Past CB250 blok in CMX250 Rebel frame?

Joe91

Die hard MF'er
9 aug 2013
289
0
Den helder
Hallo mensen,

Helaas is het blok van mijn honda rebel 250 overleden (zie uitgespogen tandwielen, carterdelen afgeslagen)

Daar er niet erg veel rebel 250 blokken in omloop zijn vroeg ik mij af of een cb250 blok 1 op 1 in het rebel frame past. De 2 blokken lijken namelijk erg op elkaar.

Zijn er mensen met ervaring hiermee?

Alvast bedankt,
Groeten,
Joey
 
Lijken te komen?

Cdi van de cb heeft een onderdeelnummer, die van de cmx ook.

indien idem zijn ze gelijk. Anders niet. Er is geen "lijken overeen te komen" in dit verhaal


idem met de carterdelen waar de ophangpunten aanzitten
 
Laatst bewerkt:
Op de website staan geen H.O.H maten van de boutgaten, maar in hoeverre dat te zien was lijkt het hetzelfde als het rebel blok.

Ik begreep niet helemaal uit je post dat ik de cdi ook op de website moet vergelijken.

Maar als ik 2 zwarte blokjes met wat draadjes zie weet ik alsnog niet of dat werken gaat. dan ziet het er identiek uit. Wat ik bedoel is; of iemand mij kan vertellen dat wanneer ik de dynamo van dat cb250 blok aanplug aan mijn kabelboom, de bougiekabels aansluit op de bougies of dit dan mogelijk werkt. of is zon CDI gekoppelt aan 1 desbetreffend motorblok?
 
Op de website staan geen H.O.H maten van de boutgaten, maar in hoeverre dat te zien was lijkt het hetzelfde als het rebel blok.

Ik begreep niet helemaal uit je post dat ik de cdi ook op de website moet vergelijken.

Maar als ik 2 zwarte blokjes met wat draadjes zie weet ik alsnog niet of dat werken gaat. dan ziet het er identiek uit. Wat ik bedoel is; of iemand mij kan vertellen dat wanneer ik de dynamo van dat cb250 blok aanplug aan mijn kabelboom, de bougiekabels aansluit op de bougies of dit dan mogelijk werkt. of is zon CDI gekoppelt aan 1 desbetreffend motorblok?


Bij zo'n oud blokje is de cdi niet aan een blok gekoppeld, dus inpluggen en proberen. En als je het zeker wil weten, koop je de cdi erbij.
In principe zijn die blokjes gelijk.
 
Tenzij de CMX (toermodel) een 360 graden kruk heeft en de CB (sport) een 180 graden kruk.

Deze subtiele verschillen zijn bij Honda niet vreemd, het past allemaal wel bij en op elkaar, maar hetzelfde is het niet.

Trouwens, net zoals met de kop/inlaat, CMX (ben niet bekend met dit model) , kan best een 1 carburateur hebben, waar nogmaals de CB (sport model) er best eens 2 kan hebben.

Zo werkte het in ieder geval ook met de Honda's uit het jaar kruik.

Maar gewoon de complete blokken vergelijken via CMSNL, dat werkt het beste. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan