vraagje motorkuip van PPE repareren

Roland1975

Rookie
19 jun 2013
11
0
Spijkenisse
Mijn kuip is zwaar beschadigd na een val. Het is een kuip van een GTS en heb zojuist de kuipen eraf gehaald en gekeken welk materiaal dit is. Op de kuip staat aan de binnenzijde PPE. Is dit het zelfde te bewerken als een ABS kuip. Ik heb inmiddels Devcon plastic metal 2K materiaal in huis. Kan ik dit hiermee PPE repareren ? eerste alle verf eraf en goed grof maken als ondergrond in reeds gedaan. Maar voordat ik dit erop zet wil ik eerst graag jullie mening horen. Alvast bedankt
 
PPE = Polyphenyleenoxide
MEGAPLAST PPE is een 2-component acrylaat-hybride lijmsoort waarmee je het kunt repareren.
Dus lijmen/dichten en opvullen..

ik moet even zoeken of je het juiste materiaal hebt, 1moment aub...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen chemicus,maar ik vermoed dat PPE verwant is met PP.
PP is niet te lijmen,het is wel te lassen.
Ik zou dus informeren bij de fabrikant van Devcon of je er PPE mee kan lijmen.
 
Heb het opgezocht en nee daar kun je het niet mee repareren.

De soort die ik eerder aangaf wel, maar ook niet als het onder spanning komt te staan, dan zal je het ook moeten bewapenen net als bij grote delen opvullen of dichten.
Hoewel deze er speciaal voor is gemaakt.
 

Copy:
PPE

Polyphenyleenoxide

PPE of polyphenyleenoxide is een materiaal met een laag soortelijk gewicht, geringe vochtopname, goede schokvastheid en goede chemische bestendigheid.
PPE heeft een gebuiks -temperatuur van -50°C tot +150°C. Dit materiaal wordt vooral gebruikt in elektronische en elektrische onderdelen van computers, kantoormachines, pomponderdelen, ...

En dat staat er toch echt hoor...
 
Bedankt alvast voor jullie reactie's
Het was ook niet de bedoeling om delen ermee te lijmen, heb zojuist eerst alle scheuren gelast met een soldeerbout en dat werkte verbazingwekkend goed. Dus de scheuren zelf zijn inmiddels weg en heeft de normale sterkte weer. Bij het gedeelte wat ik mis wil ik een aluminium strook achterlamineren om de lijn te verkrijgen en dit dan opvullen met Devcon en vezelmatten.
 
Nee ABS en PPE gaan niet samen, kun je niet samen smelten. had nog een stukje PPE liggen en deze dus maar in stukjes in de kuip gelast. Alle gaten zijn weer dicht. Morgen effe de achterkant lamineren en dan 24 uur wachten totdat alles goed is door gedroogd. Dan gaat de uitdaging aan de voorzijde beginnen. opvullen, schuren,opvullen, schuren,opvullen, schuren,opvullen, schuren,opvullen, schuren
 
Nee ABS en PPE gaan niet samen, kun je niet samen smelten. had nog een stukje PPE liggen en deze dus maar in stukjes in de kuip gelast. Alle gaten zijn weer dicht. Morgen effe de achterkant lamineren en dan 24 uur wachten totdat alles goed is door gedroogd. Dan gaat de uitdaging aan de voorzijde beginnen. opvullen, schuren,opvullen, schuren,opvullen, schuren,opvullen, schuren,opvullen, schuren
En spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan