst bewerkt:
KTM Liefhebbers.
Vraag. Waarschijnlijk al eens gesteld op dit Forum maar kan het niet vinden.
Echte Liefhebbers kunnen uren over hun motor praten dus zal wel geen probleem zijn.

Heb een KTM 990 SMT op het oog. BJ 2009 kmst:22000.

Heeft iemand nog tips waar ik op moet Letten bij het bezichtigen van de motor?
Bij welke kmst kleppen stellen en andere dure beurten?

Alvast bedankt!
 
KTM Liefhebbers.
Vraag. Waarschijnlijk al eens gesteld op dit Forum maar kan het niet vinden.
Echte Liefhebbers kunnen uren over hun motor praten dus zal wel geen probleem zijn.

Heb een KTM 990 SMT op het oog. BJ 2009 kmst:22000.

Heeft iemand nog tips waar ik op moet Letten bij het bezichtigen van de motor?
Bij welke kmst kleppen stellen en andere dure beurten?

Alvast bedankt!

Dat ie mooi is 8-) Kleppen pas bij 30k. Hij moet nu een kleine beurt hebben gehad. Meer niet pretty solid bike! *O*
 
Avond :W

Vanmorgen sprong ik in allervroegste op mijn vertrouwde oranje werkpaardje, echter na een 1,5km rijden begon mijn koplamp te flikkeren waarna deze kapot sprong. Na een poging het grootlicht naar beneden te draaien (wat naar mijn mening niet ver genoeg lukte om verder ter rijden) besloot ik terug te rijden naar huis en toch maar de auto te pakken... -O-

Opvallend was echter, dat ik er na 800m achter kwam (niet bewust gezien of het eerder ook was) dat mijn kilometerteller het niet deed.

Het scherm was wel aan, echter hij was blank. Op het moment dat ik mijn straat in reed sprong hij aan met de vermelding, time...****; date:****. Het leek erop dat hij zich resette.

Als het alleen de lamp was die eruit sprong zou ik zeggen; lamp vervangen & doorgaan
Ik ben echter bezorgd dat er wellicht meer aan de hand is vanwege mijn kilometerteller.

Samenvattend;
Lamp sprong kapot, motor uit gehad, opnieuw gestart, tijdens rijden bleek dat km tellerscherm blank bleef tot na een stukje rijden.


Kan het zijn dat deze zaken aan elkaar gerelateerd zijn? En zo ja, wat en welke waardes kan ik meten om eea uit te sluiten.

Randzaken:
#1; Ze startte de laatste tijd wat moeilijk (na bv 1wk+ stil staan), 2e poging gaat beter.
#2; Motor hangt voor het eerst 'continu' aan de druppellader (voor 1,5wk; Optimate 4).
#3; Accu is 4 mnd oud; Vorige accu is 'overleden' op een hele warme dag (+30gr) (bepakt) onderweg naar Noorwegen.

Update:
Boven de 2000 toeren springt de boel uit (inc. toerenteller) (behalve backlight) en daaronder reset hij weer.
Spanningsregelaar... toch?
 
Laatst bewerkt:
Update:
Boven de 2000 toeren springt de boel uit (inc. toerenteller) (behalve backlight) en daaronder reset hij weer.
Spanningsregelaar... toch?
Ik had een keer zoiets op een Honda en daar was het idd de spanningsregelaar. Maar meten is weten, regel ergens een multimeter en check wat de spanning van je accu is. Die zou onbelast en opgeladen rond de 13,6v moeten zijn. Als ik jou zo hoor, zou ik verwachten dat de spanning ergens onder de 11v zit, en dan kunnen er dingen uitvallen idd.

Trouwens, bij deze meld ik me weer even in dit topic :] hallo allemaal, tijd niet gezien, ja alles gaat lekker, en nee, ik heb nauwelijks motor gereden dit jaar. Als het 1500km is, is het al veel. Remschijven staan vol met vliegroest, en dit jaar gaat daar niets meer aan veranderen ben ik bang.
 
Dat ie mooi is 8-) Kleppen pas bij 30k. Hij moet nu een kleine beurt hebben gehad. Meer niet pretty solid bike! *O*
kleppen pas bij 30 ja? dealer zei tegen mij 12..
weet iemand waar ik voor nette prijs een setje tandwielen kan halen voor een 2012 smr?
liefst achter een zwart tandwiel (hoef ik niet te poetsen :') )
 
Mag deze in de op :)
full
 
kleppen pas bij 30 ja? dealer zei tegen mij 12..
weet iemand waar ik voor nette prijs een setje tandwielen kan halen voor een 2012 smr?
liefst achter een zwart tandwiel (hoef ik niet te poetsen :') )

In het boekje staat om de 15k kleppen stellen.
Verder heb ik nog geen last gehad van olielekkages oid.

Enige wat ik heb vervangen is de koppelingshulpcilinder, want die kan lekken wat resulteert in een niet werkende koppeling.
 
In het boekje staat om de 15k kleppen stellen.
Verder heb ik nog geen last gehad van olielekkages.

Ik heb de klepspeling bij 15k,30k gecontroleerd en 45k word naartoe gewerkt
Maar tot op heden,viel alles netjes binnen de toleranties,iemand wel eens moet stellen/vulplaatjes moeten verwisselen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de klepspeling bij 15k,30k gecontroleerd en 45k word naartoe gewerkt
Maar tot op heden,viel alles netjes binnen de toleranties,iemand wel eens moet stellen/vulplaatjes moeten verwisselen?

Nee, tot op heden is nog niks verwisseld. Zit nu op de 40k.
 
KTM Liefhebbers.
Vraag. Waarschijnlijk al eens gesteld op dit Forum maar kan het niet vinden.
Echte Liefhebbers kunnen uren over hun motor praten dus zal wel geen probleem zijn.

Heb een KTM 990 SMT op het oog. BJ 2009 kmst:22000.

Heeft iemand nog tips waar ik op moet Letten bij het bezichtigen van de motor?
Bij welke kmst kleppen stellen en andere dure beurten?

Alvast bedankt!

Ik heb een SMT uit 2009, maar dan met 42000 km op de teller.
Volgens het onderhoudsinterval moet er elke 15.000 km kleppen gecheckt worden.
Veelal blijkt dat stellen dan niet nodig is, maar het kost veel arbeidsloonuren om dát te kunnen constateren. Reken voor een grote beurt daardoor (zonder al te rare fratsen) op rond de 500-600 euro. Kleine beurt rond de 200-250.

Waar je op moet letten?
Let dus vooral op de onderhoudshistorie. Heeft-ie netjes (en aantoonbaar) al z'n beurten gehad?
7500 de kleine beurt
15000 de grote beurt
rond 22000 -22500 moet ie dus eigenlijk weer voor de kleine beurt.

Verder wat voor elke motor geldt :
Staat van de banden en de kettingset. Het is een potent blok en de ketting krijgt goed op z'n lazer. De een doet rond de 20.000 -25.000 met een set, de ander meer, sommigen minder.
Het kan dus zijn dat je dus qua kosten voor een kleine beurt + kettingset staat bij die km-stand van 22.000.(en misschien wel banden).Wel iets om rekening mee te houden.

Kwaaltjes ? Pff de koppelingsnemer wil het bij hogere km-standen (rond 40.000+) wel eens begeven. Ik heb 'm preventief (was nog prima) vervangen door een aftermarket van Oberon.

Het LC-8 blok is redelijk bulletproof verder, mensen die meer dan 100.000 ermee gereden hebben zijn er ook.

Olielekkage ? Heb ik niet gehad en er ook niet van gehoord bij anderen.
Zoals gezegd, het is een potent korte slag blok en die verbruiken wel wat olie. De een gooit er een liter per 2000-3000 km in (zeldzaam), anderen hoeven tussen de beurten niet bij te vullen.
De mijne gebruikt ongeveer 0.8 liter per 5000/5500 km.

Gewoon ook een lange proefrit maken, weet niet van wat voor (wellicht zijdezachte) motor je af komt, maar het is een fiets met karakter, kan wat bokkig onderin aanvoelen, maar dat went snel genoeg en je krijgt er heel veel plezier voor terug. :+

Succes !!
 
Zijn er hier toevallig ook bezitters van een 950/990 adventure die niet heel veel langer zijn dan 1,75? :)
ben me langzaam maar zeker aan het oriënteren op 1 van deze modellen maar ik lees veel over de (enorme) hoogte :P
 
Zijn er hier toevallig ook bezitters van een 950/990 adventure die niet heel veel langer zijn dan 1,75? :)
ben me langzaam maar zeker aan het oriënteren op 1 van deze modellen maar ik lees veel over de (enorme) hoogte :P

pfff ik ben 1,76 heb 3 jaar een 2005 950S gereden. Ging prima, gewoon niet teveel stilstaan :+
Geweldige motor, als ik genoeg ruimte had gehad stond ie nu nog in de garage '(

bikepics-674606-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1:80 (korte pootjes) en kon net niet met mijn voeten bij de grond op een S.
De gewone 990 ADV ging het beter.
Gewoon even uitproberen. :]
 
zo daar gaan we weer,.

hij staat weer in de schuur,. zo kaal als babybilletjes (-:
de laatste extra PKtjes eruit persen en Tassenrekken aanpassen en plaatsen

werkzaamheden:
Rottweiler intake systeem geplaatst.. done
SAS troep verwijderen
snelle nokkenassen (optie)
tassenrek van een sm 950 aanpassen en plaatsen..

en dan maar hopen dat het weer snel voorjaar wordt..

gr.
 
Laatst bewerkt:
zo daar gaan we weer,.

hij staat weer in de schuur,. zo kaal als babybilletjes (-:
de laatste extra PKtjes eruit persen en Tassenrekken aanpassen en plaatsen

werkzaamheden:
Rottweiler intake systeem geplaatst.. done
SAS troep verwijderen
snelle nokkenassen (optie)
tassenrek van een sm 950 aanpassen en plaatsen..

en dan maar hopen dat het weer snel voorjaar wordt..

gr.

ik ben wel benieuwd naar 2 dingen:

Hoeveel meer hij gaat verbruiken met de rottweiler.

En hoeveel pk het nu echt oplevert (zonder dat er nog nokkenassen vervangen worden uiteraard). (op de rottweiler site zelf krijg ik een beetje het "wij van wc eend adviseren wc eend"- gevoel).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan