Electrisch probleem gsx 1200 inazuma

BenHVT

MF'er
16 aug 2014
80
0
Hoogvliet
Goeiedag. Heb problemen met me gsx 1200. Ignition zekering knalt eruit. Heb sluiting gevonden zit in massadraadje die loopt vanaf de accu naar de kabelboom en dan naar koplamp en knipperlichten. Elke x dacht ik het probleem gevonden te hebben maar telkens vertakte die weer verder naar een andere kabel. Het rare is dat het alleen is waneer het koud is. Als die binnen staat. Dus bij kamertemperatuur blijft de zekering heel en loopt die prachtig. Hoop via deze weg een techneut te vinden die mijn zou willen helpen. Bobines zijn goed. Heb alles ingespoten met wd40. Ik zou het echt niet weten verder. Heb ook geen schema omdat ik die gewoon niet vinden kan. Groetjes ben.
 
Goeiedag. Heb problemen met me gsx 1200. Ignition zekering knalt eruit. Heb sluiting gevonden zit in massadraadje die loopt vanaf de accu naar de kabelboom en dan naar koplamp en knipperlichten. Elke x dacht ik het probleem gevonden te hebben maar telkens vertakte die weer verder naar een andere kabel. Het rare is dat het alleen is waneer het koud is. Als die binnen staat. Dus bij kamertemperatuur blijft de zekering heel en loopt die prachtig. Hoop via deze weg een techneut te vinden die mijn zou willen helpen. Bobines zijn goed. Heb alles ingespoten met wd40. Ik zou het echt niet weten verder. Heb ook geen schema omdat ik die gewoon niet vinden kan. Groetjes ben.
Jammer dat je alles hebt ingespoten met wd40. Nergens voor nodig.

Je bent op zich al op de goede weg: je hebt draad gevonden waar de ellende in zit. De massa.

En ja, die zit wijdvertakt door je kabelboom heen.


Voordeel is dat je weet dat het ergens in het circuit van de ontsteking moet zitten. En dat je problemen krijgt bij een warm blok.

Schema's: wiring gsx1200 - Google zoeken
 
Heel erg bedankt voor u resctie terug. Dat inspuiten heb ik gedaan voor oxedatie. En de problemen komen juist alleen bij een koude motor voor. Hoop echt dat het probleem opgelost kan worden word er moederloos van 😒
 
hoe, en waar heb je de sluiting gemeten?
Wanneer klapt de zekering eruit, direct bij contact aan of bij iets anders?
Heb je ooit in de bedrading geknipt?
Heb je iets veranderd?
Wanneer en hoe is dit begonnen?
 
Klopt! Hahah. 😁 het gemeten vanaf de accu naar de stekkers toe. Toen kwamen we erachter dat de massa 12v aangaf wat de zekering betreft. Deze klapt eruit als de motor buiten staat met de kou. Direct waneer de sleutel omgedraaid word naar on. Als de motor binnen staat en op kamertempratuur is is het ook direct weg. de vorige eigenaar heeft led knipperlichten bevestigd en een dubbele koplamp. Heb zelf 1 koplamp teruggeplaatst. Maar de ignition zekering heeft naar mijn weten niets met de verlichting te maken toch ? Het begon toen de winter intrad en het onder de 10 graden werd. Groetjes ben.
 
Ligt er aan waar hij heeft de spullen heeft afgetapt.. Bepaalde temperatuur en je hebt te maken met condenseren (gas word vloeistof).
Zou toch eens de bedrading om en bij het contact controleren, op bv tape en solderingen (soms met n scherp puntje) en aftakkingen vlak bij het contact.
 
Hoi ruud bedankt voor je reactie ga vanavond daarmee aan de slag. Het klinkt dat je er verstand van hebt. Woon je toevallig in de buurt van Rotterdam. Ben zelf 5 dagen aan het zoeken al en hoop er uit te komen. Zit me gewoon niet lekker. 😒 sleutelen kan ik aardig al zeg ik het zelf. Maar van electro heb ik weinig kaas gegeten. Kennis van me pa had hem doorgemeten maar met een gevoelstemperatuur van -2 hadden we er na 2uurtjes zoeken wel genoeg van haha.
 
Heb sinds 5 dagen een nieuw toestel. Moet erg wennen aan het toetsenbord en waarschijnlijk mijn gemaakte zinnen wat beter controleren😎 mijn excuses! Ik heb vanavond een breuk gevonden in het draadje van de dodenmanswitch hoop dat dit de oorzaak is. 😃 morgen alles netjes nalopen verder en de boel solderen.
 
Bedankt voor je reactie me toerenteller heeft het vanaf mijn aankoop nooit gedaan.heb in die bundel ook een draad over die ergens bij zou moeten. Had ik maar wat meer verstand van electriciteit Ik ga de manual kopen van de motor. Heb trouwens iets gevonden ook. Kabel van de dodenmansknop is zo goed als door. Dat zou zeker de sluiting kunnen vormen lijkt mij. groetjes ben
 
Bedankt voor je reactie me toerenteller heeft het vanaf mijn aankoop nooit gedaan.heb in die bundel ook een draad over die ergens bij zou moeten. Had ik maar wat meer verstand van electriciteit Ik ga de manual kopen van de motor. Heb trouwens iets gevonden ook. Kabel van de dodenmansknop is zo goed als door. Dat zou zeker de sluiting kunnen vormen lijkt mij. groetjes ben

Zal je toch echt in het schema moeten kijken wat de dodemansknop precies schakelt en naar wat. Als je dodemansknop naar massa schakelt en de schakeldraad ligt tegen de massa aan slaat ie af, maar brandt er geen zekering door.

Ik zou even iemand inschakelen met kennis van zaken, dat scheelt je een hoop gekloot :)
 
Ben opzoek naar iemand die mij helpen Wilt. Natuurlijk tegen een kleine vergoeding. Wacht even tot ik het manual heb dan weet je zo wat orgineel is. En waar aan gekloot is. Mes dat iemand uit de buurt van Rotterdam komt en me helpen Wilt ? ben
 
Is deze motor niet bijna vergelijkbaar met een Suzuki Bandit 1200 ? Olie gekoeld Blok , carbs, looks redelijk overeen behalve de tank ?

GV75A voor de bandit en GV76A voor de Inazuma

Misschien het bedradings schema ook gelijk ?
 
Klopt het blok is van een bandit. Het frame is van een gsx 750 maar de bedrading is anders dan bij de bandit. Doordat het een vrij unieke motor is in Nederland is het moeilijk om bv 2de hands onderdelen te vinden. Vaak kom je dan toch op eBay uit of bij motopoort maar dan betaal je ook meteen de hoofdprijs.
 
Heb gisteren verschillende kabels netjes opnieuw gesoldeerd alles netjes gemaakt. Hoopte dat het over zou zijn maar heelaas. Hij knalde er meteen weer uit na een nachtje in de schuur te hebben gestaan. Weet het nu echt niet meer 😞
 
bild-1236643632-14.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan