Electrisch probleem gsx 1200 inazuma

BenHVT

MF'er
16 aug 2014
80
0
Hoogvliet
Goeiedag. Heb problemen met me gsx 1200. Ignition zekering knalt eruit. Heb sluiting gevonden zit in massadraadje die loopt vanaf de accu naar de kabelboom en dan naar koplamp en knipperlichten. Elke x dacht ik het probleem gevonden te hebben maar telkens vertakte die weer verder naar een andere kabel. Het rare is dat het alleen is waneer het koud is. Als die binnen staat. Dus bij kamertemperatuur blijft de zekering heel en loopt die prachtig. Hoop via deze weg een techneut te vinden die mijn zou willen helpen. Bobines zijn goed. Heb alles ingespoten met wd40. Ik zou het echt niet weten verder. Heb ook geen schema omdat ik die gewoon niet vinden kan. Groetjes ben.
 
Ben toevallig net een schema wezen ophalen bij motopoort. Hij zei dat het kan dat er geen aparte spanningsregelaar zit dus in de dynamo zelf kan namelijk niet een spanningsregelaar vinden. 😒 bedankt dat jullie allemaal zo met me mee willen denken. Fijne dag allemaal.
 
regelaar zit in de dynamo bij bandit is dat ook zo .

Dus in dat bandit boek kun je de dynamo hoofdstuk gaan lezen hoe het in elkaar zit en welke waarden erbij horen ..
 
Laatst bewerkt:
Goeie avond mannen heb de dynamo eraf getrokken en nog steeds de sluiting morgen ochtend word de gsx opgehaald en gaat de meneer van hekelingen motoren hem voor me nakijken en repareren ik laat het jullie nog weten wat het was. Vooralsnog heel erg bedankt voor alles.
 
Goeie avond mensen. Motor is al een aantal dagen bij de monteur alles is doorgemeten en alles is in orde wat het niet starten betreft icm ignition zekering die klapt is geloof het of niet geen 1x gebeurd sinds die daar is. Zelfs nu een nacht buiten staan niet. Snap r helemaal niks meer van. Je zou toch denken dat het sluiting is. Even afwachten dus 😐
 
Tank verwijderen en het zadel en dan eens flink aan de draadboom rommelen, er moet ergens sluiting gemaakt worden . Ook draden die in koplampen zijn weggewerkt geven soms problemen .
Meestal is een blank geschuurde draad door draaing stuur etc die sluiting maakt tegen het frame de boosdoener.
Zoiets zou het toch moeten wezen .
 
Goeie avond mensen😎 heb gisteren een nog in originele complete kabelboom gekocht via eBay voor 17,70. Mocht de monteur nou ook niks kunnen vinden kan ik in ieder geval de kabels via die boom laten lopen en kijken of daar ergens de sluiting inzat. Geen verkeerde aankoop lijkt mij voor dat geld. ! Hoop morgen meer te weten over evt bevindingen. Groetjes.
 
Vandaag kabelboom binnen. Lang leven eBay. 😃 alle van fabrieks af tape zit er nog om heel de kabelboom heen. Mocht die meneer het niet kunnen vinden ben ik zoiezo klaar met de nieuwe kabelboom. Ben benieuwd. 😁
 
Plug and play innd. En als die oude er dan af is kan ik hem makkelijker nakijken ook kon namelijk echt niks vinden. Toen ik hem nog thuis had staan. We zien het wel...... Zucht. Hahaha en kom je ook uit de buurt worldbeater ???
 
Goeieavond mensen. Bij deze. Ton heeft het gevonden zat een oranje zwarte draad tegen me balhoofd aan. Hij is hopelijk gefixt. toch wel vreemd dat ik dat zelf niet ook gezien had 👌. Bedankt voor jullie ideeën groet ben
 
Ik betwijfel het zelf ook het was een draad dat doorgeknipt was langs de hals zat en het draad in de kabel maakte contact met het frame. volgens mij zei hij oranje. Aangezien ik oranje met zwart op de schema zag ging ik daarvan uit na de feestdagen is hij terug en mag die de job afmaken. Desnoods gaat er een nieuwe draadboom in die heb ik nou toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan