Eerste schuiver gemaakt, olie eruitgelopen .

Only_Sunny

Rookie
18 feb 2014
24
0
Sittard
Hoi !

Vandaag was het dan zover, ik heb mijn eerste schuiver gemaakt ..

Nu is de kuip beschadigd, wat niet zo heel veel problemen geeft .. Maar ik zag op straat dat de olie verspreid lag. Bij thuiskomst zag ik dat de olie er helemaal uit was gelopen, vul ik deze nu gewoon bij of moet ik hem alsnog doorspoelen ofzo ( aangezien hij nu toch leeg is zowat ) ? .. En zo ja hoe doet een mens dit ?
 
Eerst eens goed kijken waar de olie vandaan is gekomen. Als er een deksel of slang kapot is moet dit uiteraard vervangen worden, en de motor gespoeld (als er vuil in is gekomen).

Als je er zeker van bent dat het door de ontluchting naar buiten is gekomen, kun je het bijvullen.
 
Gewoon een bak eronder zetten en bijvullen. Even starten en volgende dag kijken of de bak nog leeg is. Heb je wel gemeld dat er olie op straat lag? Voor collega-motorrijders?
 
meestal waar de kap ook kapot is of op delen die door de kap heen steken. dingen die vaak kapot gaan zijn dynamo- of koppelingsdeksel. en soms ook zelfs de carterpan of een oliekoeler.
gewoon dus de kappen er af halen en goed kijken wat er allemaal beschadigd of kapot is.
 
Laatst bewerkt:
Een aardige mevrouw heeft er wat zand op gelegd, ze vertelde dat het vaker gebeurde op die plek .. Ik zal eens kijken of er iets zal lekken als ik hem bijvul. Thanks !
En het zal de laatste keer ook wel niet zijn met die olie op de weg.
Kijk eerst eens of er geen gat onder in je dynamodeksel zit.
 
http://s23.postimg.org/8c3mi0z2z/IMG_1681_1.jpg

http://postimg.org/image/tk4o6pnel/

Bovenstaande zijn foto's van de dynamodeksel. Er zitten flink wat krassen op maar ik zie geen gat. Aan de achterkant van het uitstekende deeltje ( rechtsonder de deksel ) zit echter wel een gat, maar dit ziet er zo mooi en rond uit dat dit er waarschijnlijk hoort te zitten ?
full
 
Ik zie nergens olie op je foto's, zal wel ergens anders vandaan gekomen zijn.
Zoek naar een plek met een vettige substantie (voor de mindere techneuten) :+
 
zoals je al opgemerkt had ben ik 1 van die mindere techneuten haha .. Ik heb hier thuis nog geen motorolie staan, en er wordt van alles aanbevolen wat ik erin moet gieten.

Olie die onder het API systeem is geclassificeerd als SF of SG. De aanbevolen viscositeit is SAE 10W-40.

Welke motorolie kan ik dan het beste aanschaffen ? .. Het is een suzuki gsx 600f uit 2000.
 
Het spul op straat was nog erg vochtig en het rook ook nog behoorlijk naar motorolie, daarbij zag ik bij thuiskomst dat de olie helemaal leeg is in het ruitje, dus het zal wel van de mijne zijn afgekomen.
 
zoals je al opgemerkt had ben ik 1 van die mindere techneuten haha .. Ik heb hier thuis nog geen motorolie staan, en er wordt van alles aanbevolen wat ik erin moet gieten.

Olie die onder het API systeem is geclassificeerd als SF of SG. De aanbevolen viscositeit is SAE 10W-40.

Welke motorolie kan ik dan het beste aanschaffen ? .. Het is een suzuki gsx 600f uit 2000.

:X :X niet vragen welke olie je het beste kan gebruiken. Daar zijn topics over volgeschreven.
 
:X :X niet vragen welke olie je het beste kan gebruiken. Daar zijn topics over volgeschreven.

Mazzel dat iemand er zand overheen gestrooid heeft. Na mijn ongeval waarbij ook olie uit mijn motor lekte was dat de eerste factuur die ik binnen kreeg. Van de gemeente, de kosten voor het reinigen van het wegdek. Binne twee dagen na het ongeval lag ie al in de bus. Ik zag nog bont en blauw en kon er nog wel om lachen. Maar bij een ongeval met fatale afloop of ernstig letsel had ik het wel ongepast gevonden.
 
Neeh die woonde daar haha .. Die was duidelijk meer geschrokken dan ikzelf haha .. Ze nam een stoel mee naar buiten voor mij om op te zitten maar ze moest zelf eerst even zitten zei ze haha, gekke duitsers.
 
zoals je al opgemerkt had ben ik 1 van die mindere techneuten haha .. Ik heb hier thuis nog geen motorolie staan, en er wordt van alles aanbevolen wat ik erin moet gieten.

Olie die onder het API systeem is geclassificeerd als SF of SG. De aanbevolen viscositeit is SAE 10W-40.

Welke motorolie kan ik dan het beste aanschaffen ? .. Het is een suzuki gsx 600f uit 2000.

Kan je achterhalen wat er nu inzit?
 
Ik denk eerder dat hij bedoeld hoeveel er nu in zit.

Ik ben er niet van overtuigd dat het van de jouwe afkomstig is, ik zie niets wat daar op duid.

Je moet wel heel erg je best doen om olie te lekken op straat en dan een droog blok over te houden. Denk er eens over na waarom je die schuiver maakte en hoever je doorgleed.
Lag die olie onder je motor?
Stinkt je motor als hij warm is?
Waar komt die olie uit?
Is het wel motor olie?
Ik ben er niet zo zeker van allemaal., voor hetzelfde geld ben je onderuit gegleden over een ander zijn olie..
 
Laatst bewerkt:
ALs het benzine zou zijn, zou ik dan morgenvroeg een flinke plas benzine vinden op de vloer of kan dat bij een schuiver ergens uitkomen zonder dat er iets beschadigd bij is ? ..

Ik vind het namelijk zo gek dat er totaal geen olie meer in de fiets zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan