Hoe vewijder main rider seat + tank van een rs 125??

runeazn

Die hard MF'er
22 okt 2013
302
0
Ik ben vandaag bezig met het sleutelen aan mijn nieuwe aankoop, al ben ik niet al te ver gekomen in 1,5 uur. heb de helft van de kappen er af, 1 schroef was gestript en vast geroest. Wat een combinatie. ondertussen is hij er af.

Het doel is bij de koelvoeistof te komen, de tank zit ergens vast onder het zitje.

Ik heb wat kappen afgehaald zodat ik bij de koelvoeistof kon komen onder de tank. Het plan was de kappen er af om te kunnen zien hoe mijn zitje er af kon. Alleen wat er op lijkt is dat hij vast zit geschroeft van onder, bovenop eigenlijk onderop zit het oliereservoir er voor. Wat er op doet lijken dat ik dus mijn zitje niet kan verwijderen. Behalve als ik echt alles ga loshalen van de motor.. Alleen is dit wel erg slecht gedesigned als het echt zo moet.
Mijn tank heeft geen hinges hij veert een beetje mee als ik hem probeer omhoog te duwen, hij zit ergen onder het zitje weer vast.
 
Laatst bewerkt:
Huh bij een aprilia RS125 zit de vuldop naast het stuur. Aftappen is het onderste boutje eruit draaien bij het passtuk op de motor waar de slang opzit rechts.

De schroef/bout voor tank en zit, moet je zoeken tussen tank en zit, die zit onder het zadeltje.
 
Laatst bewerkt:
In iedergeval zit hij bij mij onder de tank, alleen de tank kan ik niet omhoog krijgen omdat die vast zit onder mijn zitje. En de schroeven van het zitje worden weer geblokkeerd door de olietank. Ik upload wel ff foto's, maar ik ben vrij zeker dat de koelvoeistof onder mijn tank zit.

hVHgY6L.jpg

volgens mij is dit de dop. Hier kan ik alleen niet bij met mijn koelvloeistof.

en over je edit.
Ik heb daar geen schroef ik heb het al gezocht. Er zitten race kuipen op, niet door mij.
Of ik heb niet goed genoeg gezocht, maar het zit toch aan de zijkant van je zitje?
 
Laatst bewerkt:
Het zijn geen originele kuipen, en daarom heb ik nu problemen want het WPHB legt het uit. Maar dat is hier niet van toepassing. Dat denk ik althans, ik kan ook gewoon falen. Het zijn racekuipen zei de verkoper.
Ik stuur nog wel een paar foto's, er zit niets aan de zijkant.

d6wcwnG.jpg

3m0GRY7.jpg

mLJawaB.jpg


Ik ga nog wel even verder zoeken heb al naar schroeven verstopt achter het zitje proberen te vinden
 
Laatst bewerkt:
Viel me ook al op, maar Is niet zo. In het echt. ik moet eens iemands rs 125 gaan bewonderen, om te kunnen bepalen hoe erg mijn rs is gemodificeerd
 
Laatst bewerkt:
Je moet niet boos worden of teleurgesteld hoor kerel....
Maar zoals ik dit zie zitten en zoals deze erbij staat?
Heb je een kreukellaar gekocht, waar ze andere delen hebben opgezet om dit te verbergen!!
Niks race delen, een opgelapt ding is het in mijn ogen...

Sorry maar zo bekijk ik het.
 
Ok zitje is er af, blijkbaar Zit hij niet vast met schroefjes. Ik zag een kabel uit het olieresvoir lopen, en zag dat hij niet bevestigd was. Het was een kabeltje net zoals een remkabel van je fiets/ van het gas. Dus met een cilindrische uiteinde. Ik dacht zo he? Is dit de kabel die ervoor zorgt dat je meer 2T olie krijg bij hogere toeren, dus ik trok er aan. Ik speelde er mee en ik dacht zo. Hmm racekuipen, pitstop moet snel zijn. Blijkt als je aan deze kabel trekt dat het zadel er af klikt. Nu maar hopen dat niet iemand mijn zitje gaat stelen.

Wat ik op de foto ook als laswerk zag was reflectie van water.
qAXuMEU.jpg


Overigens, ben ik niet snel boos, ben een heel sympatiek iemand.
in ieder geval bedankt voor het hulp.

Heb het probleem gevonden, op naar de toekomst waar ik nog meer topics aanmaak vanwege mijn inexperience. :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan