kilometerstand revisie Yamaha XT660

Naoufal

Rookie
13 dec 2014
13
0
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op het forum en ben op zoek naar mijn eerste motor. Ik ben nog een student, dus helaas heb ik ook een budget:(

Ik ben de laatste tijd aan het oriënteren welke motor is zou willen aanschaffen. Ik heb mijn oog laten vallen op een yamaha xt660x, echter worden deze (binnen mijn budget) aangeboden met een kmstand rond de 35000. Ik vroeg me af of het de moeite wel waard is om een motor met zo'n kilometerstand te kopen, omdat er misschien rond die kilometerstand hoge kosten aan zitten te komen (revisie, uiteraard lagere restwaarde en overig groot onderhoud).

Ik heb geprobeerd om via de zoekfunctie te zoeken naar acceptabele kilometerstanden, maar helaas heb ik daar niks gevonden. Uiteraard besef ik me dat een goed onderhouden motor met 35000 nog altijd beter is dan een slecht onderhouden motor met 15000 km. Maar ik kan me ook voorstellen dat een ééncilinder op een gegeven moment gewoon versleten is en weer om grote bedragen gaat vragen.

Zou iemand mij aub kunnen helpen door aan te geven vanaf wanneer de grote kosten gemaakt zullen worden? Daarnaast zou ik graag willen weten wat jullie ervaren MF-ers aanraden wat betreft de richtlijn van de kilometerstand bij aanschaf. Klopt het ook dat een ééncilinder meer slijtage heeft dan bijvoorbeeld een twee- of viercilinder bij dezelfde kilometerstand (uiteraard bij hetzelfde rijgedrag etc)?

Alvast bedankt! :)
 
Kilometerstand zegt niet alles, het is ook belangrijk hoe er met de motor is omgesprongen. Zo zou ik liever een motor met 35000 km kopen die altijd netjes is warmgereden en op tijd zijn onderhoud heeft gehad, dan een motor met 15000km die altijd met koude motor vol op zijn donder heeft gehad en nauwelijks onderhoud gehad heeft. Aangezien je dat met een gebruikte motor nooit weet blijft het altijd een beetje een gok, al kan de algehele staat van de motor al wel iets verklappen over de zuinigheid van de eigenaar.