Triumph Speed Triple topic deel 46

Status
Niet open voor verdere reacties.
imagejpg1_zps4b7542f8.jpg


Klaar voor de winterstalling!! Met 2 mindere banden en de storing erin, beter even wachten tot volgend jaar maar lijkt me...
 
Nee. Willem Sleutel is een autoriteit op het gebied van Speeds.
LOL, Willem weet niet eens wat MF is of het interesseerd hem niet veel.
Gelukkig heeft hij meer verstand van Triumphs. :+

mm ik heb alleen nog een actueel email adres |(
Ik heb Willem S zijn nummer wel, maar ik heb Bas (degene die hier vroeg om zijn nummer) ondertussen het mailadres van Willem gemaild.
 
de witte ros hier staat op stal -O-


Ik had hem ook beter bijna kunnen laten staan. Wil ik linksaf slaan een zijweg in, zie ik een auto heel kort achter mij rijden al een paar 100 m. Rijd ik al op de middenstreep met braaf de richtinaanweizers aan en toch nog inhalen die idioot. Bezopen tor.

Ga dan maar aan de kant want remmen dat doen ze niet meer. Bovendien heb ik mijn speedy lief en mijn leven ook


B|
 
Ik had hem ook beter bijna kunnen laten staan. Wil ik linksaf slaan een zijweg in, zie ik een auto heel kort achter mij rijden al een paar 100 m. Rijd ik al op de middenstreep met braaf de richtinaanweizers aan en toch nog inhalen die idioot. Bezopen tor.

Ga dan maar aan de kant want remmen dat doen ze niet meer. Bovendien heb ik mijn speedy lief en mijn leven ook


B|

Gelukkig goed afgelopen!
 
LOL, Willem weet niet eens wat MF is of het interesseerd hem niet veel.
Gelukkig heeft hij meer verstand van Triumphs. :+Ik heb Willem S zijn nummer wel, maar ik heb Bas (degene die hier vroeg om zijn nummer) ondertussen het mailadres van Willem gemaild.

:) Dat heb ik ook gedaan ;)
 
Ik had hem ook beter bijna kunnen laten staan. Wil ik linksaf slaan een zijweg in, zie ik een auto heel kort achter mij rijden al een paar 100 m. Rijd ik al op de middenstreep met braaf de richtinaanweizers aan en toch nog inhalen die idioot. Bezopen tor.

Ga dan maar aan de kant want remmen dat doen ze niet meer. Bovendien heb ik mijn speedy lief en mijn leven ook


B|

kunnen ze hier ook wat van B|
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem ook beter bijna kunnen laten staan. Wil ik linksaf slaan een zijweg in, zie ik een auto heel kort achter mij rijden al een paar 100 m. Rijd ik al op de middenstreep met braaf de richtinaanweizers aan en toch nog inhalen die idioot. Bezopen tor.

Ga dan maar aan de kant want remmen dat doen ze niet meer. Bovendien heb ik mijn speedy lief en mijn leven ook


B|
Ik ben het volledig met je eens. Helaas staat de ander wel in z'n recht, "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" hoe stom het in zo'n situatie ook is.
 
Begrijp je redenatie niet. Als je voorgrsorteerd staat om linksaf te slaan, dan heeft de ander geen enkel recht om je in te halen. Doe je toch ook niet las er een auto staat.

Ik had hem ook beter bijna kunnen laten staan. Wil ik linksaf slaan een zijweg in, zie ik een auto heel kort achter mij rijden al een paar 100 m. Rijd ik al op de middenstreep met braaf de richtinaanweizers aan en toch nog inhalen die idioot. Bezopen tor.

dus op de zelfde weg en ja het is echt zo dat doorgaand verkeer dan voorrang heeft
 
Ach ja, als we dan toch bezig zijn.
Anderhalve week geleden na de eerst nachtvorst ook bijna van de weg gereden door een sukkel die het niet nodig vond om de zijruiten van z'n auto schoon te krabben... :( :(
 
Ik had hem ook beter bijna kunnen laten staan. Wil ik linksaf slaan een zijweg in, zie ik een auto heel kort achter mij rijden al een paar 100 m. Rijd ik al op de middenstreep met braaf de richtinaanweizers aan en toch nog inhalen die idioot. Bezopen tor.

dus op de zelfde weg en ja het is echt zo dat doorgaand verkeer dan voorrang heeft

Is het niet zo dat je niet kan/mag inhalen op een kruising?
Volgens mij maakt de auto een artikel 5 overtreding (het in gevaar brengen van een verkeersdeelnemer).
Stel dat er iemand uit de zijstraat kwam... dan draait hij dus direct frontaal op de inhalende auto...... Daarom mag je niet op een kruising inhalen (en niet parkeren in nabijheid van een kruising).
 
Beste Triumph rijders
mijn naam is Jeroen
een tijdje geleden heb ik voor iemand zijn 1050 speedtripple van 2006 gerepareerd
Hij had toen de bekende gebroken nokkenas
Nu ligt hier in de schuur nog een blok wat hij als donor wilde gebruiken
ik heb er een paar dingen van gebruikt maar de rest ligt hier nog
misschien heeft iemand van jullie intresse om het voor een zacht prijsje over te nemen
ander zet ik het op een verkoop site
het gaat om een 1050 blok
de kop is gescheurd geweest en is gelast ( niet op mijn manier )
er zitten 2 kromme kleppen in
tandwieltje op de krukas van de nokkenasketting en de ketting zijn kapot en het slechte type spanner zit er in
en de dynamo en start motor missen
voor de rest kan je nog veel gebruiken als de bak, krukas, klepdeksel carters enz enz is nog prima in orde
het blok heeft 33.000 gelopen.
bij intresse stuur ff een pb
Groeten Jeroen
 
Is het niet zo dat je niet kan/mag inhalen op een kruising?
Volgens mij maakt de auto een artikel 5 overtreding (het in gevaar brengen van een verkeersdeelnemer).
Stel dat er iemand uit de zijstraat kwam... dan draait hij dus direct frontaal op de inhalende auto...... Daarom mag je niet op een kruising inhalen (en niet parkeren in nabijheid van een kruising).

Hoe ligt de aansprakelijkheid bij aanrijdingen waarbij er sprake is van bijzondere manoeuvres?
Wanneer u een bijzondere manoeuvre in het verkeer uitvoert, bent u verplicht het overig verkeer voor te laten gaan. Ontstaat er tijdens zo'n manoeuvre een aanrijding, dan bent u hiervoor aansprakelijk.
Onder bijzondere manoeuvres in het verkeer vallen:
• Wegrijden uit parkeerstand;
• Achteruitrijden;
• Een inrit oprijden;
• Vanuit een uitrit de weg oprijden;
• Keren;
• Van een invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden
• Van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden;
• Van rijstrook wisselen.

Gedeelde aansprakelijkheid
Na een aanrijding waarbij zowel u als de tegenpartij een bijzondere manoeuvre uitvoerde, bent u meestal beiden deels aansprakelijk.

Bron: ARAG.nl
 
Laatst bewerkt:
bedankt iedereen die me heeft geholpen om Willem te 'vinden'. Had em nodig voor een koppelingskorf van een T595 te repareren, ben er nu maar zelf aan begonnen en stelde eigenlijk niets voor..... :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan