Latterale kettingspeling?

@martell wat bedoel je met vast/strak stukje in de ketting?
Geen lek in de uitlaat zal aan de opname liggen denk ik;-) klinkt namelijk heel anders dan de opname.

@raymond, volgens mij zijn de tandwielen nog in redelijke staat, in ieder geval de achterste. Zal even foto maken als tijd heb.
 
Niets bijzonder te zien. Staat geen spanning op. Een 1 cilinder zal op deze manier nog veel harder "klapperen".
Ter vergelijking, kijk hier eens even:
 
Laatst bewerkt:
@mechanism, en kan ik daar nog iets aan doen? Betekend denk ik dat ze een beetje vastgekleefd zit ofzo?

Ketting reinigen en dan opnieuw smeren?

Inderdaad wel dik filmpje haha:-)
 
Met de hand voelen of die schakel echt zwaar loopt (gewoon op en neer knikken). Zo ja, ketting en tandwielen/kettingwielen vervangen. Eventueel kan je ook een foto maken van de zijkant van een tandwiel en de foto hier plaatsen, aan de vorm kun je zien of de kettingset aan zijn eind is.

Een ketting is immers zo sterk als de zwakste..
 
Kijk eens goed naar je eigen filmpje
, die schakel met de holle pennen blijft in een wat andere positie staan dan de anderen (beetje gekanteld) alle andere staan vlak.
Dus neem ik aan dat die schakel wat stroever gaat dan de rest van de schakels.
Dat zou het op en neer gaan (dansen) van de ketting kunnen veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Nu je het zegt lijkt het wel zo ja. Qua gevoel niet veel verschil wat ik al zei. Ik zal morgen nog een keer voelen. Maar hoe kan die stroeve schakel dan het opzij bewegen verklaren?(misschien gekke vraag maar ik begrijp graag dat soort dingen)
 
Laatst bewerkt:
Pak op het tandwiel (kettingwiel) je ketting beet en probeer het eens heen en weer te bewegen, net zoals de ketting doet hetgeen je bedoeld..
Er is nog een topic geweest pas geleden hierover, die had zijn ketting set vervangen en die deed dat ook. Heeft hem na laten kijken door een forumlid (monteur) en het was normaal en alles zat gewoon goed.

Ik zie verder ook niets bijzonders aan het geheel. Een ketting staat ook niet strak, dus zwemt een beetje. Als je rijd zal de onderkant waar geen spanning op staat idd een beetje bewegen. Zou niet best zijn als dat niet zo was.
Als je geen vreemde dingen voelt of het een geluid maakt met rijden zou ik er niets aan doen.
Onbelast laten draaien geeft altijd een raar beeld, de ketting staat ook nog slapper dan wanneer je er op zit en rijd.
Hetgeen jij ziet en wat je opvalt zal je bij elke motor zien.

Vertrouw je het niet helemaal laat je er naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan