Terugroep actie Aprilia

Deagon

MF veteraan
10 jun 2012
1.443
0
Zwaag/Hoorn
Beste lezers,

Graag jullie hulp.
Mijn broer heeft ongeveer 3 weken geleden een Aprilia Shiver 750 2008 gekocht, de motor heeft 13.000km op de telller.
2 weken geleden heeft mijn broer de motor gestart, de motor startte en sloeg aan. Echter bleef de startmotor draaaien.(ik was er zelf niet bij)
Toen heeft hij een buurman gehaald die vervolgens de accupolen heeft los gehaald.

Vervolgens heb ik de motor naar aangeduwd, om de motor naar mijn huis te krijgen. (hij deed het goed toen, de startmotor draaide niet mee.
Vervolgens ben ik erachter gekomen dat het start relay kapot was, deze heb ik vervangen en de motor startte weer zoals hij hoorde te doen. Het verbaasde me dat de startmotor het gewoon nog deed.

Echter ging ik Afgelopen zaterdag met mijn broer rijden.
Opeens kwam er rook onder de motor vandaan en starrte de motor niet meer.
Gevolg, De startmotor is kapot gegaan en een deuk in de olie filter wat de rook verklaarde.
De motor is opgehaald door de motorzaak (geen Aprilia dealer) waar ze dit hebben geconstateerd.

Op internet lees ik veel van dit probleem en staat er ook bij dat er een terugroep actie si geweest.

De motorzaak heeft niks gezegd over een dergelijke terugroep actie en is van plan een nieuwe startmotor erop te zetten.
Mijn vragen zijn als volgt:
1. Geld de terugroep actie nog nadat ik het startrelay zelf heb vervangen, aangezien de kapotte startmotor een gevolg daarvan is.
2. wat is de beste aanpak? de motorzaak zal ondertussen vast wel een startmotor hebben besteld.
 
Dat is het risico wat je neemt als je hem niet naar een dealer brengt. Als je de facturen nog hebt zou je het kunnen proberen bij de Aprilia dealer, maar ze iets verplichten kan je niet.

Bovendien zit er nogal een verschil tussen een recallcampaign en een wijziging qua onderdeel. Als er geen terugroepactie is geweest maar slechts een gewijzigd onderdeel op de markt is gekomen, kan je daar ook geen rechten aan ontlenen.
 
Laatst bewerkt:
Het is een recall waarbij er een aanpassing is aan het startsysteem, het woord startrelay komt hierin vaak voor. inhoudelijke info over de aanpassingen hierover kan ik niet vinden .
 
Laatst bewerkt:
Shiver Recall

1. Geld de terugroep actie nog nadat ik het startrelay zelf heb vervangen, aangezien de kapotte startmotor een gevolg daarvan is.
2. wat is de beste aanpak? de motorzaak zal ondertussen vast wel een startmotor hebben besteld

als je het startrelais vervangt omdat het defect is, prima toch, daar maakt je een eventueel probleem toch niet erger mee ?
kapotte startmotor gevolg van wat ? het door jou vervangen relais ? volgens bovenstaand bericht zit er iets fout waardoor beiden stuk kunnen gaan.
maar het relais heb je zelf al vervangen, das geluk als ze dat vergoeden, waarom zouden ze.
en als je motor nu bij een niet appie dealer staat zou ik ze maar gauw vertellen van de recall en wat zij er van vinden.

een niet appie dealer kan ook niet alle recalls weten en hangt er ook vanaf of het wel garantie is.als je de motor particulier koopt, hoe moet appie je dan bereiken ? :)

Overigens hoe dan ook succes, het is nooit leuk als er iets stuk gaat :/
 
De motor heeft zo'n beetje 5-10 min gedraaid met een meedraaiende startmotor. vandaar dat ik het al raar vond dat de startmotor nog heel was.

En idd een niet Aprilia dealer heeft geen inzicht over de recalls.

De manier hoe hij het verteld helpt mij op weg LePenZeur :)
Het doel is voornamelijk de dure startmotor vergoed te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan