Yamaha XS1 in onderdelen gekocht

dit weekend met de tank bezig geweest. Wat een klus!

maar uiteindelijk gelukt.

LJlfWBo.jpg


2esyL7b.jpg


KjTK9fs.jpg


nu nog op zoek naar originele schokdempers! dan kunnen de hulzen meteen meegenomen worden!
 
Vandaag met de tellerbedrading in de weer geweest:


tellers ooit gekocht voor best veel geld maar zijn eigenlijk geen xs1 tellers maar xs2. In die van mij zat een kabelboompje met verkeerde kleuren en stekkertjes:
o5dSOEY.jpg

g6uKV9x.jpg

zoals je kunt zien komen er slechts 5 draden uit en eentje gaat van de massa van de tellerverlichting naar het huis van de teller. Naar mijn idee kan dit niet lekker werken omdat het huis slecht massa maakt met de motor. Ik heb dus gewoon 6 draden gepakt zodat ik een goede massa kan gaan gebruiken.
ik ben wel benieuwd waar de teller afkwam omdat het volgens mij wel origineel was. Alles netjes onder de groene lak enzo.

bezig met stekkerblokje eraan fabriceren:
vPcohHi.jpg


en klaar:
QuGnDWr.jpg


nu moet de km teller nog.
Ik heb alleen geen smalle grijze huls meer liggen. Daar dus eerst weer naar op zoek.

verder alvast een schokdemper gescoord:
BFDwrqX.jpg


op naar de volgende
 
Laatst bewerkt:
Ook nog de stuurschakelaar voor het licht, richtingaanwijzer en toeter aangepakt. Hij was al voorzien van compleetnieuw binnenwerk en kabels maar de lettertjes moesten nog rood:
eerst mooi schoon gekrabd
EbSOBldh.jpg


en vervolgens met klein kwastje geverfd:

YjI2F05.jpg
 
De bouw gaat langzaam door.
Bovenstaande schokdemper was waardeloos. hiervan kan ik alleen de hulzen gebruiken. Sportief genoeg kon ik de demper teruggeven aan de verkoper en alleen de hulzen afnemen. Hulde!
Wel twee andere dempers gevonden. weliswaar XS2 maar die zijn precies hetzelfde behalve dan dat de veren verchroomd zijn en dat ze geen hulzen hebben.

NM7mJg7.jpg


verder ook nog een ander aankoop gedaan:

uitlaatdempers:

Q13v5T5.jpg


verder ook nog een remlichtschakelaar van de voorrem:

RHGswA6.jpg


nu in afwachting van het chroomwerk dat nog even op zich laat wachten.
Ik verwacht nog in elk geval de velgen. Als die er zijn kan ik ze gaan spaken met hulp van Jan! RVS spaken zijn reeds binnen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor,je kan zien dat de benzinetanks uit die tijd nog van echt staal gemaakt werden.
Heel wat beter materiaal dan die uit de jaren 80 die van koekblik waren gemaakt en al roestte
op de folder.
 
Hallo!
Het is koud! Maar er zijn zeker wel wat vorderingen hoor!
Zo heb ik inmiddels de bussen en alle te spuien onderdelen bij elkaar verzameld en kan er binnenkort gespoten worden! ik doe het samen met een Duitse xs enthousiast die ook zijn xs1 laat spuiten in dezelfde kleur. Doen we het samen in een keer., hoeft de spuiter maar een keer te mengen!

Verder velgen en nog wat andere zaken weg gebracht om te laten verchromen.

Schokdempers proberen te bemachtigen. Had twee dacht ik mooie gekocht bleek er een rot.. Balen. Verkoper heeft me wel wat geld terug beloofd..

Verder kwam er ook een tentoonstelling op Texel tussendoor waar mijn t500 te zien was.

Verder laatste tijd een hoop gesodemieter met koekblikken gehad die opgelost moesten worden.
Ik hoop binnenkort weer wat meer te kunnen laten zien. Maar stil valt dit project niet hoor! April mei moet ie lopen!
 
goed om te horen ! succes dan maar weer.
Vandaag mijn achtertep beugeltjes opgehaald. Deze had ik met veel moeite uiteindelijk op de kop getikt. Maar deze waren gepoedercoat.....
Na het verwijderen van de poedercoating bleek een beugeltje nogal versleten zodat deze opgelast moest worden. Inmiddels is dat gebeuert en zijn de beugeltjes verzinkt.

Daarnaast een mooie haak gekocht voor het zijschild en twee splinternieuwe zij-emblemen weten te bemachtigen!

vODXjaO.jpg


we kunnen weer rustig verder gaan.....
 
Zo alle spuitwerk heb ik nu klaar:

GY4VenQ.jpg


ik moet nu nog even wachten tot een andere xs-enthousiast ook klaar is met zijn spuitwerk klaarmaken. Dan worden ze tegelijk gespoten.

21 april wil ik hem eigenlijk klaar hebben. Dan ga ik weer met de aermacchi club naar Vianden. Daar zou ik graag met de xs heengaan! Anders wordt het de suzuki ook prima maar dan krijg ik moppers over de 2takt rook........
 
Moppers over 2takt rook,ze zijn toch wel goed wijs daar :? :P ;)
Overigens maakte Aermacchi ook 2 takten :Y *O*
harley_davidson_aermacchi.jpg

SST250-Rot.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo oma weer even wegjagen!

Gisteren de spullen weggebracht naar de spuiter! Spannend! Een clublid van de xsclub heeft in Engeland originele dempers weten te regelen met originele hulzen die erom moeten. Ik had een paar imitatiehulzen al klaar gemaakt om te laten spuiten maar de echte is natuurlijk beter! (niemand die het ziet natuurlijk maar het gaat erom dat ik het weet.....)

Die ga ik van de week ophalen als ze aangekomen zijn uit Engeland. Dan kaal maken en dan kan de spuiter ze nog mee nemen!

Daarnaast telefoon gehad van Texel het chroomwerk is klaar!
Dwz knippers, versnellingspookje, kickstarter, achteras(alleen uiteinde) en de velgen.
Ik heb al spaken gekregen uit Uithuizen dus hopelijk dit weekend naar het zelfde Clublid toe om de velgen te spaken!
Vandaag dus alvast even de nieuwe lagers er in gedreven:
cjegFUT.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook een bevestigingetje gemaakt voor de boyer-Bransden voor onder de tank waar eerst de bobines zaten:

7ydRQLF.jpg


Mc3nbkO.jpg


zo zit hij netjes rechtop en onder de tank mooi uit het zicht!
 
Zo een paar grote stappen gemaakt!
Gisteren de de wielen gespaakt nadat ze opgehaald waren van de verchromert. Vorige keer heb ik ze weggebracht maar Jan mijn xs1 sleutelmaat zei dat het prima zelf kon en dsat dat ook leuk was. hij zou me helpen.
Gisteren dus begonnen:
achterwiel
DD6SGAE.jpg


voorwiel:
pOTiJU4.jpg


wat opviel is dat het voorwiel de neiging had om een kant op te vallen(draaien). Er zat dus een zwaar punt in. Dit bleek met na wegen met microweegschaal en sateprikkertjes 100!gram te zijn. Dat is wel heel erg veel. Zou dat vuil zijn? Dus schudden met het wiel en ja hoor zwaar punt verplaatste zich.

Wiel was voor verchromen dicht gelast:

sxxOYPf.jpg


dikke punten! Daar heb je met het passen van de ban ook last van volgens mij. We hebben de gaten weer na wegslijpen van de bobbel weer opengemaakt.
Daar kwam een hele bult straalgrit uit en nog een hoop vloeistof (zuur?)

Ymqo2wt.jpg


Ik heb het wel gemeld aan de mannen waar ik het chroomwerk heen heb gebracht want hier was ik natuurlijk niet zo blij mee.

verder zag het chroomwerk er wel netjes uit:

XGydiHI.jpg
 
verchromen heb ik via smit bros op Texel laten doen maar die brengen het zelf ook weer ergens anders heen.
verchromen van een velg kost rond de 120-140 euro. duurder dus dan een nieuwe velg....ik had nu ook nog knippers van een suzuki t 500 en een koplampring van de suzuki. Bij elkaar met wat je op de foto zag kost dat dan 440 euro........
 
wat ga je nu doen met het wiel? Waar het dichtgelast is en nu open zal het beginnen roesten. Nogal amateuristisch werk als dit door een verchroombedrijf gedaan is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan