CB450S Houdt af en toe in

Gipino

Die hard MF'er
29 aug 2003
627
1
Ik heb een probleem met mijn Honda CB450S uit 1987.
Als ik rij en de motor wil doortrekken dan lijkt het net of ik maar half gas geef bij vol gas accelereren. Hij doet soms na +/- 25 km rijden maar soms ook helemaal niet. Ik kan dus een hele dag rondrijden zonder problemen en de andere dag houd hij in, als ik op het moment van inhouden het gas vol open laat dan wil hij (af en toe) na een tijdje wel normaal acceleren.

Bij aankoop had hij het al, het volgende is al gebeurd:

- Nieuwe bougies + doppen en bougiekabels ingekort i.v.m. aanslag.
- Kleppen gesteld en carburateurs gesynchronisseerd.
- Carburateurs schoongemaakt.
- Nieuw luchtfilter.
- Nieuwe olie.
- Massa punten onder de tank gecontroleerd.

Graag jullie advies.
 
Tap de carburateurs eens af, vang dat op en bekijk het eens grondig?

Misschien zit er water in je vlotterbakken. En dat helpt niet echt mee natuurlijk.
Heb je de juiste bougies? Wat is de kleur van de bougies?
Die dingen staan niet bekend om hun te rijke mengsel namelijk.
 
Tap de carburateurs eens af, vang dat op en bekijk het eens grondig?

Misschien zit er water in je vlotterbakken. En dat helpt niet echt mee natuurlijk.
Heb je de juiste bougies? Wat is de kleur van de bougies?
Die dingen staan niet bekend om hun te rijke mengsel namelijk.

Bougies zijn van het juiste type, kleur van de bougies wordt misschien wat lastig omdat de cb ook licht olie verbruikt. Het krappe mengsel dat is ook goed mogelijk aangezien de choke er behoorlijk lang op moet staan bij koude motor.
Er gaat ook alleen 102 octaan benzine in waar geen E10 in zit (Ik haal dit in Duitsland).
 
Laatst bewerkt:
Ik zit het nog even door te lezen maar ik denk zelf dat het niet aan de sproeiers kan liggen.
De klacht is er ook niet altijd, ik kan zo een paar dagen rijden zonder problemen en het komt ook voor dat ik na een tijd normaal heb kunnen rijden hij dan in gaat houden. Het rare is ook dat is dan 120km/h top op de snelweg kan rijden in de 6 als ik dan gas meer gas wil geven dan lijkt het wel of hij te veel benzine krijgt. Wie weet het of heeft nog ideen.
 
Ooit precies hetzelfde gehad met mijn CB450S.

De ontsteking-unit vertoonde kuren, vervangen en de problemen waren verdwenen.......

Zoek op ebay.de : cb450S CDI

Heb hem zelf toen ongeveer 25 euro voor betaalt

Ik ga eens kijken of ik een sleutelruimte kan vinden en begin met de carburateurs.
Werkplaatshandboek heb ik.
Het air cut off systeem zou dat ook inhouden kunnen veroorzaken???
 
Ik zit het nog even door te lezen maar ik denk zelf dat het niet aan de sproeiers kan liggen.
De klacht is er ook niet altijd, ik kan zo een paar dagen rijden zonder problemen en het komt ook voor dat ik na een tijd normaal heb kunnen rijden hij dan in gaat houden. Het rare is ook dat is dan 120km/h top op de snelweg kan rijden in de 6 als ik dan gas meer gas wil geven dan lijkt het wel of hij te veel benzine krijgt. Wie weet het of heeft nog ideen.


Krijgt ie niet juist te weinig benzine?

Misschien is de tank al eens een keer overgespoten zonder de tankdop opening af te plakken. Slierten blanke lak en verfresten in de tank die af en toe voor de benzinekraan gaan zitten.
Dan geef je gas en is het op de vreemdste momenten pruttelpruttel. Geen peil op te trekken wanneer ie het doet?
 
Ik bedoel idd de aircut valve |(

De tank is nog gewoon de originele kleur en niet gespoten. Tank is ook al een keer helemaal schoongemaakt (alle oude benzine er uit, via de vulopening en nagespoeld).
Benzinekraan filter is ook gecontroleerd op vervuiling, deze was schoon.
 
Ooit precies hetzelfde gehad met mijn CB450S.

De ontsteking-unit vertoonde kuren, vervangen en de problemen waren verdwenen.......

Zoek op ebay.de : cb450S CDI

Heb hem zelf toen ongeveer 25 euro voor betaalt


Ik hoop niet dat het dat is, tot 1 maart mag ik er niet mee rijden dus kan het niet testen.
 
Ik bedoel idd de aircut valve |(

De tank is nog gewoon de originele kleur en niet gespoten. Tank is ook al een keer helemaal schoongemaakt (alle oude benzine er uit, via de vulopening en nagespoeld).
Benzinekraan filter is ook gecontroleerd op vervuiling, deze was schoon.


Toch komt jouw verhaal wel akelig veel overeen met mijn honda VF750 uit 88.
De tank is in het verleden nooit gecoat, wat nu aan het loslaten is?
Ik zag ook niks in mijn tank toen ik in de vulopening keek, nadat Ten Kate in Nieuw Leusden de tank gespoeld had werd duidelijk wat voor troep er toch nog in zat. Slierten blanke lak en wat roest. (roest was niet zo veel, viel nog mee)
Dat sloot af en toe het benzinefiltertje die in de tank zit, bovenop de benzinekraan af.

In elk geval of het dat bij jouw ook is weet ik niet. De monteur gaf wel goeie tips, begin eenvoudig bij het begin. En dat is de benzinetank. Zo ga je het hele systeem af. Maar het was al niet meer nodig, hij had het direct al gevonden.
Hij heeft trouwens eerst wel een beetje op mijn verzoek de CDI laten testen bij Carmo, maar die was goed.
Ik had eerder al andere bobines geprobeerd en nieuwe bougiekabels gemonteerd.

De air cut valves dienen schijnbaar om knallen in je uitlaat tegen te gaan, bij ineens het gas dichtgooien.
Als de membramen kapot zijn kan dit schijnbaar je motorblok slopen op termijn. Waarschijnlijk omdat dan het mengsel te arm word.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan