H7 halogeen vervangen door LED

Lol die jij bedoelde zijn dezelfde als dat ik er nu in heb zitten, alleen lijken die van hun sterker te zijn omdat ze ze per 2 benoemen en mee rekenen. Zo kan ik het ook. :+

Zal daar trouwens zo eens een foto van uploaden met het lichtbeeld. :)

Die 2e is niet interessant, die is 40W ipv 60W per lamp en bij H4 gebruik je maar de helft van dat vermogen, beetje zonde, zeker voor dat geld. :)

Dus nogmaals goed opletten wat je koopt en hoe het omschreven wordt.
 
Hey Johan!

Volgens mij zijn ze uiterlijk wel hetzelfde, maar toch anders :) Dat verklaart het verschil in prijs misschien?

Als ik kijk bij de specificaties, staat bij het model wat jij noemde: 30W en 3000 lumen per lamp.
Bij het model waar ik naar linkte: 60W en 5000 lumen per lamp.

Bij de 2e set die ik noemde zijn de leds van een anders soort (kleiner) en ondanks het lagere wattage van 40W toch 5400 lumen per lamp. De helft minder energieverbruik dan de set die ik oorspronkelijk bestelde, maar toch meer licht. De reden dat ik deze heb besteld, is dat ik dit type wat makkelijker kan monteren in het koplamphuis van mijn motor.
Zou het niet zo zijn dat bij alle H4's het opgegeven wattage het totaal is van dim- en grootlicht?
En volgens mij worden bij vrijwel alle door Chinese webshops aangeboden automotive leds de vermogens per paar genoemd. Wat dat betreft is het makkelijk vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Model H4 wat ik heb is idd 30W bij dimlicht, en bij grootlicht 60W, vandaar even goed opletten met de specificaties. Want ik zie bij beiden al wat verschillen zoals ik net ook schreef. :)

Nog even een beloofde foto van het lichtbeeld, let niet op de 2 vlekken erboven, dat zijn de stadslichtjes. :)
2017-05-08-16.47.58-Medium-800x450.jpg

2017-05-08-16.47.46-Custom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Zijn Chinese watts dus ik zou daar niet veel op rekenen. Daarbij zitten de leds zo dat het niet echt positief kan zijn voor je lichtbeeld. En een fan...

Lees dat ie 80W enkel is, en met grootlicht dus 2x dat (160W), maar het is een COB led dus ik hoop dat ze aan de specs voldoen, die geven namelijk wat meer lumens per watt.
 
Zijn Chinese watts dus ik zou daar niet veel op rekenen. Daarbij zitten de leds zo dat het niet echt positief kan zijn voor je lichtbeeld. En een fan...

Lees dat ie 80W enkel is, en met grootlicht dus 2x dat (160W), maar het is een COB led dus ik hoop dat ze aan de specs voldoen, die geven namelijk wat meer lumens per watt.


Had jij die nou met die flappen? Hoeveel licht heb je, meer dan xenon?
 
Meer dan xenon, geen idee, niet geprobeerd of iemand naast mij gehad die het had. Met flappen ging bij mij niet passen, ik heb deze:
WP_20170507_10_00_00_Pro-Medium.jpg


Link: 60W 6000LM LED H4 Headlight Kit Hi/Lo Beam HB2 Bulbs 6000K White High Power 6903942721665 | eBay

Meer info:
Auto/motor led verlichting – Joopiesplace

Zeer goed lichtbeeld (heb dan ook projectors), veel lichtopbrengst (beduidend meer dan halogeen) en valt niet te diep en je hebt niet de hele kabelboom. :) Plus dat de koplampen van een gixxer met warmte snel plekken krijgen is dit wel een handige oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Zag net toevallig de Lumileds langskomen op Youtube. Had eerst xenon in mijn reflectoren zitten. Veel seinende tegenliggers door het verstrooide licht. Dit lijkt me (ondanks de dure prijs) een geweldig alternatief voor. Momenteel weer m'n halogeentjes erin, maar vind de lichtopbrengst toch niet optimaal. Binnenkort maar is proberen dan.

Wel een vraagje aan Bmannetje:
Ik ben ook de Philips Ultinon tegenkomen. Kwaliteit lijkt me een beetje hetzelfde als van de Lumileds. Ben je deze ook tegengekomen? Zo ja, wat deed jou kiezen voor de Lumi's?
 
Laatst bewerkt:
Ook eerst chinees setje gehad van aliexpress, deze heeft het 1.5jaar volgehouden en was 25euro incl bezorging.

full



de linkerlamp begon te knipperen, LED was kapot dus nieuwe gehaald, dit keer in Nederland bij www.xenonjan.nl met jaar garantie. (H4 Bi-LED Lumileds 6500K en 4000Lumen per lamp.)

H4 Bi-Led kost daar 104,- voor setje.

full





full



full


full


Dimlicht:
full


Grootlicht:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zag net toevallig de Lumileds langskomen op Youtube. Had eerst xenon in mijn reflectoren zitten. Veel seinende tegenliggers door het verstrooide licht. Dit lijkt me (ondanks de dure prijs) een geweldig alternatief voor. Momenteel weer m'n halogeentjes erin, maar vind de lichtopbrengst toch niet optimaal. Binnenkort maar is proberen dan.

Wel een vraagje aan Bmannetje:
Ik ben ook de Philips Ultinon tegenkomen. Kwaliteit lijkt me een beetje hetzelfde als van de Lumileds. Ben je deze ook tegengekomen? Zo ja, wat deed jou kiezen voor de Lumi's?
Vroeger stond ik er een beetje sceptisch tegenover om lenzen (projectors) te installeren.
Wat ook wel tot wat discussies geleid heeft in diverse xenon topics :P

Maar nu ik er zelf heb, ik zou niet meer terug willen!

Als je reflectors en koplamp plastiek nog in goede staat zijn, er een goede xenon of LED in steekt zal je niet voor veel strooilicht zorgen. Maar als er strooilicht aanwezig is, is die er niet meer, meer wel feller dan met H lampen.

Afstellen van de koplampen is ook noodzakelijk :Y

Maar toch, geef mij maar lenzen 8-)

Al weet ik niet wat het effect zou zijn als ik daar nu LED in zou steken ipv xenons. Maar voorlopig blijven het toch mijn xenons :Y
 
Vroeger stond ik er een beetje sceptisch tegenover om lenzen (projectors) te installeren.
Wat ook wel tot wat discussies geleid heeft in diverse xenon topics :P

Maar nu ik er zelf heb, ik zou niet meer terug willen!

Als je reflectors en koplamp plastiek nog in goede staat zijn, er een goede xenon of LED in steekt zal je niet voor veel strooilicht zorgen. Maar als er strooilicht aanwezig is, is die er niet meer, meer wel feller dan met H lampen.

Afstellen van de koplampen is ook noodzakelijk :Y

Maar toch, geef mij maar lenzen 8-)

Al weet ik niet wat het effect zou zijn als ik daar nu LED in zou steken ipv xenons. Maar voorlopig blijven het toch mijn xenons :Y

Projectors is inderdaad wel het beste, maar echt te veel moeite om erin te zetten :+ Glas en reflectoren zijn nog in prima staat. Strooilicht kwam meer doordat de xenonlamp gewoon enorm fel was. Als deze LED echt zuiver is zal ik hem wel goed af kunnen stellen :) Toevallig twee weken geleden zelf m'n lampen afgesteld (gebruikelijke richtlijnen, tegenover muurtje, lijntje zetten e.d.) Mooie rechte lijn weer. Hoop dat ik het ook zo krijg als ik Lumi's erin doe.
 
Ook eerst chinees setje gehad van aliexpress, deze heeft het 1.5jaar volgehouden en was 25euro incl bezorging.

[afbeelding]


de linkerlamp begon te knipperen, LED was kapot dus nieuwe gehaald, dit keer in Nederland bij www.xenonjan.nl met jaar garantie. (H4 Bi-LED Lumileds 6500K en 4000Lumen per lamp.)

H4 Bi-Led kost daar 104,- voor setje.

[afbeelding]




[afbeelding]


[afbeelding]

[afbeelding]

Dimlicht:
[afbeelding]

Grootlicht:
[afbeelding]

Ziet er goed uit, en lijken op deze;

H4 9003 HB2 1500W 225000LM CREE LED Headlight Kit Light Bulbs Hi/Lo Beam 6000K | eBay

H4 FANLESS G7 LED Headlight Conversion Kit 6500K Philips Lumileds Luxeon 8000lm 613852081556 | eBay
 
In de tussentijd heb ik voor 50 euro incl. verzenden 2 H4 ledlampen over kunnen nemen. Er komt een goede bundel licht af en ik ga ze vanavond voor het rijden even afstellen.

Het strooilicht lijkt mee te vallen zo overdag. De lampen kunnen zelf nog gedraaid worden voor een optimaal beeld.

Vooralsnog niet ontevreden!
 
Wel een vraagje aan Bmannetje:
Ik ben ook de Philips Ultinon tegenkomen. Kwaliteit lijkt me een beetje hetzelfde als van de Lumileds. Ben je deze ook tegengekomen? Zo ja, wat deed jou kiezen voor de Lumi's?

Ik heb niet gezocht op Xenon (dat is de Philips Ultinon toch ?) maar wel op Philips Lumileds en kwam op deze, de echte van Philips uit :
Buy the Philips X-treme Ultinon LED car headlight bulb 12953BWX2 car headlight bulb
Maar hier niet verkrijgbaar (al hoeft dat door internet natuurlijk geen probleem meer te zijn) en erg duur. Ik heb dus een aftermarket led, maar wel met lumileds.
 
In de tussentijd heb ik voor 50 euro incl. verzenden 2 H4 ledlampen over kunnen nemen. Er komt een goede bundel licht af en ik ga ze vanavond voor het rijden even afstellen.

Het strooilicht lijkt mee te vallen zo overdag. De lampen kunnen zelf nog gedraaid worden voor een optimaal beeld.

Vooralsnog niet ontevreden!

Link of particulier overgenomen?
 
Laatst bewerkt:
Er zit niet alleen een prijsverschil m.b.t. de hierboven getoonde lamp, maar ook een verschil in het aantal leds. De H4 BI-led die ik heb heeft 16 lumileds, 8 voor dim- en 8 voor groot licht. De H4 hierboven "maar" 12, 6 voor dim- en 6 voor groot licht. Mogelijk dat de hierboven getoonde lampen dan toch 25% minder licht opleveren.

Die 18400 lumen lijkt me zwaar overdreven, waarschijnlijk alles bij elkaar opgeteld :)

De originele Philips heeft er overigens ook 12 per lamp.
http://www.philips.com.my...reme-ultinon-led-car-lamp
 
Terug
Bovenaan Onderaan