Kawasaki LTD 700 uit 1984

mrmotor2

MF'er
6 okt 2008
203
0
Sinds kort komt er een hels fluitend geluid uit deze motor waarbij de milesteller begint te zwaaien.
Af en toe stopt het een komt er een "gorgelend" uit.
Het fluitend geluid, waarbij iedereen ons dan blijft nakijken, is alleen te horen tijdens het rijden.
Wat waar moet ik zoeken?
Suggesties wat te doen.
Mag nu de weg toch niet op vanwege de oldtimersregeling, dus klussen.
 
Een plakker heeft in mijn geval geen zin omdat de teller moet worden vervangen (is kapot).
De andere teller die ik op het oog heb is een snelheidsmeter in km 's. Uiteraard kan ik deze snelheidsmeter plaatsen maar ik neem aan dat hij in mijn geval, amerikaanse LTD 700, niet de snelheid in km's aangeeft.
Ach zo.
Nou dan klaar :)
 
Bijvoorbeeld:

http://www.svriders.net/belgium/content/view/171/78/

Start een klein zoektochtje op het web.
(met alle Duitse en Engelse varianten op de zin: "kilometerteller plaat vervangen")
Er staan óók filmpjes op YouTube over het vervangen van een de kilometerteller plaat.
Op Ebay worden vervangings teller platen in grote diversiteit aangeboden.
(je kunt ze ook laten maken)

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de verwijzing maar mijn snelheidsmeter is kapot, zie mijn foto's. Mijn vraag was meer of het mogelijk is de kapotte miles-teller te vervangen door een snelheidsmeter met km verdeling en dat de aangegeven snelheid dan gelijk is aan de kapotte teller. Maar wellicht dat anderen er ook baat bij hebben met uw verwijzing. Nogmaals bedankt. Ik denk dat ik maar moet uitproberen met de snelheidsmeter te rijden met km-schaal.
 
Snelheidsmeter met alleen km verdeling gemonteerd.
Moet nu de binnenkabel maar eens flink invetten want het geluid is nog niet verdwenen.
Voordat weer de wijzer van de teller kapot wordt gedraaid.
Anders een nieuwe kabel kopen.
Blijkt toch moeilijk aan gebruikte onderdelen te komen voor dit type motor.
We blijven zoeken en anders toch maar de motorzaak.
 
Bedankt voor de verwijzing maar mijn snelheidsmeter is kapot, zie mijn foto's. Mijn vraag was meer of het mogelijk is de kapotte miles-teller te vervangen door een snelheidsmeter met km verdeling en dat de aangegeven snelheid dan gelijk is aan de kapotte teller.
Beter laat dan nooit, maar Ja, dat werkt gewoon en geeft correct aan. Het interne binnenwerk van beide tellers is gewoon gelijk.
wat onderdelen betreft: breid je zoektocht eens uit naar (K)Z750
 
Vandaag ben ik er inderdaad achter gekomen dat je ook moet kijken naar onderdelen voor het type KZ750LTD. Ook hiervoor bedankt.
Tot nu toe echter een verhaal zonder eind in mijn geval. Nieuwe kabel snelheidsmeter geplaatst en na 10 km begon het "jankend" geluid weer. Kijken of ik de (sloop-) teller kan ruilen want het geluid komt net als mijn vorige teller uit de teller zelf. Zou heel toevallig zijn dat beide tellers inwendig niet goed zijn. We zien wel weer.
 
Ik ga de klok nu demonteren en kijken hoe het er van binnen uitziet en of ik, als leek, er iets aan kan doen. Trouwens ben net terug van weer een proefritje, gaan de lampjes aan de kant van de toerenteller fel branden en even later kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan