Tankdop veertje Yamaha

acey_nl

MF veteraan
25 mei 2009
1.020
5
Someren
Instagram
Rijd er al een tijdje mee rond maar begin me er nu echt aan te ergeren.
Op mijn tankdop (yamaha thundercat 1998) zit zo'n sleutelgat afdekkapje met een veertje die dat kapje dicht hoort te houden. Bij mij is dat veertje kapot nu staat dat ding dus omhoog en als ik hem dicht druk sluit hij nooit helemaal (veer zit in de weg) en gaat hij soms tijdens het rijden (denk door trilling) weer omhoog staan B| . Nu vertelde ze bij motoport dat de hele tankdop vervangen moet worden -O- dat zou dus een extra sleutel betekenen om te tanken en daar heb ik geen zin in. Daarnaast vind ik de hele dop vervangen voor een veertje van 20 cent beetje te gek worden.

Kortom heeft iemand een idee hoe je dit slim kan repareren, zonder de volledige dop te vernieuwen?
 
zal vanavond even een fotoje maken

Heb al voor je gedaan :+

full
 
Rijd er al een tijdje mee rond maar begin me er nu echt aan te ergeren.
Op mijn tankdop (yamaha thundercat 1998) zit zo'n sleutelgat afdekkapje met een veertje die dat kapje dicht hoort te houden. Bij mij is dat veertje kapot nu staat dat ding dus omhoog en als ik hem dicht druk sluit hij nooit helemaal (veer zit in de weg) en gaat hij soms tijdens het rijden (denk door trilling) weer omhoog staan B| . Nu vertelde ze bij motoport dat de hele tankdop vervangen moet worden -O- dat zou dus een extra sleutel betekenen om te tanken en daar heb ik geen zin in. Daarnaast vind ik de hele dop vervangen voor een veertje van 20 cent beetje te gek worden.

Kortom heeft iemand een idee hoe je dit slim kan repareren, zonder de volledige dop te vernieuwen?

Het is WEL te vernieuwen..
Maar je moet even alles demonteren zodat je bij het asje kunt komen waar het op scharniert.
Ik snap motoport wel, kost je +- n uurtje werk en dan nog moet het veertje worden opgezocht.
Dus kosten zijn n beetje onevenredig naar het euvel..
20 cent veertje en 70 euro monteren en veertje zoeken?
Dus zeggen ze kan niet!
Maar kerel doe t gewoon zelf, kost je geen drol.
 
Het is WEL te vernieuwen..
Maar je moet even alles demonteren zodat je bij het asje kunt komen waar het op scharniert.
Ik snap motoport wel, kost je +- n uurtje werk en dan nog moet het veertje worden opgezocht.
Dus kosten zijn n beetje onevenredig naar het euvel..
20 cent veertje en 70 euro monteren en veertje zoeken?
Dus zeggen ze kan niet!
Maar kerel doe t gewoon zelf, kost je geen drol.

Thx ruud,
ga het zeker eens proberen met die kou en pekel rijd ik nu toch niet. veertje is bij nadere inspectie volgens mij niet eens stuk maar gewoon uit gaatje gesprongen al kan ik het niet zo goed zien
 
Thx ruud,
ga het zeker eens proberen met die kou en pekel rijd ik nu toch niet. veertje is bij nadere inspectie volgens mij niet eens stuk maar gewoon uit gaatje gesprongen al kan ik het niet zo goed zien

Ik heb onlangs mijn 98er TDM tankdop uit elkaar gehad (om effe te spuiten) en deze is denk ik hetzelfde , er zit een mini veertje van ongeveer 1mm bij 4mm in en een kogeltje tegengehouden door een lipje waar je direct bij kan onderkant van de dop .
Grootste probleem zal zijn om aan een los veertje te komen, ik zou een oude dop zoeken en 'm daar uit halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan