Honda CBR 600FS Start soms

hardsniffer

Rookie
12 aug 2008
10
0
Hallo,
Ik heb een Honda CBR 600 FS uit 2001. Ik heb hem werkend in de schuur gezet en wilde hem laat starten. Dat ging goed en na het warm lopen deed ik hem uit en wilde hem weer starten maar er gebeurde niks. geen klikkend geluid van een relais, helemaal niks.

Vandaag startte ik hem weer in een keer. en na 5 minuten probeerde ik hem weer te starten en slaat de startmotor een halve slag en stopt het starten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb al een nieuwe accu dus dat kan het niet zijn. Ik heb het startrelais er net uitgehaald om door te meten. Dit moet ik nog doen. Mijn gevoel zegt niet dat dit het probleem is.
 
Maakt niet uit wat ik met de motor doe, het gaat er om dat hij niet meer wil starten. De motor is voorzien van een automatische choke.

De accu is gemeten en is helemaal vol.
 
Maakt niet uit wat ik met de motor doe, het gaat er om dat hij niet meer wil starten. De motor is voorzien van een automatische choke.

De accu is gemeten en is helemaal vol.

je beginpost lezende zou je zeggen een lege accu of toch ergens een slecht contact.
naast de startrelais zit een zekering, bij mijn fiets iig [sc28] , waarschijnlijk bij jou fiets ook.
hoe is deze?

de accu, hoe vol is die dan? post eens wat cijfers,
heb je al gemeten wat de accu doet als je op de startknop drukt?
 
zoals ik begrijp start de motor af en toe. aangezien je zegt dat de accu en aansluiting en start relay goed is, waarop ik dan maar vertouw.
zou ik eens naar het contact puntje van je startknop kijken, deze wil wel eens vies zijn.
of anders je 'dode mans knop".
succes
 
Meet nou gewoon ff die accu, ook ff tijdens het starten, zakt die te ver in? Onder 9 volt, toch accu kapot.
Zwak puntje van honda is je spanningsregelaar, is deze kapot merk je niet heel veel van maar sloopt wel je accu.
Zot heeft hier op mf een goede how-to neer gezet, deze heeft mij ook goed geholpen.
Meten is weten en niet zomaar denken accu is goed want net nieuw enz.
Succes ermee
 
Zwak puntje van honda is je spanningsregelaar, is deze kapot merk je niet heel veel van maar sloopt wel je accu.

Bij de F Sport niet meer, daar zit een redelijke regelaar op. Kan (en gaat) nog wel eens kapot maar bij een F Sport is dat een uitzondering en niet de regel zoals de ouwere CBR's waarbij je 'm haast wel preventief kon vervangen bij een kleine beurt :+

@TS, de startmotor slaat dus niet aan, hoor je de injectiepomp wel wanneer je de motor op het contact zet?
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen heb ik weer eens tijd voor de motor sinds de verbouwing. Gisteren de accu uitvoerig laten testen en blijkt deze inderdaad overleden. Zonet een nieuwe opgehaald en gemonteerd. Hij start weer als vanouds. In ons nieuwe huis kan de motor Gelukkig continu aan de l de lader.
 
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb al een nieuwe accu dus dat kan het niet zijn. Ik heb het startrelais er net uitgehaald om door te meten. Dit moet ik nog doen. Mijn gevoel zegt niet dat dit het probleem is.

Gisteren de accu uitvoerig laten testen en blijkt deze inderdaad overleden.

ook nieuwe accu's gaan dus kapot, toch wel gratis een nieuwe gekregen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan