Aanvulling motoralarm- hoogspanningsgenerator

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.244
Assen
..Goed, snoodaards houden de motor vaak bij het stuur vast.. is van rubber.. dus soort van handige metalen opzetdinges/draadjes op zetten, samen met een hoogspanningsgenerator (net zo iets als Conrad heeft, maar dan wat sterker.. deze wordt in de revieuws niet zo sterk bevonden-) misschien iets met een bobine?

In ieder geval, een constructie dat men een flinke optetter krijgt als men de motor vastpakt..
Zelf ben ik niet zo thuis/creatief met electronica..
Iemand een idee??
 
zo'n ding van een schrikdraad hek?

Enige probleem is dat je flink wat stroom nodig hebt veel mensen die vastpakken is snel een lege accu, ah well beter dan een gestolen motor
 
Wat ik me wel afvraag, als de puls op het frame komt, of andere delen die aan het circuit verbonden zijn, gaan de accu/regelaar er dan niet aan?

En inderdaad, hij zou minstens een paar uur op scherp moeten kunnen staan zonder dat de 5aH accu leeg is..
 
Wat ik me wel afvraag, als de puls op het frame komt, of andere delen die aan het circuit verbonden zijn, gaan de accu/regelaar er dan niet aan?

En inderdaad, hij zou minstens een paar uur op scherp moeten kunnen staan zonder dat de 5aH accu leeg is..

Waarschijnlijk wel ja :Y was ook meer als geintje bedoeld dat schrikdraad, als je het echt van plan ben kan ik je niet helpen denk ik

schijfremslot

kunnen ze hem nog steeds oppakken/slopen
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel een montage van een schijfremslot wat op de dief word 'afgevuurd'
dat kan mechanisch, aangezien TS niet handig is met stroom/electronica.

een goeie zware nemen, voor een fikse bult
 
Dat lijkt me nou een goed idee!
- Vandaaltje wil de motor stelen.
- Vandaaltje krijgt een schok, en staat voor schut bij zijn maten.
- Vandaaltje vernielt de motor uit wraak.

Niet lelijk bedoeld, maar als ze iets niet kunnen krijgen dan slopen ze het. :X
Investeren in een verzekering met diefstal en vandalisme dekking lijkt me beter.
Want stel dat de dief een slecht hart heeft en daardoor een hartaanval krijgt?
Dan heb je mooi poging tot moord aan je broek plus een schadeclaim van onze "onschuldige burger."

Moraalriddermodus uit:
Zorg ervoor dat je een hoogspanningsmast als bron gebruikt, dan verdampt je crimineeltje meteen en kunnen ze niks bewijzen })
 
Om een hoekje wachten heb ik wel eens gedaan, ook bij iemand anders, maar wil ook gewoon - in deze context- kunnen sporten..
Directe omgeving sporthal is vergeven van waar ik hier nix over mag zeggen en alles wat los & vast zit wordt gejat..
nix verzekeren.. ze moeten van m'n motor afblijven!

ik ga een zelfbouw-alarmpje van conrad bestellen die ik op nog te vinden bmw-K claxons- schijnen veel herrie te maken- ga aansluiten.. dus ben er op tijd bij het lijk in een afvoerput te proppen.. :+
 
Als je een hek met scherpe punten om je tuin zet, en een inbreker prikt zichzelf er op, ben jij verantwoordelijk... Dus nee, dit mag niet.

Dat gezegd hebbende:
Goede ervaringen mee op de middelbare school :+
Uit m'n hoofd een redelijk kleine elco, ik meen 10 microfarad. Zeg maar anderhalve cm dik en 4 cm hoog. Opladen aan het stopcontact met een diode en een weerstandje, dan kom je op ongeveer 320 V (wortel 2 maal de netspanning min 0.7 ongeveer). Die condensator blijft wel een tijdje vol, en geeft een aardig rode plek op je hand. Dit alles had ik ingebouwd in een kleine plastic behuizing, met een knopje aan de ene kant en ingelijmde stekker aan de andere kant.
Goede oude tijd!
Ik had (of heb?) ze ook 40 keer zo groot, uit een oude voeding. Nooit durven proberen trouwens :X
 
Simpel.

Men neme een taser. Om beide handvatten wikkel je de de ene en de andere pool van de taser om en om met een tussenruimte.

De schakelaar van de taser schakel je via de zijstandaardschakelaar.

boef zet motor overeind, klapt de standaard in en voila..
 
Lijkt me ook echt tof als je het zelf een keer vergeet trouwens :+

Maar wat al eerder gezegd is;
ik vrees dat ze hem uit frustratie in de hens steken als gewoon meenemen teveel zeer doet B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan