Knipper relais omkeren?

Startrekpistool

Die hard MF'er
20 nov 2013
309
0
Vraagje, na led knippers op m'n motor gezet te hebben heb ik het relais vervangen om de knippersnelheid goed te houden.

Maar nu begint het knipperen wanneer ik de schakelaar omzet altijd met 'uit' ipv 'aan'. Ik vind dit storend. Zou het helpen om de draden van het relais andersom te solderen? Heb geen idee hoe zo'n relais precies werkt. Dus als iemand dit vantevoren kan vertellen scheelt mij dat misschien een hoop werk.

Thanks!
 
Niet zomaar omdraaien.
De kans dat het werkt is veel kleiner dan dat het stuk gaat.
Zorg dat je er zeker van bent dat hij goed is aangesloten en ga er mee terug.
 
het relais klikt op het verkeerde moment ? dus als je lampje uit is hoor je de klik of andersom ?

zal vast verklappen dat ik ,zoals het nu geformuleerd is, het antwoord niet weet hoor.
ik probeer te snappen wat je stoort.

ga er mee terug waarheen ?
 
Laatst bewerkt:
Nee, wanneer je de schakelaar op het stuur omzet begint het lampje met uit. Dus er gebeurt een halve seconde niets. Met het oude relais en de gloeilampjes begon het knipperen direct bij aan na omzetten van de schakelaar.
 
Hier hetzelfde, toen ik enkele jaren trug er led knippers op monteerde moest ik het raw relais ook vervangen z`on electronic [ 2-100 watt]. Het viel me toen idd ook op dat dit ff anders werkt, zelf vind ik het niet storend.
Het lijkt mij in deze dat die electronische ff moeten "aanlopen"om gelijk in een keer zo'n vermogen te schakelen.
??
 
Toch maar een korte techische uitleg geven.

Het oude relais werkte op stroomdoorgang. Dat zorgde ervoor dat een draad langer wordt of een bimetaaltje krom buigt waardoor een kontakt open gaat. De stroom stop en het krijgt de kans om af te koelen. Dan sluit het kontakt weer en de RA gaat weer aan. Vandaar dat de RA eerst brand en dan uitgaat.

Het nieuwe realis is een electronische schakeling waar een condensator opgeladen wordt. Als deze vol is schakelt een relais om en de RA gaat branden. Dus hier begint het in de "uit"stand.
 
Toch maar een korte techische uitleg geven.

Het oude relais werkte op stroomdoorgang. Dat zorgde ervoor dat een draad langer wordt of een bimetaaltje krom buigt waardoor een kontakt open gaat. De stroom stop en het krijgt de kans om af te koelen. Dan sluit het kontakt weer en de RA gaat weer aan. Vandaar dat de RA eerst brand en dan uitgaat.

Het nieuwe realis is een electronische schakeling waar een condensator opgeladen wordt. Als deze vol is schakelt een relais om en de RA gaat branden. Dus hier begint het in de "uit"stand.

Sommigen zijn gewoon te lui om een zoekmachine te gebruiken:
Relais - Wikipedia
 
Toch maar een korte techische uitleg geven.

Het oude relais werkte op stroomdoorgang. Dat zorgde ervoor dat een draad langer wordt of een bimetaaltje krom buigt waardoor een kontakt open gaat. De stroom stop en het krijgt de kans om af te koelen. Dan sluit het kontakt weer en de RA gaat weer aan. Vandaar dat de RA eerst brand en dan uitgaat.

Het nieuwe realis is een electronische schakeling waar een condensator opgeladen wordt. Als deze vol is schakelt een relais om en de RA gaat branden. Dus hier begint het in de "uit"stand.
Jaap. :}
 
Het nieuwe realis is een electronische schakeling waar een condensator opgeladen wordt. Als deze vol is schakelt een relais om en de RA gaat branden. Dus hier begint het in de "uit"stand.


Dus......
Als je heel slim bent, heb je hier maar 1x last van.
Gewoon zorgen dat je het knipperlicht uit zet (knopje indrukken) als de RA niet brand.
Dan heeft ie de condensator opgeladen en gaat ie de volgende keer direct aan als je de schakelaar overhaald :p
 
Laatst bewerkt:
Toch maar een korte techische uitleg geven.

Het oude relais werkte op stroomdoorgang. Dat zorgde ervoor dat een draad langer wordt of een bimetaaltje krom buigt waardoor een kontakt open gaat. De stroom stop en het krijgt de kans om af te koelen. Dan sluit het kontakt weer en de RA gaat weer aan. Vandaar dat de RA eerst brand en dan uitgaat.

Het nieuwe realis is een electronische schakeling waar een condensator opgeladen wordt. Als deze vol is schakelt een relais om en de RA gaat branden. Dus hier begint het in de "uit"stand.
Meen je dit nou serieus?
Heb je wel eens gehoord van een afval-vertraging?
Of een a-stabiele multivibrator?
 
Terug
Bovenaan Onderaan