Triumph Speed Triple topic deel 46

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker de goedkope led knippers zijn geen verbetering maar ik weet zeker dat als je een goede kwaliteit led knipper monteert dat die beter zichtbaar moeten zijn dan de originele knipperlichten. Maargoed, heb op het moment ook niet veel zin om 200euro uit te geven aan een setje nieuwe knipperlichtjes dus de originele mogen van mij wel even blijven zitten nog.

04/04/2015 nieuwe accu besteld en het stomme ding is nog steeds niet verstuurd. Wat een baggerzaak zeg dat MLMparts :r
Ik wil rijden ;(

Had de mijne ook last van vandaag :N

met de hele club klaar om te vertrekken, gooi mijn tomtom d'r op, helm op, handschoenen aan, oftewel klaar voor de start. Wat denk je, niet te starten niet :N :? '(

2 maanden terug nog een kilometer of 5 gereden, daarvoor 4 maanden stil gestaan. Die keer starte hij meteen en nu, helaas. Even aan de auto gehangen en starten maar. Tussendoor nog een paar keer tijdens het rijden uitgezet en nog een keer proberen te starten en gelukkig dat lukte (dacht al aan een rampscenario na de koffiepauze :X )

Accu nu maar aan de lader gelegd, hopen dat ie niet stuk is (deze MotoBatt is net een jaar oud).

Dat ie niet starte is misschien wel zijn karakter. Was natuurlijk al lang geleden dat ie uit had gemogen en op deze manier zegt ie dat er niet zoveel tijd tussen mag zitten :+ _O-
 
Zeker de goedkope led knippers zijn geen verbetering maar ik weet zeker dat als je een goede kwaliteit led knipper monteert dat die beter zichtbaar moeten zijn dan de originele knipperlichten. Maargoed, heb op het moment ook niet veel zin om 200euro uit te geven aan een setje nieuwe knipperlichtjes dus de originele mogen van mij wel even blijven zitten nog.

04/04/2015 nieuwe accu besteld en het stomme ding is nog steeds niet verstuurd. Wat een baggerzaak zeg dat MLMparts :r
Ik wil rijden ;(


Wat dat aan gaat is Nederland een drama land , hebben niets in huis en/of het is duur.

Koop tegenwoordig veel via Ebay , vaak mooie koopjes en binnen een paar dagen in huis vanuit buitenland.

Ook webshops in Nederland :r ze bieden alles aan maar hebben niets op voorraad en moet je maar afwachten wanneer je het geleverd krijgt. ( uiteraard wel gelijk betalen )

Snel verdienen met een laptop opschoot _O-
 
Laatst bewerkt:
Zeker de goedkope led knippers zijn geen verbetering maar ik weet zeker dat als je een goede kwaliteit led knipper monteert dat die beter zichtbaar moeten zijn dan de originele knipperlichten. Maargoed, heb op het moment ook niet veel zin om 200euro uit te geven aan een setje nieuwe knipperlichtjes dus de originele mogen van mij wel even blijven zitten nog.
Ach, tot nu toe geen problemen mee gehad.
Ben er alleen wel achter gekomen dat het qua kwaliteit geen reet uitmaakt of je "Pazoma" LED knippers uit China besteld van 5 Euro per stuk of ongeveer hetzelfde zonder naam van 2,50 per stuk. Heb van die laatste vandaag weer 4 stuks besteld op eBay, dan heb ik 3 stuks reserve. Heb er namelijk gisteren eentje gesloopt van de 5 Euro variant.
04/04/2015 nieuwe accu besteld en het stomme ding is nog steeds niet verstuurd. Wat een baggerzaak zeg dat MLMparts :r
Ik wil rijden ;(
Wat een bagger zeg :/
Stond er bij dat ie uit voorraad geleverd kon worden?
Van de andere kant, 45 Euro is wel extreem goedkoop voor zo'n type Yuasa accu.
 
Had de mijne ook last van vandaag :N

met de hele club klaar om te vertrekken, gooi mijn tomtom d'r op, helm op, handschoenen aan, oftewel klaar voor de start. Wat denk je, niet te starten niet :N :? '(

2 maanden terug nog een kilometer of 5 gereden, daarvoor 4 maanden stil gestaan. Die keer starte hij meteen en nu, helaas. Even aan de auto gehangen en starten maar. Tussendoor nog een paar keer tijdens het rijden uitgezet en nog een keer proberen te starten en gelukkig dat lukte (dacht al aan een rampscenario na de koffiepauze :X )

Accu nu maar aan de lader gelegd, hopen dat ie niet stuk is (deze MotoBatt is net een jaar oud).

Dat ie niet starte is misschien wel zijn karakter. Was natuurlijk al lang geleden dat ie uit had gemogen en op deze manier zegt ie dat er niet zoveel tijd tussen mag zitten :+ _O-
Laten jullie de accu in de winter in de motor zitten?
 
Vandaag eindelijk de eerste rit van 2015 kunnen rijden.

11147182_831433110279216_4811116768661207375_n.jpg
 
Wat dat aan gaat is Nederland een drama land , hebben niets in huis en/of het is duur.

Koop tegenwoordig veel via Ebay , vaak mooie koopjes en binnen een paar dagen in huis vanuit buitenland.

Ook webshops in Nederland :r ze bieden alles aan maar hebben niets op voorraad en moet je maar afwachten wanneer je het geleverd krijgt. ( uiteraard wel gelijk betalen )
...nou..., ik ben ook wel van de Ebay dingetjes voor de motoren (en/of auto), maar..., toch onlangs voor de 1400 zo'n olietemp.metertje gekocht bij MPartz in Nederland...

...minder duur dan via Ebay, en gunstiger met de verzendkosten...

...maar..., inderdaad niet op voorraad nadat ik 'm besteld had..., en het duurde een dag of 4 voordat ik 'm op de werkbank had liggen...

...valt dan uiteindelijk ook weer mee...

...echter..., en dat is wel raar..., hullie adverteren met een JR temperatuurmeter, en ik heb een JMP temperatuurmeter ontvangen... :/

...had wel graag die JR willen ontvangen, omdat vrouwlief haar naam begint met een J, en de mijne tenslotte met een R... ;)



...deze besteld : klik..., en deze ontvangen, met in de verpakking een 'montagehandleiding' in Duits van Louis... :?

...ondanks dat, toch een positieve review aan het artikel gehangen...
 
FlowDesign vraagt...:

Laten jullie de accu in de winter in de motor zitten?
...ja !...

...haal die dingen er never-nooit-niet-uit-niet... :N :N :N

...fietsen staan zomer en winter aan hun eigen Optimate's, en nog nooit sores met accu's gehad...
...accu van de Sportboxer is bijna 9 jaren jong, en geen centje pijn...

...stekkertje aan de accu, en bij binnenkomst eerst de vliegen er af, 't stof van de velgen, en het ding gaat weer aan de Optimate...

...heb de kosten van de druppelladers er al lang en breed weer uit... :Y
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk de eerste rit van 2015 kunnen rijden.

[afbeelding]


Tja, zit mij helaas niet mee. Eindelijk goed weer, mag ik weer kringetje zitten met de familie op een verjaardag. Dus niet rijden. :N
Wel de verjaardag van mijn eigen zoon.
Het leuke van dit verhaal: hij heeft intussen zijn auto rijbewijs gehaald.
Het geld wat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen bewaard hij om motorrijlessen te gaan nemen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Tja, zit mij helaas niet mee. Eindelijk goed weer, mag ik weer kringetje zitten met de familie op een verjaardag. Dus niet rijden. :N
Wel de verjaardag van mijn eigen zoon.
Het leuke van dit verhaal: hij heeft intussen zijn auto rijbewijs gehaald.
Het geld wat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen bewaard hij om motorrijlessen te gaan nemen. *O*

*O* *O* *O* Congrats!!
 
Laten jullie de accu in de winter in de motor zitten?



Ik haal ze er uit en sla ze op, op kamertemperatuur.
Afwisselend aangesloten op een druppellader.

Normaal haal ik hem ook eruit, maar dacht daar kan een nieuwe gel-accu wel tegen.... De volgende winter gaat ie gewoon weer lekker mee naar binnen :Y



Wat een bagger zeg :/
Stond er bij dat ie uit voorraad geleverd kon worden?
Van de andere kant, 45 Euro is wel extreem goedkoop voor zo'n type Yuasa accu.


Heb er deze inzitten. Zie wel dat ie inmiddels duurder is geworden. Koste vorig jaar net geen 50 euro. Wel de volgende dag in huis :Y
 
Ik haal de accu's ook eruit en dan zo nu en dan aan de lader. Heb toch het idee dat het beter is voor de accu :)
En bovendien, mocht een onverlaat proberen een motor te stelen, dan gaat dat alweer een stuk lastiger zonder accu erin.
 
Hallo :Y

Ik lees hier al een poosje mee ..omdat ik de speed triple een fantastisch mooie machine vind (2011+) ik zit er over te denken om aan het eind van dit seizoen een Speed aan te schaffen , ik weet het. Dit duurt nog even. ;)

Ik was even nieuwsgierig naar de meningen van 2011+ rijders .. hoe bevalt de motor? Hoe zit het met het verbruik? En hoe is de bouwkwaliteit? Blijven de onderdelen cq lak / frame/achterbrug.. mooi zonder dat er plekken oid op zitten? Zijn hier ook triple rijders die al aardig wat km's gemaakt hebben? Ik vraag dit even omdat ik de speed dan ook een aantal jaren wil gaan houden. Wil dit jaar zowieso een keer proef rijden om te kijken of het een opvolger van mijn FZ8 kan worden ;) wil een keer wat anders als een 4 cilinder

Bedankt alvast voor de reacties!

Ik moest er heel erg aan wennen. Heb zowel 4 als 2 cil gereden. Gaf in eerste instantie weinig kick, terwijl het toch aardig van zn plek ging. Dus een flinke proefrit maken!
 
Ik vind die kleine led knippers weer helemaal niks , heb ik het nog niet eens over de kwaliteit.

Dure dingen met soms gefreesde alu. behuizingen en dan een slecht Chinees kartonnen printplaatje erin die kapot trillen.

Buiten dat die dingen in het zonlicht slecht zichtbaar zijn , zitten ze er niet op voor het mooie maar voor richting aan te geven. _O-

Mja, ik heb van die chinese dingen, zonde alu behuizing, wellicht met kartonnen printplaatje, maar daar was de prijs ook naar. Bestel dan wel nieuwe als ze stuk gaan, wat ik overigens niet denk ..
Maar zichtbaarheid is meer dan uitstekend hoor. Zeer fel
 
Vanmiddag even de Speed en mijzelf uitgelaten :] , motorblok loopt al nooit te voren ( na de gaskleppen schoonmaakbeurt ).
Sturen ook beter dan ooit , met de gewijzigde Ohlins vork. :9
Ook goed te voelen dat de Akra's bijna niets wegen met links recht omgooien in de bochten.

Vanaf nieuw heeft de Speed nooit netjes gelopen nu wel , heeft alleen 34.000Km geduurd _O-

Damn... moet ik er maar snel 24.000km bijrijden :+ :+
Ohlins vork in een Speed?? gaaf :9 :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan