plaatsen middenbok Honda Deauville

Cor1965

Rookie
6 dec 2014
8
0
Almere
Ik heb net een honda deauville gekocht uit 2002 met een defecte middenbok.
Nu wil ik een nieuwe plaatsen maar nu krijg ik de veer niet meer terug op zijn oude plek.weet iemand hoe ik dit kan doen zonder speciaal gereedschap.
groet
Cor
 
:W Cor
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full


Stel je vraag even bij: Techniek, vragen en antwoorden
 
Welkom op MF. Ik heb via het gele driehoekje rechtsboven de moderators al gevraagd om het topic naar Techniek te verplaatsen. Dus ajb geen 2e openen.

Truc met de veer is een hele simpele: buigen, kwartje tussen twee windingen, andere kant op buigen, weer kwartje ertussen. Zo flink wat keren achter elkaar tot de veer lang genoeg is om met de middenbok opgeklapt om de bevestigingspunten gehaakt te kunnen worden. Dan de motor op de middenbok zetten, veer rekt uit en alle kleingeld valt op de grond. Oprapen en voila, voldoende voor een welverdiend pilsje ;)
 
Welkom op MF. Ik heb via het gele driehoekje rechtsboven de moderators al gevraagd om het topic naar Techniek te verplaatsen. Dus ajb geen 2e openen.

Truc met de veer is een hele simpele: buigen, kwartje tussen twee windingen, andere kant op buigen, weer kwartje ertussen. Zo flink wat keren achter elkaar tot de veer lang genoeg is om met de middenbok opgeklapt om de bevestigingspunten gehaakt te kunnen worden. Dan de motor op de middenbok zetten, veer rekt uit en alle kleingeld valt op de grond. Oprapen en voila, voldoende voor een welverdiend pilsje ;)
ouwe truc
 
ja en als je niet zoveel kleingeld hebt, lus maken van een stuk touw, aan het uiteinde van de veer, andere kant VOORBIJ de plek waar je de veer in moet doen, en een stok/schroevendraaier of wat dan ook erdoor, en draaien maar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan