Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Echter heb ik een probleem met het monteren van de open schetsplaten aan de rechterkant.

full


Links stoot de as van de rem net tegen het frame. En ik krijg hem met geen mogelijkheid bij de schroefdraad die je ziet. Dit is de as die door de achterbrug loopt.

Iemand tips?

Moet ik van de openschetsplaat de as eruit halen en daar van de dichte schetsplaten inzetten? Of juist een beete uit het frame weghalen. Echter zit hier ook een bout in vast.
 
Hallo,

Ben nieuw hier, heb onlangs een boldor 750 van 1981 opgeknapt en deze loopt nu weer.
Gisteren een rondje gereden en alles werkt zo als het moet, alleen laadt hij niet bij.
Dus daar moet ik nog ff naar kijken wat er aan scheelt de dynamo of de spanningsregelaar.
Zal ook nog ff een foto proberen er op te zetten.
 
Heb de koolborstels nagekeken, er zit wel verschil in lengte tussen beide borstels.
1 zit met het streepje gelijk met de houder de ander heeft nog een mm of 2-3 dan staat ook die met het streepje gelijk met de houder. Weet niet of de korte nog wel contact maakt.
Hoever mogen deze afslijten?
Wat is de lengte als ze nieuw zijn?
En waar kan ik deze kopen?

Heeft iemand antwoord op mijn vragen,
BVD
Peter
 
Koolborstels vervangen voor nieuwe, nog geen resultaat.
Verder alles nagemeten,accu goed, stator goed, rotor zag er niet goed uit,rotor gehaald bij de motorsloop, ook daarmee geen resultaat, dus oude er weer op. Bleef eigenlijk alleen de spanningsregelaar over deze ook gehaald bij de motorsloop( kreeg er 2 mee om te proberen) erop gezet, gestart en ja hoor hij laad weer bij. Dus de spanningsregelaar was de boos doener.
 
Koolborstels vervangen voor nieuwe, nog geen resultaat.
Verder alles nagemeten,accu goed, stator goed, rotor zag er niet goed uit,rotor gehaald bij de motorsloop, ook daarmee geen resultaat, dus oude er weer op. Bleef eigenlijk alleen de spanningsregelaar over deze ook gehaald bij de motorsloop( kreeg er 2 mee om te proberen) erop gezet, gestart en ja hoor hij laad weer bij. Dus de spanningsregelaar was de boos doener.
full
 
Ik heb wel interesse in deze bike, wat bedoel je met rode vlak, is hij niet origineel in deze kleur?
Hoor het graag!

Dat over het rode vlak gaat niet over die honda maar over de teller van theo. Kleur is dus origineel
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die rubber ringen waar je tellers in zitten, dat die "op" zijn eens kijken of ik die kan vinden en dan vervangen . Daarna de teller (naald) maar weer lijmen.
 
Heren
heb hier ooit gelezen dat iemand zijn oliefilter had vervangen door zo'n zwarte met metalen behuizing.
een "mof" in de schroefdraad en hierop zo'n metalen filter en dan heb je geen afdekkapje meer nodig.
De mijne lekt daar nogal gemakkelijk.

Maar ik heb al een ganse avond gezocht en vind het niet meer terug!
Wie helpt?

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan