Teller K 75 S

23 nov 2014
13
0
Hardenberg
Beste medemotorrijders...
Onlangs heb ik een K 75 S gekocht. Rijd zeer goed en ziet er netjes uit.( bouwjr'88 met 58.000 mls op de teller....)
Van de handelaar naar huis hield echter de km teller er onderweg spontaan mee op :( .
Ik heb de kuip en teller e.d. gedemonteerd, schoongemaakt, de contacten ingespoten, weer gemonteerd ...maar helaas.
Heeft iemand een idee wat een oorzaak kan zijn ?Zekering ?.... Of houdt zo'n teller er gewoon een keer mee op ? Verder werkt alle electriek naar behoren !
Het betreft een mijlen teller. Nu zie ik genoeg tellers te koop staan, maar kan ik een km teller monteren ipv een mijlen teller of gaat dat "problemen" geven ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
De sensor voor de snelheidsmeter zit op de cardanklok. Deze is met een klein twee-polig stekkertje aangesloten Dat stekkertje zit ergens rechts in de buurt van het zijdeksel. De contacten van dit stekkertje goed schoonmaken wil ook wel eens helpen.
 
Beste medemotorrijders...
Onlangs heb ik een K 75 S gekocht. Rijd zeer goed en ziet er netjes uit.( bouwjr'88 met 58.000 mls op de teller....)
Van de handelaar naar huis hield echter de km teller er onderweg spontaan mee op :( .
Ik heb de kuip en teller e.d. gedemonteerd, schoongemaakt, de contacten ingespoten, weer gemonteerd ...maar helaas.
Heeft iemand een idee wat een oorzaak kan zijn ?Zekering ?.... Of houdt zo'n teller er gewoon een keer mee op ? Verder werkt alle electriek naar behoren !
Het betreft een mijlen teller. Nu zie ik genoeg tellers te koop staan, maar kan ik een km teller monteren ipv een mijlen teller of gaat dat "problemen" geven ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.



Misschien heb je iets aan deze link(jes).

Motor - De BMW K-serie door Bert Meijerink


De BMW K-serie door Bert Meijerink - Forumoverzicht
 
Typisch bmw K probleem. idd eerst stekkertje controleren. Eventueel sensor uit de klok en schoon maken. Kijken of de ring daaronder wel mee draait (in de cardan). Maar bijna altyd is het printplaatje achter op de tellers defekt door waterlekkage in de tellerpartij.
Wel ook de 2 kleine printplaatjes mee vervangen.
Deze zijn los te vervangen maar handiger is om er een kilometer teller ipv een mijlen teller er op te zetten. Dat kan probleemloos.

Kijk ook eens op het bmw K forum staat heel veel info. BMW K1 K75 K75C K75RT K75S K100 K100LT K100RS K100RT K1100 K1100LT K1100RS K1200 K1200GT K1200LT K1200R K1200RS K1200S K1300 K1300GT K1300R K1300S K1600 K1600GT K1600GTL Bert Meijerink
 
Terug
Bovenaan Onderaan