Yamaha XS1 in onderdelen gekocht

Pepijnwk

MF veteraan
4 jul 2006
2.535
6
Peize
Zoals de titel al verraadt heb ik een XS1 gekocht.
Mijn project met de SuzukiT 500 is zo goed als klaar. Hier kun je zien hoe dat ging

Ik was dus weer toe aan wat nieuws. Ik heb de XS 1 altijd al een prachtige motorfiets gevonden en er kwam er toevallig een te koop.

zo moet hij er ongeveer uit gaan zien:

Wel helemaal gedemonteerd maar gemonteerd zag hij er zo uit op de plaatjes van MP:






wel matching numbers en volgens de nummers een echte XS1F.
 
Laatst bewerkt:
Ook mijn eerste onderdelen al gekocht:
zijkapje uit amerika kwam helaas 20 euro extra inklaringskosten overeen....


en twee carburateurs want degene die erbij zitten zouden niet de juiste zijn:






maar helaas zijn dit volgens mij ook niet de juiste. Deze horen volgens mij op een later type thuis de XS2. Deze carbs zijn van het type 306 en ik heb volgens mij type 256 nodig.

Nu is de XIF een late xs1 en opvolger was XS2 dus zou in theorie kunnen dat er deze op hebben kunnen zitten maar ik gat toch op zoek naar 256 carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
Even een overzicht van de huidige status:



















nu maar hopen dat alles compleet is!!
 
Laatst bewerkt:
Voortgang zal wel even op zich laten wachten want ik zit nog steeds met die gipse poot |( |(

Echt waardeloos zo!

Maar ik heb wel zin om deze motor aan te pakken en op te bouwen!
 
Zie ik daar op de werkbank een "still" staan :?
Moonshine!!
Het is niet mijn ruimte. Dit zijn foto's van de verkoper. Ik moet hem nog ophalen!! Maar ik heb mijn voet in het gips dus kan nog niet rijden en nauwelijks lopen. Im moet dus nog even geduld hebben voor ik de spullen ophaal.
 
Laatst bewerkt:
Nou daar kan je weer ff mee vooruit,wel jammer dat 1 of andere bruut gaten in die
dempers heeft geboord en dan ook nog niet netjes .
 
Nou daar kan je weer ff mee vooruit,wel jammer dat 1 of andere bruut gaten in die
dempers heeft geboord en dan ook nog niet netjes .
Yep daar moeten dan replacements voor komen waarschijnlijk. Een geluk. Nieuw zijn die onderdelen de helft van t500 onderdelen. Nog steeds een hoop geld maar 325 euro voor twee eind dempers. Nieuw. Voor t500 is dat perstuk.
Feit blijft dat het zonde is!! En geld ja dat kun je in oude motoren echt wel kwijt!
 
Laatst bewerkt:
Ach je moet het ergens aan uitgeven,dan liever aan wat leuks dan die mannen van
leuker kunnen we het niet maken :N ;)
 
Laatst bewerkt:
Beetje een gewetensvraag: waarom is de motor destijds gedemonteerd ?
Meestal is er reden voor. En het lijkt mij handig om te weten.



En even in de frustratie modus: waarom kom ik dit nou niet tegen ;)

Hoop voor je dat je straks een prachtige fiets heb staan. En dat je bij de opbouw weinig tot geen ontbreken zaken tegenkomt.

Succes (en dit ga ik volgen)
 
Die staande 2-cilinderfietsen vind ik nog steeds het summum. Het is dat ik de ruimte niet heb voor een opknapper, anders zou ik zo weer een echte oude 1- of 2-cilinder aanschaffen.

Heb in mijn jonge jaren een Matchless G3L (ex-legermachine, 1-cilinder 350 cc) rijdend gekocht, helemaal uit elkaar gehaald en burgerkleuren gegeven. Daarna 4 jaar met heel weinig problemen er op gereden.
 
Beetje een gewetensvraag: waarom is de motor destijds gedemonteerd ?
Meestal is er reden voor. En het lijkt mij handig om te weten.



En even in de frustratie modus: waarom kom ik dit nou niet tegen ;)

Hoop voor je dat je straks een prachtige fiets heb staan. En dat je bij de opbouw weinig tot geen ontbreken zaken tegenkomt.

Succes (en dit ga ik volgen)
Het is een gestrand restauratie project. Vandaar dat de zak al uitelkaar ligt. Ik verwacht een hoop ellende in het blok. Als ik zie hoe het achtertandwiel eruit ziet is er veel gereden en weinig verzorgd. Het mooie van deze blokken is dat ze altijd maar blijven lopen ook al is bijna alles versleten of kapot. Dat is ook meteen een nadeel! Waarschijnlijk is dan nu ook alles versleten of kapot!
 
De verkoper heeft me al wat literatuur opgestuurd! Ik zit nu nog steeds met pootje omhoog en kan dus niet zoveel doen. Maar lezen wel!

 
mooiste motor ooit gemaakt !
zal eens kijken of ik nog wat voor je heb liggen.
iig een xs1 blok (99% compleet)
volgmodus aan.
 
Super mooi ding, staat ook nog wel op mijn verlanglijst, helaas is de lijst met projecten ook erg groot, dus het zal nog wel even duren :')
 
Laatst bewerkt:
Net twee zaken op ebay kunnen scoren!

Belangrijk voor de kleur!

En deze.
Ikmoet natuurlijk ook nog op zoek naar knappe km teller
 
Terug
Bovenaan Onderaan