Het 'grote' Husqvarna Nuda 900 topic! Nudisten for life!

iemand ervaring met een rateltje van het motorblok. hoorde dat de ketting klappert, bekent probleem bij de F800???? iemand ervaring met het verhelpen van dit geluid.
 
als je gaat voor de arrow voorpijp houd wel rekening mee dat het veel luider word.
ike full arrow systeem. en wacht nog op mijn nieuwe db killer. zonder is het niet leuk rijden, zelfs met oordoppen in.

Ik heb zelf ook een fulltime systeem van Arrow vond het met db killer toch wat tam dus de killer wat aangepast nu begint ie pas te brullen als je het gas flink open gooit dat mag wel bij de Nuda :)
 
Serieus aan het overwegen om een AF-Xied te kopen? Ik ben aan het overwegen om een LC2 aan te schaffen en de AF-Xied te vervangen.


hi Apex,

als je will de AF-Xied om te verkopen,
Let me know ( PM).

Bedankt,
Seb
 
Laatst bewerkt:
iemand ervaring met een rateltje van het motorblok. hoorde dat de ketting klappert, bekent probleem bij de F800???? iemand ervaring met het verhelpen van dit geluid.


De mijne had dat inderdaad zeer sterk bij warme motor.
Na vervanging van de ketting en spanner is het veeeeel minder. Maar wat ik overal te horen krijg is dat deze blokken met de bmw-roots gewoon mechanisch niet al te stil zijn en ze bij hogere km-standen (mijne bijna 30K) gewoon iets rumoerig worden.

Niets om je zorgen over te maken blijkbaar, dus doen we dat maar niet :+
 
Ik heb zelf ook een fulltime systeem van Arrow vond het met db killer toch wat tam dus de killer wat aangepast nu begint ie pas te brullen als je het gas flink open gooit dat mag wel bij de Nuda :)


er zit nu bij mij ook een aangepaste db killer in. voor mij nog net een tikje te
maar als je wilt spelen.. ooooeeeeehhhhh. zo moooi

@snijkamp
mijn nuda heeft ong 35k gedraaid. is het geluid bij jou egt weg of is het er nog?
 
Heeft iemand hier valdoppen op z'n bike?


hoi,

ik heb GSG Mototechnik, niet goedkoop maar goed! (denk ik)
GSG Mototechnik 1505025HS1 | eBay

GSG Mototechnik 3333295 | eBay

groeten,
Seb

full

full
 
er zit nu bij mij ook een aangepaste db killer in. voor mij nog net een tikje te
maar als je wilt spelen.. ooooeeeeehhhhh. zo moooi

@snijkamp
mijn nuda heeft ong 35k gedraaid. is het geluid bij jou egt weg of is het er nog?


Het geluid is zachter geworden. De distributie zal je altijd blijven horen is mij verteld maar voor de reparatie tikte die echt heel luid bij warm stationair.

Rijd er anders eens mee langs de bmw-dealer, deed ik ook.
 
Rateltje is pas hoorbaar bij warme motor en begint rond de 3 a 4k rpm. Rond de 6k hoor je hem niet meer door de uitlaat :)

Heeft iemand achter stapjes tekoop?
 
Ratelen van de distributieketting is inderdaad een gekend probleem bij de BMW rijders.
Mogelijke oplossingen:
- nieuwe olie (sommigen spreken over ander viscositeit)
- nieuwe distributieketting (met masterlink)
- nieuwe kettingspanner (nieuwe versie werd ontwikkeld rond 2013)
- nieuwe kettinggeleiders (voornamelijk de bovenste zou erg slijten)

Verder kan het geluid ook voorts komen van de aandrijving waterpomp (plastic tandwiel) en staat de motor niet bekend als de meest stille.
Sowieso geen zorgen maken, er zijn geen horrorverhalen gekend van gesprongen kettingen, geplooide kleppen o.i.d.
 
Mijn stepjes zijn te koop!

Dat wil ik niemand aandoen, achterop de nuda _O-

Heb mijn vriendin meegenomen op een 4 daagse/1300km rit door de ardennen achterop de nuda. Paar maanden later was ze geslaagd voor haar rijbewijs en kocht ze zelf een motor :+

Nooit meer achterop de nuda, zei ze.
 
nou mijn meissie gaat ook wel is achterop maar ondanks de pijn aan der billetjes kan ze er toch geen genoeg van krijgen!!.
even doorbijten zeg ik.
 
snijkamp zie PB

had van de week vriendin mee. ging zonder stepjes, maar vond ik niet zo grappig dat die voetjes op andere dingen staan.

ketting beschermer en beugel uitlaat. het kan maar....
 
Klauw los, zo houden dat de ontluchting onder zit, deze losdraaien met bakje eronder. Boven bijvullen en zorgen dat reservoir niet leeg loopt. Wanneer er schone uitloopt bij je klauw is het oké
 
Laatst bewerkt:
Klauw los, zo houden dat de ontluchting onder zit, deze losdraaien met bakje eronder. Boven bijvullen en zorgen dat reservoir niet leeg loopt. Wanneer er schone uitloopt bij je klauw is het oké
Heeeey! :] Alles lekker? Nog blij met je nieuwe bike? :]

Thanks!!! Donderdag eens een poging wagen. :')
Ik en sleutelen! :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan