Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Inmiddels al een paar jaar geen bol meer maar ik lees nog steeds mee.
Tijdens het opruimen kwam ik de volgende dingen nog tegen.
Een manual voor de F2 en stikkers voor de zijkapjes links en rechts. Stikkers zijn voor een F
Ik hoef ze zelf niet meer maar misschien kan ik er hier nog een liefhebber een plezier mee doen.
Als iemand er belangstelling voor heeft hoor ik het graag.

360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels al een paar jaar geen bol meer maar ik lees nog steeds mee.
Tijdens het opruimen kwam ik de volgende dingen nog tegen.
Een manual voor de F2 en stikkers voor de zijkapjes links en rechts. Stikkers zijn voor een F
Ik hoef ze zelf niet meer maar misschien kan ik er hier nog een liefhebber een plezier mee doen.
Als iemand er belangstelling voor heeft hoor ik het graag.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Eric, je hebt ook van mij een PM!
 
Kan iemand me helpen aan de maten van een originele CB900F achterbrug? Ik heb de originele niet meer, en wil nu op basis van de originele maten een FZR100 achterbrug voorzien van de juiste stereo vering punten.

Ik wil graag weten wat de afstand is tussen:
- de frame as (A) en de achteras (B)
- hoe ver de vering bevestiging (C) ten opzichte van (A) staat
- hoe hoog de vering bevestiging (C) ten opzichte van de middenlijn van de brug is.

In de tekening heb ik de punten aangegeven.


Bedankt alvast :}
full
 
In het cbx-1000 topic zag ik de restauratie van tommylee. Het koppelingsdeksel van mijn cbx is een klein beetje geoxideerd en ik zou dat graag (laten) restaureren:
full


Heeft iemand van hier daar ervaring in of weet een goed adres? Ik heb via mijn kennissenkring dit adres gekregen, maar dat is in Engeland. Kent iemand het werk van deze firma?
 
Poetsdoekje,tijd, ook leuk als je het op zie knappen onder je handen toch?\
[afbeelding]

\
Yep, helemaal mee eens Theo. Het liefst zou ik het zelf doen. We hebben "samen" nog ooit een wedstrijdje kleppendeksel polieren gedaan, hier op het forum. Herinner jij je dat nog?

Voor de bol d'or volstond "bling-bling". De CBX heeft nog maar heel weinig km's en die wil ik zo dicht mogelijk bij origineel houden. Sowieso ga ik op zoek naar een ander deksel om op te knappen. Het deksel dat er nu op staat, laat ik intact.
 
Kreeg afgelopen week een berichtje van de richter dat het frame klaar was. Dus vanochtend de Bol weer opgehaald in Waddinxveen *O*
Balfhoofdshoek was door een klap een graadje scherper geworden, en het wiel stond bijna een graad uit het lood.
Nu weer allemaal netjes ruim binnen de toleranties die Honda tijdens de productie hanteerde.
Motor frame staat weer thuis op de brug:
IMG_20170121_125420_zpsuyngftm1.jpg


Het blok van de donor (met kapotte naks en versleten nokkenasketting) in de motorsteun gehangen voor demontage.
Bruikbare delen worden schoongemaakt en bewaard. De rest kan weg.
IMG_20170121_153357_zpsbjlcdc8g.jpg


:W
 
Laatst bewerkt:
Vanavond als de mieter (ben aan het tegelen bij mn zoon ) het achterrem gebeuren er af gesleuteld, schoongemaakt en een nieuw binnen werkje in het cilindertje gezet.
full
 
Goed bezig Theo! Die bol van jou wordt flink verwend!

Ik kreeg deze foto's van m'n pa toegestuurd:
IMG_20170128_145459_zpspgipuwjy.jpg

IMG_20170128_145442_zps6p9bmdu1.jpg


Dit is het blok van de donormotor, waarvan we wisten dat hij motorisch niet best was.
Lijkt erop dat hij zonder olie, of met sterk vervuilde olie gereden heeft ofzo.
Aardige slijtsporen op de zuigers en in de cilinderwanden.
 
Goed bezig Theo! Die bol van jou wordt flink verwend!

Ik kreeg deze foto's van m'n pa toegestuurd:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is het blok van de donormotor, waarvan we wisten dat hij motorisch niet best was.
Lijkt erop dat hij zonder olie, of met sterk vervuilde olie gereden heeft ofzo.
Aardige slijtsporen op de zuigers en in de cilinderwanden.

Gelukkig het Donorblok, hopelijk is het originele blok in betere staat anders wordt het opknappen wel een erg kostbare aangelegenheid! 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan