Welk kettingsmeersysteem?

FoofyCakez

MF veteraan
6 nov 2014
1.234
0
Hey allemaal,

Ik heb onlangs een motor gekocht en hier zat al een kettingsmeersysteem op. Ik heb daarvan geen boekje of iets dergelijks en vroeg me dus af of iemand toevallig kan zien van welk merk dit is en misschien zelfs nog beter, hoe het werkt. :D

Dit is het pookje op mijn stuur. Ik zou niet weten op wat voor stand deze moet staan..

full




En dit is het flesje op m'n motor. Ik kan alleen niet zien of er uberhaupt nog vloeistof in zit.

full


Hulp zou fijn zijn! *O*
 
Laatst bewerkt:
Als ik dat zo zie zit er een harmonicarubber om dat potje ( met daaronder een veer ) dus een soort pomp eigenlijk.

als je dat handeltje aan je stuur nou eens heen en weer beweegt. Gebeurt er dan wat?
 
Als ik dat zo zie zit er een harmonicarubber om dat potje ( met daaronder een veer ) dus een soort pomp eigenlijk.

als je dat handeltje aan je stuur nou eens heen en weer beweegt. Gebeurt er dan wat?

Dat ga ik zo even checken.

Wat betreft de ketting..Die kan ik niet goed zien, zit een kettingbeschermer voor. Van het weekend ga ik wat beter mijn best doen om daar te kunnen kijken, wanneer ik het overdag kan doen.
 
Volgens mij is het een geavanceerde variant van het 'doe het zelf kettingsmeersysteem'.
Is het niet zo dat wanneer je aan de hendel trekt, er druk op het potje komt, waardoor de olie er via het slangetje naar de ketting uit wordt geperst?

Fancy hoor!
 
Zeker mooi in elkaar gezet. Ik denk inderdaad dat het handgemaakt is.
Maar als ik het pookje beweeg zie ik de pomp niet bewegen..
Dus ik ga er zaterdag nog een keer goed naar kijken.. Misschien zit er zelfs wel niet eens olie in.. xD
 
Ik heb van het weekend er nog eens beter naar gekeken. En ook iemand anders heeft er naar gekeken, die er iets meer verstand van heeft. En het is waarschijnlijk inderdaad een zelfgemaakte constructie.
En hij doet het ook nog! Eén keer aan het hendeltje trekken en de ketting wordt gesmeerd. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan