Triumph Speed Triple topic deel 46

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen ervaring met RK kettingen.
Zijn het een beetje goede kettingen?

Waar bestelt je ze, de meeste leveranciers "smeren" je een d.i.d ketting aan. :P

En die Supersprox tandwiel, is alleen in 45 tands te krijgen?


RK kettingen zijn de beste , en gaan lang mee zonder problemen :Y

RK kettingen gewoon via internet , op Ebay staan leuke aanbiedingen.
Zelfs de nieuwste topmodel voor 125 Euro ( in de winkel betaal je er zomaar 200 Euro voor ) de iets mindere voor onder de 100 Euro.

Supersprox zijn in div. aantal tanden te bestellen.
 
Op de pinkers na een zeer fraaie Speed hoor


Ik vind die kleine led knippers weer helemaal niks , heb ik het nog niet eens over de kwaliteit.

Dure dingen met soms gefreesde alu. behuizingen en dan een slecht Chinees kartonnen printplaatje erin die kapot trillen.

Buiten dat die dingen in het zonlicht slecht zichtbaar zijn , zitten ze er niet op voor het mooie maar voor richting aan te geven. _O-
 
Zonde man '(
Moet je iets hebben waarbij je nog meer rechtop zit dan?

Nee ik krijg last van mijn stuitje.
Afstand voeten zitvlak zijn daar de oorzaak van schijnbaar B|

Heb er al een race rem schakel setje op gezet en alle standen uitgeprobeerd.
Maar het mag niet baten.

Het grappige is dat ik daar op mijn racers nooit geen last van heb.
Dus ik denk dat ik er teveel rechtop op zit.
 
Nee ik krijg last van mijn stuitje.
Afstand voeten zitvlak zijn daar de oorzaak van schijnbaar B|

Heb er al een race rem schakel setje op gezet en alle standen uitgeprobeerd.
Maar het mag niet baten.

Het grappige is dat ik daar op mijn racers nooit geen last van heb.
Dus ik denk dat ik er teveel rechtop op zit.
Jij zit liever wat meer voorover op je balzak? :+

Misschien een ander zachter zadel? Of clipons op de Speed proberen?

Ik zou in jouw geval dan wel eerst een dagje een supersport huren/lenen en daar ook minimaal 500 km op 1 dag mee rijden om het zeker te weten.
 
Laatst bewerkt:
...en het grappig is, dat ik om exact de 'andersom-reden' bijna nooit meer op de Sportboxer rijdt...
...heb nog niet zo gek lang geleden een fractie hogere stuurhelften gemonteerd, maar eigenlijk vind ik de 'voor-over-hang-positie' steeds minder prettig... :/

...speel zelfs heel erg met het idee om het karretje ter verkoop aan te bieden...
...daarom afgelopen vrijdag alvast maar wat 'verkoop-plaatjes' gemaakt...

...just in case, zeg maar... :/

[afbeelding]
Zonde, want het is een plaatje om te zien.........maar wees ook realistisch.

Als je nog maar weinig op deze rijdt en je hebt een 2e motor waar je minimaal net zoveel schik mee hebt, waarom zou je hem er bij houden?
In waarde vermeerderen gaat het hem niet worden........of je moet nog andere plannen hebben.
 
Morgen , weer jammer dat het voor de zoveelste keer op de zaterdag regent :r

Gisteren het rood gepoedercoate subframe opgehaald en gemonteerd.

Daar na de Akrapovic dempers erop en moet de Speed maar eens klaar zijn _O-

Ik weet dat ik dat al meer heb gezegd :$

Even vlug een foto geschoten zal eens een paar mooie moeten maken , al zal dat vandaag niet worden denk ik :(

[afbeelding]


[afbeelding]


Ook nog de tankpad verwijderd , werd mij toch te druk.

Alleen beschadigde de witte streep op de tank en moest die ook gelijk op nieuw geplakt worden ( blij dat ik nog wat had liggen )

Klinken netjes die Akra's :9~ ( met DB killers uiteraard )

Het lage gewicht van de Akra's is goed te merken met sturen , heb alleen nog weinig extra's kunnen merken met vermogen al heb ik maar een kort stukje gereden.

Ook nog een Supersprox tandwiel met 2 tandjes groter gemonteerd en ondanks dat ik ze een beetje kitscherig vindt staat het gemonteerd niet onaardig. :$
Past wel bij het Ohlins goud op de Speed :Y

Merk allen niet veel van die 2 Tanden meer , bij andere motoren in het verleden merkte ik er veel meer van. :?

Zag alleen bij de DID ketting die er pas 10.000KM op ligt dat er 3x X-ringen zijn beschadigd , er steken stukjes tussen de schakels uit |(

full



Eens horen wat ze bij DID er van vinden , zal wel een nieuwe RK ketting worden waar ik veel betere ervaringen mee heb.

2mc973s.jpg


Foto is van vorig jaar begin van de Zomer.

Ik zie schone kettingen en kettingwielen, daar zou zomaar eens de oorzaak kunnen liggen van de kapotte x-rings. De motortoko's staan vol met middeltjes om kettingen te reinigen, maar zou je eigenlijk helemaal niet moeten doen. Alleen als je met je fiets door het zand loopt te baggeren is schoonmaken noodzakelijk.
Op straatfietsen doet het meer kwaad dan goed, alleen goed vet houden is veel beter voor de levensduur van de ketting/x-rings. Je legt al de troep bloot wat anders ingekapseld zit in het vet.

Ik heb al aardig wat DID setjes versleten zonder schoonmaken, allen met hele goede levensduur.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie schone kettingen en kettingwielen, daar zou zomaar eens de oorzaak kunnen liggen van de kapotte x-rings. De motortoko's staan vol met middeltjes om kettingen te reinigen, maar zou je eigenlijk helemaal niet moeten doen. Alleen als je met je fiets door het zand loopt te baggeren is schoonmaken noodzakelijk.
Op straatfietsen doet het meer kwaad dan goed, alleen goed vet houden is veel beter voor de levensduur van de ketting/x-rings. Je legt al de troep bloot wat anders ingekapseld zit in het vet.

Ik heb al aardig wat DID setjes versleten zonder schoonmaken, allen met hele goede levensduur.
Daar ben ik het voor een deel wel mee eens.........met straatfietsen weet ik niet eens wat er onder lag, gewoon wat de motorzaak in huis had of goede ervaring mee had.

Maar met de circuitmotor, had ik altijd DID en nooit geen gezeik.......ook niets over gehoord van collega coureurs.

Direct na de laatste race, met lekkere warme ketting, de ketting invetten en met een doek overtollig vet weghalen......NP's
 
Ik zie schone kettingen en kettingwielen, daar zou zomaar eens de oorzaak kunnen liggen van de kapotte x-rings. De motortoko's staan vol met middeltjes om kettingen te reinigen, maar zou je eigenlijk helemaal niet moeten doen. Alleen als je met je fiets door het zand loopt te baggeren is schoonmaken noodzakelijk.
Op straatfietsen doet het meer kwaad dan goed, alleen goed vet houden is veel beter voor de levensduur van de ketting/x-rings. Je legt al de troep bloot wat anders ingekapseld zit in het vet.

Ik heb al aardig wat DID setjes versleten zonder schoonmaken, allen met hele goede levensduur.


Ketting wordt altijd netjes gesmeerd dus nooit droog en schoonmaken doe ik zelden en dan alleen de gouden buitenschakels met een beetje WD40 en de rest niet. ( ook pas 2x gedaan in 10.000KM )
Voor dat ik deze gouden DID had maakte ik ook de buitenschakels nooit schoon.

En WD40 tast geen o-ringen aan , zijn div. testen van te lezen. :N

Misschien is het gewoon een slechte serie X-ringen die DID heeft gebruikt.

Deze foto's zijn gemaakt 10 min. voor de zogenaamde schone ketting voordat ik de gouden zijschakels schoongemaakt had.

full



full


Vond dat nou niet echt foto's om door te geven aan DID :N
 
Laatst bewerkt:
Zelfde geld voor mij, ik maak ze nooit schoon, en smeer ze minimaal elke 500km met S100 kettingspray, en dan nog rijkelijk ook.

De buitenkant maak ik wel schoon, maar alleen met een droge doek met een beetje kettingspray erop.
 
Jij zit liever wat meer voorover op je balzak? :+

Misschien een ander zachter zadel? Of clipons op de Speed proberen?

Ik zou in jouw geval dan wel eerst een dagje een supersport huren/lenen en daar ook minimaal 500 km op 1 dag mee rijden om het zeker te weten.
Een super sport huren??

Die heb ik vanaf mijn eerste rijbewijs dag gereden. Nooit ergens last van.
Foto550-MI67XI7W.jpg

Foto550-KG633SCN.jpg

Foto550-7YSY7QMT.jpg


3600 km pijnloos.
Ben dus echt wel wat gewend :X
 
Voor de juiste prijs mag hij dus weg.
Als hij niet verkocht word dan ga ik wat aanpassingen proberen.

Maar er is keuze zat in dezelfde prijsklasse.

Dit lijkt me ook wel leuk om mee te spelen:
big_triumph_daytona_675_se_2009_02.jpg
 
Voor de juiste prijs mag hij dus weg.
Als hij niet verkocht word dan ga ik wat aanpassingen proberen.

Maar er is keuze zat in dezelfde prijsklasse.

Dit lijkt me ook wel leuk om mee te spelen:
[afbeelding]

Clipons monteren op je Speed, werkelijk waar nog nooit last gehad van pijntjes, ook niet met 700 km op een dag :)

Grotefoto-QZKF8EKB.jpg


Ik zie trouwens op je foto dat je je stuur wel heel erg dichtbij heb staan/naar achter hebt gekanteld, heb je al eens geprobeerd je stuur juist de andere kant op te kantelen zodat hij wat verder van je af staat?

Lager stuur wil ook helpen, of je voorpoten iets doorsteken.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even de Speed en mijzelf uitgelaten :] , motorblok loopt al nooit te voren ( na de gaskleppen schoonmaakbeurt ).
Sturen ook beter dan ooit , met de gewijzigde Ohlins vork. :9
Ook goed te voelen dat de Akra's bijna niets wegen met links recht omgooien in de bochten.

Vanaf nieuw heeft de Speed nooit netjes gelopen nu wel , heeft alleen 34.000Km geduurd _O-
 
Ik vind die kleine led knippers weer helemaal niks , heb ik het nog niet eens over de kwaliteit.

Dure dingen met soms gefreesde alu. behuizingen en dan een slecht Chinees kartonnen printplaatje erin die kapot trillen.

Buiten dat die dingen in het zonlicht slecht zichtbaar zijn , zitten ze er niet op voor het mooie maar voor richting aan te geven. _O-


Ik had ook van die kleine led knipperlichtjes op de motor, je zag ze bijna niet knipperen met een beetje zon erbij.

Iedere keer als je wilt afslaan en richting aangeeft zit je daar met "geknepen billen" van: "hopelijk zien ze mij wel" ....

Ik heb gewoon de originele erop gezet, misschien niet zo mooi.
Maar wel een stuk prettiger gevoel, en veiligheid.
 
Ik had ook van die kleine led knipperlichtjes op de motor, je zag ze bijna niet knipperen met een beetje zon erbij.

Iedere keer als je wilt afslaan en richting aangeeft zit je daar met "geknepen billen" van: "hopelijk zien ze mij wel" ....

Ik heb gewoon de originele erop gezet, misschien niet zo mooi.
Maar wel een stuk prettiger gevoel, en veiligheid.

Zeker de goedkope led knippers zijn geen verbetering maar ik weet zeker dat als je een goede kwaliteit led knipper monteert dat die beter zichtbaar moeten zijn dan de originele knipperlichten. Maargoed, heb op het moment ook niet veel zin om 200euro uit te geven aan een setje nieuwe knipperlichtjes dus de originele mogen van mij wel even blijven zitten nog.

04/04/2015 nieuwe accu besteld en het stomme ding is nog steeds niet verstuurd. Wat een baggerzaak zeg dat MLMparts :r
Ik wil rijden ;(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan