H7 halogeen vervangen door LED

Gisteren ben ik ook bezig geweest led verlichting te monteren in mijn cbf.
H7 Led lampen van bike design met een koelblok zonder fan.
Nu paste de rubberen doppen natuurlijk ook niet meer.
Als je nu die groteren rubberen doppen monteert, zou er dan geen koelings probleem ontstaan?
Hopelijk heeft iemand het verlossende antwoord voor mij :]

Eerst de "ring" monteren en dan het rubber plaatsen. Daarna de lichtbron erin draaien (bajonet sluiting). Dan passen de originele rubbers waarschijnlijk wel 👍.
 
Vraagje... Ook bij mij stoort de led-verlichting op de FM radio. Heeft iemand al ervaring met DAB+ icm led-verlichting?
Mocht dit storingsvrij zijn dan is het idee om een kleine dab+ radio aan te schaffen.

Is alleen op te lossen door een andere led te nemen, als je een beetje pech hebt stoort dit ook op andere elektronica. Bij bijv. BMW kan dit zelfs lijden tot defecten aan boordcomputer.

Een led met interne driver is niet beter, een externe driver wel. Je kunt je voorstellen dat een led heet word. Als je daar een pcb board met allerlei componenten bij in de buurt gaat monteren gaat dit ten koste van de levensduur. En mocht dit kapot gaan kun je de hele led wegmikken. Een externe driver zoals deze bij de xtr leds geleverd word is makkelijk te vervangen.
 
En zo kan ik tientallen filmpjes laten zien waarin beweerd wordt dat een ander merk weer veel beter is.
Wij van wc eend.

Ah de oude bekende wc eend, die kennen nog. We laten juist op een eerlijke manier zien hoeveel lux een led produceert, met behulp van een professionele lux meter. Ipv. door zomaar wat te verzinnen wat de meeste producenten doen. Daar valt weinig aan te beweren, dit zijn gewoon cijfers.

Als je het niet geloofd zul je het dus zelf moeten proberen. Succes
 
Ah de oude bekende wc eend, die kennen nog. We laten juist op een eerlijke manier zien hoeveel lux een led produceert, met behulp van een professionele lux meter. Ipv. door zomaar wat te verzinnen wat de meeste producenten doen. Daar valt weinig aan te beweren, dit zijn gewoon cijfers.

Als je het niet geloofd zul je het dus zelf moeten proberen. Succes
IK zeg niet dat het niet klopt in het filmpje maar wat maakt dat filmpje betrouwbaarder dan al die andere filmpjes?
 
IK zeg niet dat het niet klopt in het filmpje maar wat maakt dat filmpje betrouwbaarder dan al die andere filmpjes?

Heb je het filmpje goed bekeken? Dan lijkt mij verdere uitleg over betrouwbaarheid niet echt nodig.

Jammer dat de post met het filmpje gezien wordt als spam terwijl het gewoon een informatief filmpje is. We plaatsen verder geen links naar producten en we promoten verder ook niets. We zijn hier aanwezig juist om mensen te informeren over wat wel en niet goed is.

Degene die hier meer informatie over wil kan altijd even een pm sturen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het filmpje goed bekeken? Dan lijkt mij verdere uitleg over betrouwbaarheid niet echt nodig.

Jammer dat de post met het filmpje gezien wordt als spam terwijl het gewoon een informatief filmpje is. We plaatsen verder geen links naar producten en we promoten verder ook niets. We zijn hier aanwezig juist om mensen te informeren over wat wel en niet goed is.

Degene die hier meer informatie over wil kan altijd even een pm sturen.
Ik wantrouw alle filmpjes waar hun eigen merk wordt aangeprijst zoals in elk reclame filmpje.
Je moet behoorlijk naief zijn om die filmpjes zomaar te geloven.
Ik zie liever onafhankelijke testen. Ik heb zelf 3 sets h7 leds gekocht op aliexpress voor iets van 13.50m per set zonder verzendkosten. Deze geven duidelijk veel meer licht dan mijn halogeen, storen absoluut niet op mijn radio en geven ook geen storingenb op mijn canbus. Misschien zijn die van hilox wel beter maar ik ga die gok voor dat bedrag niet nemen.
 
Jammer dat de post met het filmpje gezien wordt als spam terwijl het gewoon een informatief filmpje is. We plaatsen verder geen links naar producten en we promoten verder ook niets. We zijn hier aanwezig juist om mensen te informeren over wat wel en niet goed is.

Welnee, je steekt hier energie in omdat je een eigen commercieel belang hebt, niks anders.

Degene die hier meer informatie over wil kan altijd even een pm sturen.

Tsssk, koop een advertentie hier op MF om je spul te promoten ipv je te mengen in dit topic.
 
Ik wantrouw alle filmpjes waar hun eigen merk wordt aangeprijst zoals in elk reclame filmpje.
Je moet behoorlijk naief zijn om die filmpjes zomaar te geloven.
Ik zie liever onafhankelijke testen. Ik heb zelf 3 sets h7 leds gekocht op aliexpress voor iets van 13.50m per set zonder verzendkosten. Deze geven duidelijk veel meer licht dan mijn halogeen, storen absoluut niet op mijn radio en geven ook geen storingenb op mijn canbus. Misschien zijn die van hilox wel beter maar ik ga die gok voor dat bedrag niet nemen.

Wantrouwen is niks verkeerds aan, op onze site vind je zo'n onafhankelijk onderzoek door TruckStar Magazine, wellicht handig om een keer door te nemen.

We geven gewoon garantie op storingen, dus niet echt een gok meer dan ;)

Maar we snappen de mensen die eerst een gokje willen wagen, scheelt natuurlijk iets in de portemonnee.

quote:
Hilox schreef op 21 april 2018 @ 12:08:Jammer dat de post met het filmpje gezien wordt als spam terwijl het gewoon een informatief filmpje is. We plaatsen verder geen links naar producten en we promoten verder ook niets. We zijn hier aanwezig juist om mensen te informeren over wat wel en niet goed is.


Welnee, je steekt hier energie in omdat je een eigen commercieel belang hebt, niks anders.

quote:

Degene die hier meer informatie over wil kan altijd even een pm sturen.


Tsssk, koop een advertentie hier op MF om je spul te promoten ipv je te mengen in dit topic.

Natuurlijk hebben we er belang bij, maar dat neemt niet weg dat we geen eerlijk en goed advies mogen geven. Als we dit forum zo lezen zijn er maar weinig mensen echt bekend met wat ze voor hun motor kopen qua verlichting. Met alle gevaar van dien.
 
Wantrouwen is niks verkeerds aan, op onze site vind je zo'n onafhankelijk onderzoek door TruckStar Magazine, wellicht handig om een keer door te nemen.

We geven gewoon garantie op storingen, dus niet echt een gok meer dan ;)

Maar we snappen de mensen die eerst een gokje willen wagen, scheelt natuurlijk iets in de portemonnee.Natuurlijk hebben we er belang bij, maar dat neemt niet weg dat we geen eerlijk en goed advies mogen geven. Als we dit forum zo lezen zijn er maar weinig mensen echt bekend met wat ze voor hun motor kopen qua verlichting. Met alle gevaar van dien.

Vooral je klanten onderschatten, altijd fijn.
Vooral het woord ‘gevaar’ of ‘risico’ gebruiken. Heel goed.

Ik heb twee hele goedkope sets gehaald, bij alie, met alle risico’s op gevaarlijke situaties met verbranding, verminking en desoriëntatie en dood tot mogelijke gevolg. Gelukkig heb ik gewoon de boel op een juiste manier aangesloten en gezekerd.
Doet het nu al een jaar of twee weer prima. Ga straks de wissel van h4-h7 doen, de verzekering dekt de schade zolang ik maar poederblussers en blusdekens heb klaarliggen en de juiste werkkleding gebruik. Atex helm, atex bril, dikke atex schoenen. Enz enz.

Duimen maar.
 
Laatst bewerkt:
Vooral je klanten onderschatten, altijd fijn.
Vooral het woord ‘gevaar’ of ‘risico’ gebruiken. Heel goed.

Ik heb twee hele goedkope sets gehaald, bij alie, met alle risico’s op gevaarlijke situaties met verbranding, verminking en desoriëntatie en dood tot mogelijke gevolg. Gelukkig heb ik gewoon de boel op een juiste manier aangesloten en gezekerd.
Doet het nu al een jaar of twee weer prima. Ga straks de wissel van h4-h7 doen, de verzekering dekt de schade zolang ik maar poederblussers en blusdekens heb klaarliggen en de juiste werkkleding gebruik. Atex helm, atex bril, dikke atex schoenen. Enz enz.

Duimen maar.

Willem heel veel succes gewenst je zult het hard nodig hebben! :Z _O-
 
Ik zal meneer Hilox maar even een hart onder de riem steken :+ Rijd al een aantal jaar dik tevreden rond met hun (bi)Xenon kit.

Ik heb zelf een hilox set in de blade zitten, prima set die ik heb overgenomen omdat ze voor de auto waren besteld en bij ingebruikname een aantal radiozenders plat drukten. Nou luister ik weinig fm op de motor en op het bt signaal heb ik geen storing kunnen ontdekken. Ze worden alleen binnenkort vervangen voor een h4 set van alie. Heb ik m’n seinfunctie ook weer terug.

@hilox

Bedankt voor de betrokkenheid. :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een hilox set in de blade zitten, prima set die ik heb overgenomen omdat ze voor de auto waren besteld en bij ingebruikname een aantal radiozenders plat drukten. Nou luister ik weinig fm op de motor en op het bt signaal heb ik geen storing kunnen ontdekken. Ze worden alleen binnenkort vervangen voor een h4 set van alie. Heb ik m’n seinfunctie ook weer terug.

@hilox

Bedankt voor de betrokkenheid. :t
Daar zie ik in dat hilox filmpje niks van terug.
Ik wordt steeds gelukkiger met mijn €13,50 setje van Aliexpress dat totaal geen storingen geeft op mijn radio.
 
Net klaar met het inbouwen van mijn Hilox setje H7 voor op de motor.
Heb de nieuwe black serie, hoefde niet eens de stofkap te vervangen. Paste er mooi in.

Uurtje werk, maar dat kwam omdat ik de lampen heb gedemonteerd om er makkelijk bij te kunnen. Lichtbeeld ziet er in de garagedeur prima uit! Vanavond maar even een foto maken als het donker is.
 
Wantrouwen is niks verkeerds aan, op onze site vind je zo'n onafhankelijk onderzoek door TruckStar Magazine, wellicht handig om een keer door te nemen.

Ik heb voor een groothandel in automotive producten gewerkt en het probleem met veel van dergelijk onderzoek is, dat de partij die het meeste schuift de beste onderzoeksresultaten krijgt.

Ik zeg niet dat dat in dit geval ook zo is, want ik ken het onderzoek niet, maar ik heb het in de praktijk zo vaak gezien dat ik eigenlijk geen enkel "onafhankelijk" onderzoek meer geloof.
 
Laatst bewerkt:
full


Ik heb deze, doen het prima!

en nee ik verkoop ze niet :+
 
Natuurlijk hebben we er belang bij, maar dat neemt niet weg dat we geen eerlijk en goed advies mogen geven. Als we dit forum zo lezen zijn er maar weinig mensen echt bekend met wat ze voor hun motor kopen qua verlichting. Met alle gevaar van dien.

Joh, het lijkt mij sterk dat jij hier een prima alternatief, bijv. van onze chinese vrienden gaat aanbevelen. Je bent per definitie subjectief, dus hou op met je 'eerlijke' en 'goede' advies.

Precies wat je nu doet is 'gevaar' benadrukken om af te kunnen zetten tegen je eigen lampjes. Ordinaire promo dus en heeft niks je maken met objectief/evenwichtig advies.
 
Dat mag ook wel voor dat bedrag. Ik heb daar ruim 10 setjes voor en die doen het ook prima (tot zover)


Ik heb 5 alisetjes versleten soms heb je geluk en doen ze het een jaar, soms gaan ze na 3 weken flikkeren en soms komt er een kapotte lamp binnen, was even zat van in en uitbouw ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan