SV 650s 2004 valt uit en bouwt heel langzaam snelheid op

Juliansv650s

MF'er
22 aug 2014
130
0
Almere
Goedenavond,

ik had al moeite om een titel te bedenken..
vanmiddag zoals gewoonlijk met de motor naar het werk gegaan. Met de ketting vastgemaakt, wil vanavond (ongeveer 6 uurtjes later) weer opstappen en dat gaat allemaal zonder problemen.

Rij er zeker een kilometer of 6-7 mee voordat hij wanneer ik wil wegrijden bij een stoplicht afslaat. Nouja, heb hem nog niet heel lang dus heel af en toe gebeurt dat nog. Start hem weer, zelfde verhaal. Geef de 3e keer meer gas bij waarna ik wel wegrijd. Op dat moment trek ik heel langzaam weg. Als ik meer gas bij geef komt ie in toeren ook niet hoger en het gaat allemaal zeer langzaam. Opeens als ik laag in toeren zit en hem terugschakel naar 1 valt hij ook uit. Ben 6 kilometer naar huis nog gereden en ben als de dood dat ik hem nu helemaal kapot heb gemaakt. Mijn telefoon was leeg en zag als enige mogelijkheid terug naar huis te rijden.

In de wijk rij ik normaal gesproken gewoon in zn 2 maar ook dat ging erg moeizaam en stotterig rond de 2000-2500 toeren (in de bocht)

Nou is mijn vraag.. wat kan dit zijn? Ik heb het mijn vaste monteur nog niet gevraagd omdat hij al op een oor ligt gok ik.

Voor alle vragen of iets sta ik open! Alvast bedankt voor de inbreng
 
Laatst bewerkt:
Nee het was inderdaad 1 cilinder maar die loopt. Er is geen ontsteking bij de ander. Sorry heb een lang weekend met werk gehad (7 beginnen 1:30 eindigen, 2 dagen op rij :p). Hij gaat nu de bobine vervangen samen met de bougie en de kabels.
 
Laatst bewerkt:
was het toevallig de voorste ? zit een afwateringsgaatje zodat er geen water aan de bougie blijft staan. als dit verstopt en er blijft teveel water aan de bougie staan, valt die cylinder uit. Eerst nakijken voor je geld spendeert.
 
De bobine zal dan in de werkplaats zijn nagemeten, of de weerstand binnen de specificaties is toch? Dat zou bewijs moeten leveren.

Ik had mijn multimeter meteen gepakt om te kijken of er genoeg spanning op de stroom van de accu zit. Bij jou zal de accu geladen geweest zijn omdat je zo veel hebt gestart. Of ging dit niet zo makkelijk en heb je de motor aangeduwd? Een haast lege accu en een koude motor is het juiste recept voor lopen op één cilinder.

De ontsteking kan daarnaast ook te weinig stroom krijgen als de stekkertjes van de ontstekingsmodule, of de zekering klemmen, wit uitslaan. De ontsteking kan een aardingskabel naar massa hebben die daar, onder een ring en boutje, totaal verroest kan zijn.

Ik denk dat je wel met een gerust hart verder kan rijden, check de olie of er niet veel benzine ingekomen is.
 
Hey goedenavond,

hartstikke bedankt voor alle goede hulp ! Heb hem meteen even opgebeld en hij had inderdaad al die zaken gecontroleerd. Ik krijg helaas geen vonk meer wat er dus op zou duiden dat dat het probleem niet is. Dat rubber heb ik er inderdaad op zitten!

Ik heb gewoon kunnen rijden een heel stuk. In het begin sloeg hij af omdat ik iets hoger in de toeren moest rijden, of een iets lagere versnelling, daarna is hij niet meer uitgevallen. Accu is goed, alles werkt prima. Heb ook niet aan hoeven duwen. Hartstikke bedankt voor de tips! Het is nu wachten tot ik de bobine binnen heb :p. Voor 30 euro gekocht bij een motorzaak (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan