Bar-ends installeren op Honda CB1000R

CBHolic

MF'er
21 nov 2014
42
0
Ik heb via Ebay zo'n goedkope bar-ends gekocht die in de stuurgewichten zitten.
Deze zouden moeten komen op mijn Honda CB1000R van 2009.

538coj.jpg


Nu heb ik de originele stuurgewichten van mijn stuur gehaald en zie ik het volgende nog zitten met schroefdraad. Zo'n 2 halve maantjes die ook in de stuurgewichten zitten zodat je deze kan vastdraaien.

kbaqsp.jpg


Nu had ik het eerst zo geprobeerd door gewoon die bout in de originele te draaien.
Maar aangezien die aftermarktet stuurgewichten niet zo'n maantje hebben kan dit dus duidelijk ook niet.

2vwttms.jpg


Ik zal dus gewoon de bar-ends moeten monteren door ze zo te laten verdikken bij het uitdraaien.

Daarom zal het middenste er dus uit moeten, ik heb al er al een bout een klein beetje ingedraaid en dan met een trektang proberen uit te trekken maar dat lukt me ook niet meteen.
Ik zie ook 2 kleine lipjes zitten maar die trek ik ook zo meteen kapot.

Dit moet er toch uit gaan? Hoe doen jullie dit? Ik heb al hard zitten breken.

2pt9vkn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde spiegels en heb een stukkie ervan afgezaagd zodat het beter aansluit op het stuur.

P.s let goed op als je ermee gaat rijden, want ze vertekenen enorm. Alles lijkt veel verder weg dan het is, maar dan ook heel erg.
 
Laatst bewerkt:
2qx51tk.jpg


Hier heb je dus een stuk van afgezaagd?
Maar daar binnenin kan het blijven draaien hé.
Heb je dan geen last bij hoge snelheid dat je spiegeltje scheef komt te staan?
Of heb je misschien er een gleufje ingezaagd zoals het halve maantje dat je deze beter kan vastdraaien?
 
[afbeelding]

Hier heb je dus een stuk van afgezaagd?
Maar daar binnenin kan het blijven draaien hé.
Heb je dan geen last bij hoge snelheid dat je spiegeltje scheef komt te staan?
Of heb je misschien er een gleufje ingezaagd zoals het halve maantje dat je deze beter kan vastdraaien?

Ik begrijp jou niet goed denk ik.
Maar ik heb daar inderdad een stukje van afgezaagd en een passende bout gebruikt om het vast te draaien met het schroefdraad in m'n stuur.
Je moet alles wel heel strak aandraaien, maar zolang je niet aan de spiegels zit blijven ze wel zitten, ook op hoge snelheid.
Heb de spiegels trouwens aan de bovenkant van de bar ends gezet, vind ik net even iets strakker staan.
 
Laatst bewerkt:
Wel demonteerbaar, maar dan moet je het handvat eraf halen. Daaronder zit een gaatje waardoor je een clipje los kan duwen waarmee het gewicht wat in het stuur zit naar buiten komt.

Serieus? Dus er zitten aan sleuren met een trektang heeft dus geen enkele zin?
Dan misschien toch beter stuk afslijpen en hopen dat die het houdt.
 
Nee! Supertip natuurlijk! Dan is natuurlijk mijn volgende vraag, hoe kan ik de handvaten er makkelijk afkrijgen? :D
Lange schroevendraaier tussen handvat en stuur steken, wd40 er tussen spuiten en schroevendraaier rond het stuur draaien. Daarna trek je het handvat er zo af.
 
Zo eerste kant is gelukt, WD40 tussen handvat spuiten, eraf schuiven en dan met platte schroevendraaier in die gaatjes zitten porren zodat de as er al een beetje uitkomt en dan uit trekken.

Nu natuurlijk nog de andere kant, nu moet ik natuurlijk de hele gashendel eraf krijgen.


311um2t.jpg

33pbx54.jpg
 
Zo eerste kant is gelukt, WD40 tussen handvat spuiten, eraf schuiven en dan met platte schroevendraaier in die gaatjes zitten porren zodat de as er al een beetje uitkomt en dan uit trekken.

Nu natuurlijk nog de andere kant, nu moet ik natuurlijk de hele gashendel eraf krijgen.


[afbeelding]
[afbeelding]
Links hand je kunnen doen met een blaspistool op een compressor.
Dat is de eenvoudigste manier om handvatten er af en er op te krijgen.

Rechts zit niet eens vast aan het stuur, maar in de schakelunit.

Schroefje lossen, en met een beetje mazzel hoeven has- en retourkabels niet eens van de gashuls af.
 
Ik heb net al eens gekeken. In de gashendel zitten 2 boutjes (boven en onder)
In de start stop capsule zit 1 boutje. Het lijkt erop dat deze niet aan elkaar hangen dan dat de gashendel er afzonderlijk zal afkomen zonder die start-stop capsule unit of hoe dat ook noemt :P

Hoe weet ik achteraf terug hoe ik de gas er perfect opzet? :P
Gewoon testen met de pols? :) Zodat ik mijn pols niet moet breken voor volgas te kunnen geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan