ZX7R natte bougie op 1 cilinder

crazybertje

MF'er
5 okt 2005
151
4
Zoetermeer
Waarde techneuten, ik heb uw kunde nodig!

Vorige week pakte ik de kawa na ca. een maand stilstand. Echter deze keer was anders dan anders. Normaliter wil de Kawa na langere duur wel wat beroerd starten maar na een minuut warm draaien en van de choke af is de volle power voorradig. Alleen nu heb ik een 3 cilinder... onderin heb ik geen kracht maar bij volgas kom ik gevoelsmatig vanaf zo'n 7000rpm weer aan het vermogen maar niet uitmuntend.

wat heb ik nu gedaan:
Ik heb de bougies eruit gehaald en cilinder 1 had een natte naar benzine stinkende bougie met zwarte aanslag. 2,3 en 4 zijn mooi bruinkleurig en droog. Ik heb alle bougiekabels aan weerszijden een paar mm ingekort en weer teruggeplaats met nieuwe bougies.
de carberateurs van 1 en 2 heb ik open gemaakt. De vlotters zijn gangbaar en de naaldjes zijn zacht en mooi kegelvormig. De rubber membramen bovenin zijn heel en alle slangen zijn aangesloten. De rubbers tussen kop en carbs zijn heel en zitten goed.

na de werkzaamheden hieraan en het starten met lege carbs ging het draaien de eerste 2 minuten heel erg goed... mooi zuiver... echter daarna weer pet! :-(

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
 
De vlotters zijn gangbaar zeg je, maar zijn ze niet lek?


wat JB1 bedoelt is dat de vlotter zelf lekt waardoor die "zinkt", de opening wordt dan niet meer afgesloten.
niet lang terug was hier een topic met dat als oorzaak, dit ging echter om een messing vlotter met een scheurtje erin.

of ie bij jou lekt kan niemand zien vanaf hier, dan zul je hem moeten testen.
ik vermoed, afgaand van je post, dat hier de vlotternaald en de zitting zelf gaan lekken,
waardoor de betreffende cilinder verzuipt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je waarschijnlijk al gedaan maar, bougi gecheckt offie (goed) vonkt?

Bij een natte bougie kunnen het naar mijn idee 2 dingen zijn:
Teveel aan benzine; Lekke afsluiting in carb, choke die blijft hangen enz.
Of een bougie die toch niet goed vonkt? ofzo iets
 
Laatst bewerkt:
De vlotter is van kunstof en zat geen druppie vocht in. Dus die zal niet lek zijn. Het lijkt er wel op dat hij echt verzuipt. Het zit hem in de brandstoftoevoer, vonk is aanwezig.
Ik zal de vlotternaald eens vervangen... ook al verwacht ik niet dat het daarin zit.
 
Dikke kans dat er vuil tussen de vlotternaald en zitting zit of de o-ring van de zitting is lek.
Deze bevindt zich om de zitting en kun je bereiken door de zitting eruit te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan