Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Wie weet hoeveel ik maximaal de kop mag vlakken,
We moeten van een kop 0.32mm afhalen maar komen we dan nog weg met de ruimte tussen klep en zuiger?
Of voor de zekerheid bv een dikkere voetpakking monteren?

Ik denk dat je hier niet zo snel een antwoord op deze vraag zult krijgen. Probeer het eens op het forum van de boldorclub.
 
Klopt, maar die 39er die wij hebben liggen is korter. Ik vermoed dat er door een vorige eigenaar aan geknutseld is.
Dezelfde vorken (maar met andere lengtes) zijn vroeger ook voor andere modellen gebruikt (bv. CX-en, Goldwings en diverse Custom en/of US-modellen). En als je een losse voorvork koopt, is de herkomst soms onduidelijk.
 
Hij remde wat vaag de laatste ritjes, blokken waren niet best dat wist ik, maar zo !!
Nu "echte"Brembo's op de Bol.
full
 
Ik vind het nog netjes, Theo.
Als het blokje een slijtage indicator zou hebben gehad, had hij nu aangegeven dat hij vervangen zou moeten worden. Je gevoel is dus perfect.
Mooi vlak afgesleten ook. Niks mis mee, maar wel aan vervanging toe. Ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn met de Brembo's.
 
Ik vind het nog netjes, Theo.
Als het blokje een slijtage indicator zou hebben gehad, had hij nu aangegeven dat hij vervangen zou moeten worden. Je gevoel is dus perfect.
Mooi vlak afgesleten ook. Niks mis mee, maar wel aan vervanging toe. Ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn met de Brembo's.


Ik ook kan niet wachten, maar in Maart mogen we pas weer, maar het weer is nu toch niet veel.
Beetje sleutelen in de schuur,ook leuk.
 
Dezelfde vorken (maar met andere lengtes) zijn vroeger ook voor andere modellen gebruikt (bv. CX-en, Goldwings en diverse Custom en/of US-modellen). En als je een losse voorvork koopt, is de herkomst soms onduidelijk.

Dat zou ook goed kunnen inderdaad, het is nu opgelost iig. Helaas voorlopig weinig tijd ivm drukte op het werk -O- en de Ktm heeft ook nog wat onderhoud nodig, moet de remblokken van m'n auto ook nog vervangen.
Dus vrees dat de bol d'or even op pauze staat.

En wat die remblokken van Theo betreft: mooi op tijd als je het mij vraagt. En zoals Hans zegt, mooi vlak afgesleten, zien er netjes uit. Ben ook benieuwd hoe de brembo's bevallen. Waren de blokken duur?
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ook goed kunnen inderdaad, het is nu opgelost iig. Helaas voorlopig weinig tijd ivm drukte op het werk -O- en de Ktm heeft ook nog wat onderhoud nodig, moet de remblokken van m'n auto ook nog vervangen.
Dus vrees dat de bol d'or even op pauze staat.

En wat die remblokken van Theo betreft: mooi op tijd als je het mij vraagt. En zoals Hans zegt, mooi vlak afgesleten, zien er netjes uit. Ben ook benieuwd hoe de brembo's bevallen. Waren de blokken duur?
Ik reed altijd met blokken van 18.50 maar toerritje Eifel gaf iedere keer remproblemen,dus ik wilde wat anders, vandaar. deze kosten 29.50 ,naar ik dachtzijn die van Ferodo nog ietsje duurder.
 
Onderstaand hoort eigenlijk thuis op het cbx-topic, maar meestal krijg ik daar geen reactie. Vandaar dat ik dit hier even post.

Ik had een lekje aan de aftapschroef van één van de carburatoren van mijn cbx. Ik kreeg het niet opgelost met het vlotterbakje gemonteerd, dus heb ik het afgenomen. Ik heb nu de kraag waar de conische aftapschroef tegenaan wordt gedraaid proper gemaakt en dat probleem lijkt nu opgelost.

Nu wil ik het vlotterbakje terug monteren, maar zou ook de dichting gelijk willen vervangen, want die is plat gedrukt. Op cmsnl vind ik aleen een complete set dichtingen voor de ganse rij carberatoren. Weet iemand van jullie of ik ergens zo één dichting apart kan kopen (honda-dealer?) of heeft iemand soms nog één liggen?

Dit bedoel ik:
full

full
 
ik zou voor een keyster reparatie set gaan.
Als de dichting dezelfde is als voor de 900 bol vind je deze op eboy link
is de dichting niet hetzelfde al de 900 bol dan zou je het via deze link kunnen aankopen.
Succes. CBx , prachtige fiets trouwens.
 
Zie dat bedoel ik nu: je stelt hier een vraag en vrijwel onmiddellijk een bruikbaar antwoord *O*
Dank u wel :}
 
Hallo.

Ik heb ook ooit een losse vlotterbak pakking willen kopen voor mijn 900 maar een revisie setje van Keyster was goedkoper als een originele pakking.
Dus nu heb ik een paar van die setjes thuis liggen als reserve.
De setjes heb ik trouwens gewoon bij een motorzaak besteld.

Groeten en succes ermee.
 
Dat zou ook goed kunnen inderdaad, het is nu opgelost iig. Helaas voorlopig weinig tijd ivm drukte op het werk -O- en de Ktm heeft ook nog wat onderhoud nodig, moet de remblokken van m'n auto ook nog vervangen.
Dus vrees dat de bol d'or even op pauze staat.

En wat die remblokken van Theo betreft: mooi op tijd als je het mij vraagt. En zoals Hans zegt, mooi vlak afgesleten, zien er netjes uit. Ben ook benieuwd hoe de brembo's bevallen. Waren de blokken duur?

CX heeft nooit 39mm vork gehad
en een 19" past gewoon in een 39mm vork
is dezelfde vork alleen dikkere poten
 
Ik kreeg van iemand de tip om ook het pijpje (zie rode pijl) te controleren op lekken. Was niet bij mij opgekomen... En idd pijpje lekt :( Ongeveer op halve hoogte. Hoe kan zo'n pijpje nu gaan lekken? Daar komt toch geen druk op of zo?

full
 
Ik zou alles eens in een ultrasoon badje doen .:(

pijpje is de overloop en met een gaatje erin vult je vlotterkamer maar tot daar , ik zou t effe reinigen en een druppeltje tin erop.
 
Laatst bewerkt:
Voila, bakje ultrasoon gereinigd, pijpje gesoldeerd. Onderaan de voet van het pijpje zit een nogal dikke druppel tin (a/d pijl), maar de lekken zijn dicht. Zowel aan de voet als halverwege het pijpje zat een lek. Blijf het vreemd vinden. De dikke druppel tin aan de voet, ga ik maar laten zitten. Het stoort daar de werking v/d carburator niet en nu is het dicht. Als ik de boel weer ga verwarmen, misschien niet meer.

full
 
Ik heb nog een irritant prulletje dat ik deze winter graag eens zou verhelpen. Misschien heeft iemand een tip voor mij.

full


Ik heb bovenstaande foto van het net geplukt. Ik heb een soortgelijke chokeknop, zowel op mijn bol d'or als op mijn CB250N. Allebei hebben die het mankement dat die chokeknop niet goed op zijn plaats blijft als die uitgetrokken is. Nu trek ik die uit en klem dan rond het metalen staafje een haarspeld.

Je kan de schuifweerstand verhogen d.m.v. het aandraaien van een schroef die er dan voor zorgt dat het staafje feller gekneld wordt. Maar dat haalt bij mij niks meer uit. Ik heb bij mijn CB250N al eens de chokekabel vervangen, maar al snel had die opnieuw hetzelfde probleem.

Nu had ik het idee om rond dat staafje een nauw passend o-ringetje of zo aan te brengen. Maar ik krijg om te beginnen de zwarte kunstof knop al niet van het staafje. Zit dat geschoefd of gelijmd?
 
Gelukkig nieuwjaar!
Het zal voor iedereen wel iets anders betekenen, maar een goede gezondheid en veel mooi weer zal iedereen wel kunnen gebruiken zeker? Dat wens ik jullie dan alvast allemaal toe.

Nog een paar fotookes van de chokeknop. Op de eerste foto zie je de plastic huls die een aantal inkepingen heeft. Door de plastic moer, die daar overheen komt, aan te draaien krijgt de metalen pen meer "sleep", waardoor de knop in "choke-op-positie" blijft staan. Als die huls afslijt werkt dat dus niet meer goed, waardoor je de knop moet blijven vasthouden of er iets rond klemmen, zoals ik nu doe.

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan