CBR900RR SC28 Duozitje

26 nov 2014
30
0
Nieuw Bergen
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Mijn naam is Rene,verder zie mijn profiel.
Hoop hier misschien vrienden te maken en misschien een bijdrage aan discussies te kunnen leveren.

Maar nu zoek ik eerst een duozitje voor mijn CBR900RR SC28 bwjr 1993.
Liefst zwart.
Hoop dat iem mij kan helpen.
Heb motor bij Motorport Almere gehaald en had niet in de gaten dat er geen duzitje bij was.
Dacht dat ie onder de seatcover zat en verder geen linker passagiers schepplaat m voetsteun.
Ontbrak ook.
Verder zat er nog maar weinig olie in.
Hoop toch een 70 euro terug te krijgen want zo verkoop je geen motor.
Let normaal goed op maar was zaterdag blijkbaar niet goed wakker.
 
Je koopt een motor die verzekering technisch afgeschreven is, en dan noem je iemand die mee gaat kijken een PRUTSER, waarom???? waar had hij dan naar moeten kijken?
is de motor technisch niet goed, heeft hij technische problemen, of alleen maar cosmetische???

Wat verwacht je van een ruim 20 jaar oude motor, die dingen staan vanaf 750 euro te koop.... en denk je nou echt dat je een motor een dag mee mag nemen voor technisch onderzoek


Nou weet ik niet waar jij die Fireblades hebt zien staan of waar jij ze koopt, maar tot nog toe heb ik er maar één op MP zien staan waarop tot nu toe nog geen 700 euro is geboden, maar die is van 1992.


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
 
Ja maar er staan er ook te koop voor 6000 euro, dus mijn vraag wat hij betaald heeft en staat dat in verhouding met............

En misschien nieuws voor je maar de wereld is groter dan MP
 
Ja maar er staan er ook te koop voor 6000 euro, dus mijn vraag wat hij betaald heeft en staat dat in verhouding met............

En misschien nieuws voor je maar de wereld is groter dan MP



Wist ik echt niet, bij deze dank voor je nieuwsflash.
Maar die op MP is van een particuliere aanbieder, TS heeft hem bij een dealer gekocht, dus zou ik er niks van opkijken dat hij er minstens 1500 voor heeft betaald.
 
Wist ik echt niet, bij deze dank voor je nieuwsflash.
Maar die op MP is van een particuliere aanbieder, TS heeft hem bij een dealer gekocht, dus zou ik er niks van opkijken dat hij er minstens 1500 voor heeft betaald.

dat is een gewone prijs bij een motorzaak,
ik heb er laatst een bij Jager zien staan voor €1750, ik heb er naast gelegen en die was nou niet bepaald netjes.
 
Als je een beetje zoekt, pingelt, en geduld hebt, is het te vinden, maar waar het mij om ging is het volgende...

TS koopt een 21 jaar oude motor.....

en dan gaat hij lopen klagen over het ontbreken van een duo zitje, schertsplaat, en olie niveau....

We weten niets van de prijs, of er wat af geluld is, hoe de hele deal tot stand is gekomen, en laten we wel wezen, motoren van dit bouwjaar en staat vallen niet onder de BOVAG, en zijn vaak "as is " motoren.....
Kopers mogen al blij zijn als 20 jaar oude motoren gewoon doen wat ze doen moeten, en ja heel soms vind je er eentje die van een poetsend oud vrouwtje is geweest, en zitten de eerste banden er nog op, maar meestal worden RR motoren niet bereden als een 125 cc citybike.....

Dus met wat voor een recht kom je hier zeiken, klagen, jammeren over een 20 jaar oud barrel, ipv even creatief te zijn, een paar euro extra investeren, en zo'n ding naar je zin maken
 
Als je een beetje zoekt, pingelt, en geduld hebt, is het te vinden, maar waar het mij om ging is het volgende...

TS koopt een 21 jaar oude motor.....

en dan gaat hij lopen klagen over het ontbreken van een duo zitje, schertsplaat, en olie niveau....

We weten niets van de prijs, of er wat af geluld is, hoe de hele deal tot stand is gekomen, en laten we wel wezen, motoren van dit bouwjaar en staat vallen niet onder de BOVAG, en zijn vaak "as is " motoren.....
Kopers mogen al blij zijn als 20 jaar oude motoren gewoon doen wat ze doen moeten, en ja heel soms vind je er eentje die van een poetsend oud vrouwtje is geweest, en zitten de eerste banden er nog op, maar meestal worden RR motoren niet bereden als een 125 cc citybike.....

Dus met wat voor een recht kom je hier zeiken, klagen, jammeren over een 20 jaar oud barrel, ipv even creatief te zijn, een paar euro extra investeren, en zo'n ding naar je zin maken


Dat klagen en zeiken snap ik ook nooit. Een kat in de zak kopen is nooit leuk, maar niet iedereen kan pingelen, heeft technisch inzicht of kijk op bepaalde zaken die van belang kunnen zijn. Maar om dat nu aan de grote klok te gaan hangen dmv. een forum..?

:N
 
Wow allemaal motorexperts hier en dan ook nog de omstandigheden kennen vh gebeurde.
Als ik mn woord/garantie geef dan kun je daar op rekenen.

Oliepeil was much te laag.
Bij een handelaar verwacht ik zoiets maar bij een motorzaak mag dit eigenlijk niet.
Omdat die kennis v mij zei dat ik niet lang na moest denken maar de motor kopen moest
vertrouwde ik daar op.
Hij is hier in t dorp zelfs monteur geweest,echter nu pas hoor ik v verschillende mensen hier
dat t een prutser was.
Kwam ik later zelf ook nog achter nadat ie mn stuur verlaagde en daarbij de bevestiging vd choke afbrak.

Tuurlijk komen jullie dan weer met het commentaar dat ik m niet aan mn motor had moeten laten en zo kun je doorgaa.
Als je echter nu helemaal niemand kunt vertrouwen.

Hoeveel mensen gaan niet naar het ziekenhuis en komen nog zieker naar huis.
Had je dan ook eerst de behandelende arts eerst moeten screenen voordat je laat behandelen.
Kijk als we dus zo beginnen.

En kan kop-ieter me dan vertellen waar die fireblades v 750 euro te koop staan want op marktplaats en zo staan de meeste v mijn bouwjaar niet onder de 1500 euro te koop.
Dus wel ff opletten.
Was niet de bedoeling om me hier te laten afzeiken maar meer om evt hulp/ervaringen te
verkrijgen.
Kan echter dat verschillende v jullie bij een motorzaak werken en dan zou t niet zo verwonderlijk zijn.

Wat ebay betreft is t naief te denken dat een handelaar met controleerbaar trackrecord
met positieve reacties ook betrouwbaar is.
Dat kun je nl manipuleren.

Als ik zgn een proefrit maak met mn volgende motor weet die zaak echt niet dat ik m ergens laat nakijken.

Duozitje en schetsplaatje gebruik je meestal als je iem achterop wilt nemen WizzAd.

Dat dit me 3 keer gebeurd is dat ik bezeken ben komt omdat ik niet in de motor kan kijken.
En daarbij komt dat je altijd iets over t hoofd kunt zien.
Bij een v mn vorige motoren was ik mn bril vergeten en toen niet gezien dat er haarscheurtjes in de achterband zaten.

Was naar particuliere motors kijken die op fotos mooi uitzagen maar live wrakken waren.
Dat heb ik al 5 keer gehad.
Veel mensen zijn niet echt zuinig op hun spullen en denken dan ook nog goed te beuren vd motor.
Autos v 20 jaar zijn vaak afgejakkerd maar motoren v 20 jaar of ouder niet.
Meeste motorrijders zijn geen echte motorrijders maar rijden alleen m mooi weer.
Rijd zelf elke dag met mn Transalp naar het werk maar zie bijna geen andere motorrijders.
Dus die maken niet zo veel kilometers en die wel veel kilometers maken gaan er soms mee op vakantie of toeren zomers veel.
Dat doe ik er nog bij. :X

In ieder geval de schetsplaat heb ik,alleen duozitje nog.
Daarna sparen voor een NC750X,zuinige betrouwbare motor die lekker rijdt.
 
Er rijdt bijna niemand op een sportmotor met een duo, omdat je stuureigenschappen compleet verneukt worden en het voor beide geen pretje is.

Daarnaast zoals al 28464x gezegd is in dit topic, je hebt als koper ook de plicht om zelf uit je doppen te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Wow allemaal motorexperts hier en dan ook nog de omstandigheden kennen vh gebeurde.
Als ik mn woord/garantie geef dan kun je daar op rekenen.

Oliepeil was much te laag.
Bij een handelaar verwacht ik zoiets maar bij een motorzaak mag dit eigenlijk niet.
Omdat die kennis v mij zei dat ik niet lang na moest denken maar de motor kopen moest
vertrouwde ik daar op.
Hij is hier in t dorp zelfs monteur geweest,echter nu pas hoor ik v verschillende mensen hier
dat t een prutser was.
Kwam ik later zelf ook nog achter nadat ie mn stuur verlaagde en daarbij de bevestiging vd choke afbrak.

Tuurlijk komen jullie dan weer met het commentaar dat ik m niet aan mn motor had moeten laten en zo kun je doorgaa.
Als je echter nu helemaal niemand kunt vertrouwen.

Hoeveel mensen gaan niet naar het ziekenhuis en komen nog zieker naar huis.
Had je dan ook eerst de behandelende arts eerst moeten screenen voordat je laat behandelen.
Kijk als we dus zo beginnen.

En kan kop-ieter me dan vertellen waar die fireblades v 750 euro te koop staan want op marktplaats en zo staan de meeste v mijn bouwjaar niet onder de 1500 euro te koop.
Dus wel ff opletten.
Was niet de bedoeling om me hier te laten afzeiken maar meer om evt hulp/ervaringen te
verkrijgen.
Kan echter dat verschillende v jullie bij een motorzaak werken en dan zou t niet zo verwonderlijk zijn.

Wat ebay betreft is t naief te denken dat een handelaar met controleerbaar trackrecord
met positieve reacties ook betrouwbaar is.
Dat kun je nl manipuleren.

Als ik zgn een proefrit maak met mn volgende motor weet die zaak echt niet dat ik m ergens laat nakijken.

Duozitje en schetsplaatje gebruik je meestal als je iem achterop wilt nemen WizzAd.

Dat dit me 3 keer gebeurd is dat ik bezeken ben komt omdat ik niet in de motor kan kijken.
En daarbij komt dat je altijd iets over t hoofd kunt zien.
Bij een v mn vorige motoren was ik mn bril vergeten en toen niet gezien dat er haarscheurtjes in de achterband zaten.

Was naar particuliere motors kijken die op fotos mooi uitzagen maar live wrakken waren.
Dat heb ik al 5 keer gehad.
Veel mensen zijn niet echt zuinig op hun spullen en denken dan ook nog goed te beuren vd motor.
Autos v 20 jaar zijn vaak afgejakkerd maar motoren v 20 jaar of ouder niet.
Meeste motorrijders zijn geen echte motorrijders maar rijden alleen m mooi weer.
Rijd zelf elke dag met mn Transalp naar het werk maar zie bijna geen andere motorrijders.
Dus die maken niet zo veel kilometers en die wel veel kilometers maken gaan er soms mee op vakantie of toeren zomers veel.
Dat doe ik er nog bij. :X

In ieder geval de schetsplaat heb ik,alleen duozitje nog.
Daarna sparen voor een NC750X,zuinige betrouwbare motor die lekker rijdt.


je ei kwijt nu?

even over het "stuur"verlagen,
als daar de standaard clip-ons nog mee bedoelt wordt zou ik ze niet lager zetten.
deze zitten met een nok in de kroonplaat zodat je bij een noodstop de stuurhelften op de juiste plek houd.
die 2 boutjes zitten maar met 23Nm vast namelijk.
 
@Firebladerocker.

"Duozitje en schetsplaatje gebruik je meestal als je iem achterop wilt nemen WizzAd."



Dat is het hem nou juist. Je gaat, net als 'Master Tommy' ook al aangeeft, toch niet iemand achterop zetten? Zelf heb ik een Yamaha YZF, het kapje eraf, steps uitklappen en er zou iemand achterop kunnen, ik wil dat niet. In mijn optiek is dat vragen om problemen. Als je toch zo nodig iemand achterop wil meenemen zijn er wel betere alternatieven dan een (super)sportmotor.
 
Er rijdt bijna niemand op een sportmotor met een duo, omdat je stuureigenschappen compleet verneukt worden en het voor beide geen pretje is.

Daarnaast zoals al 28464x gezegd is in dit topic, je hebt als koper ook de plicht om zelf uit je doppen te kijken.


Heb 1 x m'n vrouw achterop gehad op de Fireblade (van '98 met seatcover en apart duozitje die ergens op zolder ligt te verstoffen), nooit weer, rijdt voor geen meter en je zit echt niet fijn achterop zo'n ding.

Maar schetsplaat op passagiers voetsteun? Voor zover ik weet zit ie daar niet op. Bedoelt TS niet het hielplaatje bij de rijders voetsteun? Die zitten er nl op met 2 boutjes
 
Laatst bewerkt:
Heb 1 x m'n vrouw achterop gehad op de Fireblade (van '98 met seatcover en apart duozitje die ergens op zolder ligt te verstoffen), nooit weer, rijdt voor geen meter en je zit echt niet fijn achterop zo'n ding.

Maar schetsplaat op passagiers voetsteun? Voor zover ik weet zit ie daar niet op. Bedoelt TS niet het hielplaatje bij de rijders voetsteun? Die zitten er nl op met 2 boutjes
Waarschijnlijk zit de rechter passagiersvoetsteun er nog op tbv de uitlaat. Waarschijnlijk was er geen geld meer voor een nette ophangbeugel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan