remontluchtingsgereedschapssetkeuze

Ik heb ongeveer twee jaar geleden een MityVac (model 8500) op Ebay besteld. Hij kost wat meer maar er zitten ook meer spullen bij. Ik heb hem al vaak gebruikt en ik ben er tevreden mee omdat het erg makkelijk is maar vooral ook goed ontlucht! Volgens mij kun je er ook mee pompen waardoor je de remvloeistof vanaf je remklauw naar je rempomp kunt pompen waardoor je je remmen nog makkelijker en beter kunt ontluchten. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd maar dat ga ik deze winter zeker proberen!!! :Y
 
Afhankelijk van wat voor reservoir je gebruikt (eventueel ook zelf aan te passen met extra dekseltje) kijk eens naar de eezibleed.

Ontluchten op overdruk werkt perfect en wordt al jaren in de autobranche gebruikt. Bij de eezibleed heb je een met remvloeistof gevulde fles waardoor je niet telkens je reservoir hoeft bij te vullen met 8 druppels remvloeistof. Wel met verstand gebruiken natuurlijk
 
De ontluchter die je op de compressor aansluit gebruiken om de oude/smerige vloeistof uit het reservoir te zuigen.
En het ontluchten gewoon op de ouderwetse manier, of van onder naar boven met de injectie spuit.
 
Naar de plaatselijke dierenarts gaan, grootste injectiespuit uit zijn assortiment regelen, daar een slangetje op lijmen.

Spuit rustig volzuigen met remvloeistof en het systeem van onder uit vullen.

Als je vrouw toevallig in het ziekenhuis werkt kan je ook aan grote spuiten komen, maar die van de dierenarts zijn groter.
 
die grote spuiten kun je gewoon bestellen hoor :Y
full
 
waarom moeilijk doen die hele grote spuiten kan je ook gewoon bij de apotheek halen. gewoon even vragen naar een klysmaspuit die zijn zomaar 60ml groot en daar kom je een aardig eind mee bij verversen.

Ik zie het al gebeuren, sta ik bij de apotheek " mag ik een grote klysma spuit van u? "
Dan staat er natuurlijk net een buurman of bekende achter mij met een grote grijns op z'n gezicht.....

En dan maar tevergeefs hopen dat hij dit vergeten is op de eerstvolgende verjaardag.....
 
Spuiten om stoma's te spoelen zijn 100 ml, meer dan voldoende.
Ben gewoon naar de apotheek gegaan en de grootste spuit gevraagd.
Het interesseert me geen bal wat ze denken,
heb het ding nodig en ga het gewoon halen.
Het meisje vroeg wel waar het voor was, of ze wilde niet iets verkeerd meegeven of ze was gewoon nieuwsgierig :?
Ze snapte er natuurlijk geen bal van dat het was om remolie te verversen :)

Zo'n pomp is natuurlijk wel handiger, maar voor die enkele keer dat ik ververs voldoet het prima
 
Heren.

Mijn oude setje is op, en wil dus een nieuwe aanschaffen.
Ik heb ervaring met die potjes die je op je compressor aansluit.
echter zie ik dat er óók setjes zijn met een handpomp.

Iemand ervaring met die dingen, en wat de verschillen, voordelen/nadelen zijn?

Vacuüm tester & remleiding ontluchter set

Ik heb niet die, maar bijna net zo iets, dat werkt perfect!
 
Wat is dat toch? Een ieder mag graag pochen over het gereedschap dat men heeft, maar als het over het ontluchten van de remmen aan komt moet het goedkoop en met een injectiespuit...

Heeft hier iemand zo'n vacuumpomp wel eens geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat toch? Een ieder mag graag pochen over het gereedschap dat men heeft, maar als het over het ontluchten van de remmen aan komt moet het goedkoop en met een injectiespuit...

Heeft hier iemand zo'n vacuumpomp wel eens geprobeerd?
Jep...met regelmaat en ik kan er niet aan wennen.
Het ontluchten op de ouderwetse manier geeft mij nog steeds de meeste zekerheid.
 
Wat is dat toch? Een ieder mag graag pochen over het gereedschap dat men heeft, maar als het over het ontluchten van de remmen aan komt moet het goedkoop en met een injectiespuit...

Heeft hier iemand zo'n vacuumpomp wel eens geprobeerd?

Als je om de 14 dagen je remmen moet ontluchten is zo'n set wel aan te raden.
Als je een keer per jaar je remvloeistof ververst kan het best met jampot slang en broer, neef, vriend of whatever iemand.
 
Heb gewoon een simpel ding met onder reservoir voor op de compressor (zet hem zolang vast met n tyrap), werkt prima.
Trek er eerst het potje mee leeg en trek dan de leidingen leeg ermee vanaf ontluchtnippel..
Waarop ik hem laat zitten voor het opnieuw vullen.
Niet de mooiste manier maar wel zo gebeurt, en zonder geknoei op de remklauwen od.
Kost iets meer vloeistof, dan wanneer je het netjes doet voa.

De pomp heb ik niet dus mag ik niet over oordelen.
 
Wat is dat toch? Een ieder mag graag pochen over het gereedschap dat men heeft, maar als het over het ontluchten van de remmen aan komt moet het goedkoop en met een injectiespuit...

Heeft hier iemand zo'n vacuumpomp wel eens geprobeerd?


Yep..........De seals in een remsysteem zijn bedoeld om druk op te bouwen, dat doen ze dus ook prima, maar zuig je er te hard aan, dan kan er lucht langs lekken. Om een systeem te vullen kan vacuüm wel handig zijn, maar daarna moest ik de boel nog handmatig doorpompen om het laatste beetje lucht er uit te krijgen. Voor die enkele keer, dat ik een remsysteem vul, is de injectiespuit meer dan voldoende en het werkt probleemloos.
 
Wat is dat toch? Een ieder mag graag pochen over het gereedschap dat men heeft, maar als het over het ontluchten van de remmen aan komt moet het goedkoop en met een injectiespuit...

Heeft hier iemand zo'n vacuumpomp wel eens geprobeerd?


Ik gebruik op het werk een apparaat waar je 5 liter remvloeistof in gooit, in het vat zit een membraan, met perslucht zet je het vat op druk en dat sluit je aan op het reservoir, aan de nippels hang je een paar kannetjes om de vloeistof op te vangen en laat maar lekker doorpompen die handel.
Ik gebruik dat voor machines met centrale doorvoer die extreem moeilijk te ontluchten zijn, voor de motor vind ik dat soort hulpmiddelen absoluut niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan