Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

HOBBYMAN

Die hard MF'er
30 mrt 2011
557
26
Bocholt
Deel VI heeft pag. 100 bereikt! Tis het moment voor deel VII.

Laat ze nog maar eens allemaal zien! Ik bijt de spits af met: 't Is weer voorbij die mooie zomer
full
 
Nu kan ik ook niet uitblijven natuurlijk. Hier een foto tijdens ritje naar de Franse ardennen. Met collega bol d'or rijder.
De rode is voorzien van Splinternieuwe NOS uitlaten. De linkse uitlaat in Frankrijk gekocht en de rechtse in England gekocht. Nooit gedacht dat ik er nog ging vinden. Nu gaat de bol voor een 100% restauratie. Enkel nog Tank, spatbord en kapjes opnieuw spuiten. Dit is voor de volgende zomer.
full
 
en vergeet er natuurlijk 1 :o



van



en dit was het eerste B&B moment

 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zomer ben ik een keer zonder benzine gevallen. ;( Heel vervelend en gênant. :o
Toen ik voelde dat mijn bol begon te haperen, draaide ik vol vertrouwen de benzinekraan op stand reserve en dacht nog gemakkelijk tot aan het volgend tankstation te geraken. Maar dat mocht niet baten, de bol ging steeds meer sputteren en viel uiteindelijk stil.

Ik heb de benzinekraan nu eens getest door de tank te laten leeglopen, en inderdaad, op stand reserve komt er geen drup meer uit. Heeft iemand van jullie zo'n benzinekraan al eens open gehad? Valt daar iets aan te herstellen?

Wat ik ook raar vind is dat er maar een dikke liter benzine meer in de tank zat op het moment dat het leeglopen in de normale stand stopte. Ik dacht dat er in de stand reserve nog zo'n 4 liter in de tank hoorde te zijn.
 
Pijpje van de kraan af.

Dat pijpje steekt omhoog en is je normale stand, en als die er niet meer op zit hou je dus geen/weinig reserve over.

even het kraantje lossen en kijken
 
Die van mij, wanneer af is de vraag.
In ieder geval al genoeg kilometers mee gereden en van de zomer zelfs mee op vakantie geweest.

DSC_0089_zpse3473a46.jpg
 
Ik dacht dat er in de stand reserve nog zo'n 4 liter in de tank hoorde te zijn.
Zoals BolletjeBas al zei, zal je kraan stuk zijn, wanneer je geen reserve hebt.

Pas echter op wanneer je een ander kraan zoekt want er zijn door Honda 2 verschillende kranen gebruikt die niet uitwisselbaar zijn.
De eerste 2 types (CB900FZ en FA) hebben 16mm schroefdraad op de tank en heeft de moer van de kraan een sleutelmaat 22. Deze kranen hebben 4,5 liter reserve.
De overige types (CB900FB, FC en FD) hebben 18mm schroefdraad op de tank en heeft de moer van de kraan een sleutelmaat 24. Deze kranen hebben 2,5 liter reserve.
Wanneer je je verbruik weet, kun je dus een beetje een schatting maken hoe ver je nog op je reserve kunt rijden. ;)

Edit: de FC en FD hebben geen 18mm, maar 20mm schroefdraad. Er zijn dus 3 verschillende aansluitingen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan